To νέο Dacia Duster διαθέσιμο στην Ελλάδα από 19.950 ευρώ

Νew Dacia Duster

Το Dacia Duster πέρασε στην τρίτη γενιά του, με την ανανέωσή του να είναι εμφανής σε όλους τους τομείς, ενώ για πρώτη φορά θα διατίθεται και με full υβριδικό σύστημα κίνησης 140 ίππων.

Το νέο Duster είναι το νέο κεφάλαιο στην ιστορία ενός μοντέλου που έγινε ορόσημο στην αγορά του, ένα εμβληματικό μοντέλο που ενσωματώνει όλα όσα πρεσβεύει η Dacia: Στιβαρό και εκδρομικό, ουσιώδες αλλά και «Cool», έξυπνα φιλικό προς το περιβάλλον. Στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, ενώ η παραγωγή του ξεπέρασε τις 2,2 εκατομμύρια μονάδες.

Η σχεδίαση του νέου Duster συμβαδίζει απόλυτα με την εποχή της, συνδυάζοντας με έναν πιο βιώσιμο τρόπο τον περιπετειώδη και στιβαρό του χαρακτήρα. Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω εναρμονίζονται αισθητικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, ενώ η απουσία βαφής ωφελεί το περιβάλλον αλλά και τον ιδιοκτήτη, μιας και οι εκδορές και τα χτυπήματα δεν χαλάνε το αρχικό χρώμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της LyondellBasell. Η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση, για αυτό και η Dacia αποφάσισε να την υιοθετήσει αντί για τη βαφή, ενώ ανακυκλώνεται έως και 20%.

new dacia duster1

Όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό, διαθέτει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που χρειάζεται ένα τέτοιο όχημα. Έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον, ενώ τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα εύχρηστα. Το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα υπογραφή σε σχήμα ‘Y’ υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης, με το χαρακτηριστικό σχήμα να ξεχωρίζει στους αεραγωγούς και στα υποβραχιόνια των θυρών. Εξωτερικά, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν υιοθετήσει τη μορφή του ‘Y,’ ενώ το ίδιο σχήμα κοσμεί και τις ζάντες αλουμινίου, οι οποίες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία χωρίς χρώμιο.

new dacia duster2

Το vέο Duster είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της Dacia. Χάρη σε αυτή, το νέο μοντέλο προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι ελάχιστα μακρύτερο από τον προκάτοχό του. Η προηγμένη αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την οδήγηση και εξασφαλίζοντας μια μοναδική επαφή με το δρόμο. Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το vέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4x4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης. Στο AUTO το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ενώ στο SNOW βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης. Η επιλογή MUD/SAND είναι κατάλληλη για κίνηση σε σαθρά εδάφη, με την OFF-ROAD να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος. Τέλος η επιλογή ECO βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος. Η απόσταση από το έδαφος είναι 217 χλστ. για την έκδοση 4x4, η οποία είναι και η μεγαλύτερη στην αγορά, με τις γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης να είναι 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4x4).

new dacia duster3

Πιστό στις αξίες της Dacia, το νέο Duster προσφέρει μία προσιτή εναλλακτική για περισσότερο βιώσιμη οδήγηση, συνδυάζοντας νέους υβριδικούς κινητήρες και περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα η έκδοση HYBRID 140 περιέχει τεχνολογίες που έχει εξελίξει και δοκιμάσει το Renault Group και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα). Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, η χωρητικότητα υψηλού βαθμού ανάκτησης ενεργείας της μπαταρίας των 1.2 kWh (230 V) και η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων σε πλήρως ηλεκτροκίνητη λειτουργία μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνουν τη μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο). Ο κινητήρας ξεκινάει πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης.

new dacia duster4

Στη συνέχεια βρίσκουμε την έκδοση TCe 130. Είναι η πρώτη φορά που η Dacia χρησιμοποιεί αυτό το κινητήριο σύνολο, που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου νέας γενιάς, που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller (οι μειωμένες απώλειες λόγω της αντλίας βελτιστοποιούν την απόδοση), και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα με μπαταρία 48V, μειώνοντας κατά περίπου 10% τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Συνδυάζεται με τις εκδόσεις 4x2 και 4x4.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη βάση υπάρχει η έκδοση ECO-G 100. Η Dacia, ως αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην κατασκευή οχημάτων LPG στην Ευρώπη, είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παρέχει σε όλα της τα μοντέλα επιλογή διπλού καυσίμου (βενζίνης και LPG). Το νέο Duster διατίθεται και αυτό με τη δοκιμασμένη αυτή τεχνολογία, που εγγυάται ασφάλεια και αξιοπιστία. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το νέο Duster ECO-G 100 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα, ενώ μπορεί να διανύσει έως και 1.300 km με τα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 100 λίτρων – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG.

new dacia duster5

Το νέο Duster αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της Dacia για τεχνολογική πρόοδο. Το νέο σύστημα infotainment με κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω. Το Media Display, περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay™ και Android Auto™, ενώ το Media Nav Live, περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω συν ένα δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, και ηχοσύστημα της Arkamys 3D με έξι ηχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη βασική έκδοση, το Media Control, είναι ένα πλήρες σύστημα infotainment που δίνει τη δυνατότητα χειρισμού από το τιμόνι. Εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό. Διαθέτει τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth, θύρα USB και βάση smartphone ενσωματωμένη στο ταμπλό. Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone. Τέλος το FOTA (Firmware Over The Air) προσφέρει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να περάσετε από έναν αντιπρόσωπο, για να «φορτώσετε» την πιο πρόσφατη έκδοση.

new dacia duster6

Επιπλέον, το νέο Duster είναι το πρώτο μοντέλο Dacia που διαθέτει εξατομικεύσιμο έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, ενώ η βάση για smartphone είναι στάνταρ. Οι εκδόσεις με σύστημα Media Display και Media Nav Live περιλαμβάνουν επίσης δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος και δύο στο πίσω μέρος, για να τροφοδοτούν έως και τέσσερις συσκευές, ενώ ο ασύρματος φορτιστής για το smartphone στην κεντρική κονσόλα παρέχει άνετη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν στο νέο Duster, ώστε να πληροί τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls).

new dacia duster7

Η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερου χώρου στο εσωτερικό – ειδικά στο πλάτος μπροστά και στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος από το παλιό μοντέλο, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (594 λίτρα κάτω από την εταζέρα, στην έκδοση 4x2 TCe 130).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος οι μηχανικοί της Dacia εφηύραν το YouClip, ένα απλό και πρακτικό σύστημα που συγκρατεί και κρατά σφιχτά πολλά αξεσουάρ σε συγκεκριμένες θέσεις, στο εσωτερικό. Το νέο Duster διατίθεται με έως και έξι θήκες «YouClip» (μία στο ταμπλό, μία στην κονσόλα από την πλευρά του συνοδηγού, μία πίσω από την κεντρική κονσόλα, δύο σε κάθε πλευρά του χώρου αποσκευών, και μία στην πόρτα του πορτμπαγκάζ). Σε αυτές μπορεί να τοποθετηθεί ένα tablet, μια βάση για smartphone με επαγωγικό φορτιστή ή μία βάση «3 σε 1» (θήκη ποτηριού, γάντζος τσάντας και βάση φακού).

new dacia duster8

Το νέο Dacia Duster διατίθεται στην ελληνική αγορά από €19.950 και πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 έτη δωρεάν οδική βοήθεια.

Τιμοκατάλογος

Βενζίνη - Υγραέριο (LPG)

Essential ECO-G 100: €19.950

Expression ECO-G 100: €22.390

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Extreme ECO-G 100: €25.390

Journey ECO-G 100: €25.390

Mild Hybrid (MHEV) 4x2

Expression TCe 130: €23.990

Extreme TCe 130: €25.990

Mild Hybrid (MHEV) 4x4

Expression TCe 130 4x4: €26.990

Extreme TCe 130 4x4: €29.290

Full Hybrid (HEV)

Expression HYBRID 140: €28.890

Journey HYBRID 140: €30.990

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ