Οι μπαριέρες που σώζουν ζωές έρχονται στην Ελλάδα -Σε ποιον πολυσύχναστο δρόμο μπαίνουν
Τα στηθαία ασφαλείας που θεωρούνται ως ο «φύλακας άγγελος» των οδηγών θα πάρουν θέση στον δρόμο με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στην Ελλάδα.
Καθοριστικό ρόλο στη συγκράτηση των οχημάτων που παρεκκλίνουν από την κανονική τους πορεία και κινδυνεύουν να περάσουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή έξω από το κατάστρωμα της οδού έχουν τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων.
Πρόκειται για τα στηθαία ασφαλείας που πέρα από τους αυτοκινητοδρόμους, τοποθετούνται -μεταξύ άλλων- και στις κεντρικές λεωφόρους της Αττικής, έχοντας ως στόχο να αποτρέψουν την παρέκκλιση των οχημάτων από την πορεία τους και συνεπώς να υψώσουν ασπίδα προστασίας στους επιβάτες.
BUY NOW
Τα περισσότερα, ωστόσο, στηθαία ασφαλείας εντός της Αττικής είναι παλαιού τύπου και έχουν «ηττηθεί» από τον χρόνο και τις φθορές και ως εκ τούτου δεν μπορούν να υπηρετήσουν τον σκοπό τους, που δεν είναι άλλος από την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Η αδυναμία των στηθαίων να επιτελέσουν αποτελεσματικά το έργο τους έχει διαγνωσθεί από την Περιφέρεια Αττικής όπως επισήμανε ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολητικών Υποδομών (Δ.ΔΙ.Μ.Υ), Παναγιώτης Καρυώτης, κατά την ομιλία του στην ημερίδα για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού στην Αττική που πραγματοποίησε τη Δευτέρα 24 Ιουλίου η Περιφέρεια, με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων φορέων και παρουσία του carandmotor.gr.
Όπως ανέφερε ο κ. Καρυώτης ήδη δρομολογούνται οι διαδικασίες για την αντικατάσταση των υφιστάμενων ακατάλληλων στηθαίων ασφαλείας με νέων που πληρούν τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές για την αποφυγή θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Ειδικότερα, θα τοποθετηθούν 50 χλμ. στηθαίων ασφαλείας νέου τύπου, τα 20 χλμ. εκ των οποίων εντός του 2023. Σε τμήματα (όπως ερείσματα των γεφυρών) του Κηφισού, μάλιστα, θα εγκατασταθούν τα πιστοποιημένα κατά ΕΝ 1317 στηθαία τύπου Rolling Barriers (H2.W2) που ήδη απαντώνται σε ορισμένες χώρες και λόγω της αποτελεσματικότητάς τους έχουν γίνει γνωστά ως οι «μπαριέρες-φύλακες άγγελοι των οδηγών».
Η κατασκευή τους βασίζεται σε οριζόντιες μεταλλικές μπάρες, ανάμεσα στις οποίες τοποθετούνται κάθετα περιστρεφόμενοι κύλινδροι. Οι τελευταίοι είναι κατασκευασμένοι από συμπολυμερές αιθυλενίου-οξικού βινυλίου (EVA), ένα υλικό που είναι μαλακό και εύκαμπτο και έχει μεγάλη αντοχή σε ρηγμάτωση καταπόνησης.
Αυτό που καθιστά τους κυλίνδρους ιδιαίτερα αποτελεσματικούς είναι η ικανότητά τους να αποσβένουν τη δύναμη κρούσης και να αλλάζουν την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο, την ίδια ώρα που μειώνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση.
Επιπροσθέτως, πέρα από τα υψηλά επίπεδα προστασίας που παρέχουν στους οδηγούς, τα rolling barriers (κυλινδρικές μπαριέρες) διασφαλίζουν ότι τα οχήματα που πέφτουν πάνω σε αυτά υφίστανται πολύ μικρότερες ζημιές απ’ ό,τι αν έπεφταν στις παραδοσιακές δύσκαμπτες μπαριέρες. Σημειώνεται ότι σε πρώτο στάδιο η λύση των rolling barriers θα εφαρμοστεί πιλοτικά.
Σε τμήματα, τέλος, του Κηφισού έχουν ήδη εγκατασταθεί προκατασκευασμένα στηθαία ασφαλείας σκυροδέματος τύπου New Jersey, τα οποία αποτελούν «ευρωπαϊκή τάση» και παρέχουν από τα υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Η παρουσία τους αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλους δρόμους αρμοοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου της για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.