Αυτή είναι η νέα γέφυρα που θα ενώσει την Ελλάδα με την Τουρκία -Δείτε σε βίντεο πώς θα είναι
Ένα σημαντικό βήμα που φέρνει πιο κοντά την κατασκευή της νέας γέφυρας στον Έβρο έγινε το περασμένο διάστημα.
Πιο κοντά στη γραμμή εκκίνησης έχει έρθει το τελευταίο διάστημα το έργο της δεύτερης οδικής γέφυρας στον Έβρο, όπως επιβεβαίωσε προ ολίγων εβδομάδων ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγαντίας Οδός ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος.
Όπως ανέφερε, πλέον η μελέτη, για την οποία ήταν υπεύθυνη η Εγνατία Οδός, ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην Τουρκία, γεγονός που προλειαίνει το έδαφος για τη δημοπράτηση των τευχών για την κατασκευή της εν λόγω υποδομής, στην περιοχή Κήποι-Ύψαλα.
BUY NOW
Όπως εξήγησε, η μελέτη έχει ανατεθεί σε διακρατικό επίπεδο στην Εγνατία Οδό εδώ και αρκετά χρόνια και έχει ξεκινήσει από το 2006. «Τα τελευταία όμως τέσσερα χρόνια μπήκε σε μια πολύ εντατική φάση και ρυθμό, με αποτέλεσμα να είμαστε στη χαρούμενη θέση μετά από μια τετραετία έντασης μεταξύ των δύο πλευρών, να παραδώσουμε και στην τουρκική πλευρά την οριστική μελέτη και τον σχεδιασμό της νέας γέφυρας των Κήπων», τόνισε ο κ. Κουτσούκος.
Επιπλέον, παρουσιάστηκε το βίντεο στο οποίο απεικονίζεται το τρισδιάστατο μοντέλο με τη μορφή που θα έχει η υποδομή όταν παραδοθεί, περίπου το 2027.
Η Εγνατία Οδός θα συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης, για την κατασκευή του τμήματος που ανήκει στον ελλαδικό χώρο και αντίστοιχα έχει συμφωνηθεί με την τουρκική πλευρά να συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης για το τμήμα της γέφυρας που την αφορά. Εφόσον ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες εντός των επόμενων μηνών, μπορεί να αναδειχθεί με αυτή τη διαδικασία ένας ανάδοχος.
Θα υπάρξει κοινή ομάδα επίβλεψης, από την ελληνική πλευρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Εγνατία Οδός και από την τουρκική πλευρά θα υπάρχει ομάδα από το τουρκικό υπουργείο.
Η γέφυρα θα είναι καλωδιωτή, με κύριο μήκος 400 μέτρων ακριβώς πάνω από τον ποταμό Έβρο, με πλάτος 31,15 μ. και τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, δύο ανά ρεύμα.
Η υφιστάμενη γέφυρα μήκους 800 μ. θεμελιώθηκε το 1954 και αποτελεί το πιο σημαντικό οδικό σύνορο μεταξύ των δύο κρατών αλλά και μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας. Σήμερα, ωστόσο, έχει φτάσει στα όριά της όσον αναφορά την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και ως εκ τούτου κρίνεται επιτακτική η ανάγκη κατασκευής μίας ακόμη υποδομής που θα επωμισθεί μέρος του αυξημένου φορτίου.