Νέα συμμαχία Porsche και Ferrari για τα καύσιμα του μέλλοντος

Porsche Ferrari logo

Όσο κι αν ακούγεται με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, οι δύο θρυλικές εταιρείες σπορ αυτοκινήτων -Porsche και Ferrari- θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν τα συνθετικά καύσιμα του μέλλοντος.

Οι Porsche και Ferrari είναι οι δύο απόλυτα εμβληματικές εταιρείες σπορ αυτοκινήτων της Γερμανίας και της Ιταλίας, και όλου του πλανήτη. Η αντιπαράθεσή τους στα βάθη των δεκαετιών έχει γεννήσει ορισμένα από τα κορυφαία supercars της ιστορίας, αλλά τώρα οι δύο έχουν ένα κοινό συμφέρον: να κρατήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στη ζωή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε πρόσφατα την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2035. Όλοι οι κατασκευαστές, στο πλαίσιο αυτό, κάνουν κολισσιαίες επενδύσεις για τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, αλλά το τέλος των θερμικών κινητήρων πλήττει ιδιαίτερα τις εταιρείες σπορ αυτοκινήτων.

Έτσι, προσπαθούν να τους κρατήσουν στη ζωή προωθώντας την ανάπτυξη της τεχνολογίας των βιοκαυσίμων, τα οποία δεν επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με επιπλέον διοξείδιο του άνθρακα. Συγκεκριμένα, το συνθετικό βιοκαύσιμο παράγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από τη συλλογή του CO2 από την ατμόσφαιρα, κι έτσι χαρακτηρίζεται ως περιβαλλοντικά ουδέτερο.

Αρχικά, η ΕΕ απέκλεισε τη χρήση των συγκεκριμένων βιοκαυσίμων το 2035, μαζί με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης των νέων αυτοκινήτων. Όμως, η Γερμανία και η Ιταλία ήταν δύο χώρες που ζήτησαν πρόσφατα την αναθεώρηση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανοίγοντας την κουβέντα για τη χρήση βιοκαυσίμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα η Porsche ανακοίνωσε επίσημα ότι παρήγαγε τα πρώτα της λίτρα 100% καθαρού βιοκαυσίμου στο νεόκτευκτο εργοστάσιο της μεγάλης επένδυσής της στο Haru Oni της Χιλής, και μάλιστα τα χρησιμοποίησε σε μια καινούρια 911. Και είναι κοινό της συμφέρον με τη Ferrari να επενδύσουν απο κοινού για την ανάπτυξη των βιοκαυσίμων αυτών.

Πάντως, αυτή η διχογνωμία μόνο κακό κάνει προς όλες τις κατευθύνσεις, επιφέροντας ακόμη μεγαλύτερη αβεβαιότητα: η αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει να απειλούνται όλες οι τεράστιες επενδύσεις της στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές και πάλι λαμβάνουν ένα πολύ μπερδεμένο μήνυμα για το αυτοκίνητο που πρέπει να αγοράσουν.

Πάντως, πρέπει να σημειώσουμε ότι η τεχνολογία των βιοκαυσίμων έχει ακόμη πολλά χρόνια μπροστά της μέχρι να φτάσει να παράγεται μαζικά και να εξαπλωθεί στην αυτοκίνηση. Όταν συμβεί αυτό, προβλέπεται ότι τα βιοκαύσιμα ενδέχεται να κοστίζουν περί τα 2 ευρώ ανά λίτρο. Από αυτό προκύπτει λοιπόν και η απειλή που νιώθουν οι κατασκευαστές που έχουν επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ