Άσχημα νέα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων -Αυτή είναι η νέα απειλή για την παραγωγή
Η αυτοκίνηση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιεί για την επόμενη κρίση που θα την πλήξει, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Όπως θα γνωρίζετε ήδη, η λειψυδρία και η μειωμένη ροή των ποταμιών της Ευρώπης δεν περιορίζεται πλέον μόνο τους κατά τους θερινούς μήνες. Αρκετές χώρες, όπως η Γαλλία και η Ιταλία, πέρασαν έναν ήπιο χειμώνα που δεν έφερε πολλές βροχές και αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει την επόμενη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Το 2022, η Ευρώπη γνώρισε το πιο ξηρό καλοκαίρι των τελευταίων δεκαετιών. Ωστόσο, ούτε ο χειμώνας άλλαξε τα δεδομένα, με αποτέλεσμα η στάθμη πολλών ποταμών στη γηραιά ήπειρο να έχει φτάσει σε ιστορικό χαμηλό.
BUY NOW
Ο επικεφαλής της SEAT και της CUPRA από το 2020, Wayne Griffiths, επισημαίνει τον κίνδυνο που έρχεται και θεωρεί ότι πρόκειται για την κρίση της επόμενης μέρας. Όπως μάλιστα είχε αναφέρει και στον βρετανικό Τύπο, φοβάται ότι θα είναι παρόμοιας έντασης με την κρίση της πανδημία και της έλλειψης των τσιπ, οδηγώντας πολλές εταιρείες σε σημαντική πτώση των πωλήσεων.
Κατά την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού SUV CUPRA Tavascan, ο κ. Griffiths, είπε ότι ακόμα και εάν δούμε βελτίωση στην γραμμή παραγωγής από τα τσιπ, βλέπουμε ήδη να έρχεται η επόμενη κρίση, που νομίζω να είναι αυτή του νερού.
Όπως μάλιστα σημειώνει, καμία εταιρεία δεν έχει αυτό το θέμα στην ατζέντα της, αλλά το πολύ ξηρό κλίμα στη νότια Ευρώπη αυτή την περίοδο θα επηρεάσει την αυτοκινητοβιομηχανία και για αυτό τον λόγο ήρθε σε επαφή με τις Αρχές της Καταλογίας.
Υπάρχει βέβαια και η λύση του να αφαλατώνουμε το θαλασσινό νερό, αλλά η όλη διαδικασία είναι ακριβή και ιδιαίτερα ενεργοβόρα. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι χρειαζόμαστε απλώς λίγη βροχή.
Πόσο όμως νερό χρειάζεται ένα αυτοκίνητο κατά την κατασκευή του; Τα αυτοκίνητα, και ειδικά τα ηλεκτρικά, έχουν τη «φήμη» ότι καταναλώνουν πολύ νερό κατά την παραγωγή τους. Η ακριβής ποσότητα νερού που απαιτείται δεν μπορεί να προσδιοριστεί ακριβώς, μιας και εξαρτάται από τον κατασκευαστή, το μοντέλο, την τοποθεσία παραγωγής και αρκετούς ακόμα παράγοντες.
Παράλληλα, το νερό που απαιτείται για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου δεν χρησιμοποιείται μόνο στο εργοστάσιο, αλλά για παράδειγμα και στην παραγωγή του απαραίτητου χάλυβα, των υφασμάτων και όλων των άλλων εξαρτημάτων.
Η εταιρεία χημικών DuPont υπολογίζει ότι για να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 150.000 λίτρα νερού, κάτι που επιβεβαιώνουν και αρκετοί ακόμα οργανισμοί και εταιρείες νερού των Η.Π.Α.
Από την άλλη, σύμφωνα με έκθεση του Auto Motor und Sport, ο αναπληρωτής επικεφαλής του Ινστιτούτου Helmholtz, Maximilian Fichtner, ανέφερε ότι ένα πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 64 kWh απαιτεί για την κατασκευή του 3.840 λίτρα νερού, ενώ όλο το όχημα μπορεί να χρειαστεί έως και 300.000 λίτρα νερού.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ένα όχημα χρησιμοποιείται για πολλά χρόνια. Και μπορεί αρχικά να μοιάζει υψηλή η κατανάλωση που απαιτείται για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου, η παραγωγή ενός τζιν παντελονιού χρειάζεται 11.000 λίτρα νερού, ενώ για ένα κιλό καβουρδισμένου καφέ, απαιτούνται 21.000 λίτρα νερού.
Παρόλα αυτά, η συντριπτική πλειοψηφία του διαθέσιμου νερού στη Γη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πόσιμο, αλλά είναι θαλασσινό ή βρίσκεται σε δυσπρόσιτα υπόγεια ντεπόζιτα. Σε κάθε περίπτωση, συνιστάται και αξίζει να υποστηριχθεί η εξοικονόμηση νερού όπου είναι δυνατόν.