Αυτό είναι το νέο SUV της Honda -Πρακτικό και με προσιτή τιμή

Honda Elevate India

Το Honda Elevate είναι ένα συμπαγές και μυώδες SUV, που θα κάνει ντεμπούτο στην Ινδία μόνο με θερμικό κινητήρα VTEC, αλλά μέσα στην προσεχή τριετία θα περάσει και σε άλλες αγορές και θα αποκτήσει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Η Honda ήδη καλύπτει τις βασικές κατηγορίες των SUV με τα HR-V, ZR-V και CR-V, όμως προορίζει το νέο της Elevate και για άλλες αγορές πλην της πολυπληθέστερης χώρας του πλανήτη - για την οποία και το σχεδίασε εξαρχής. Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι φιλοδοξεί σε τρία χρόνια να το έχει μετατρέψει σε αμιγώς ηλεκτρικό, παρότι ήδη έχει ανακοινώσει το αντίστοιχου μεγέθους e:Ny1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση, όμως, με τα SUV που εισάγει και στην Ελλάδα, το Elevate δεν θα διατίθεται με το e:HEV - και, για την ακρίβεια, με κανένα άλλο υβριδικό σύστημα κίνησης. Θα είναι αποκλειστικά θερμικό, στην ινδική αγορά τουλάχιστον, με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 i-VTEC - πριν την παραγωγή της EV εκδοχής του.

Με μήκος 4,312 μέτρων, το Elevate τίθεται ανάμεσα στα B-SUV και C-SUV. Είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το HR-V σε μέγεθος, καθώς το δεύτερο έχει μήκος 4,34 μ. Το μεταξόνιο του πρώτου φτάνει τα 2.650 mm, ενώ η Honda διατείνεται ότι είναι κορυφαίο στην κατηγορία από άποψη χώρου αποσκευών, που φτάνει στα 458 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να σκεφτούμε τη λογική πίσω από αυτό, σε αγορές όπως στην αμερικανική το HR-V έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, αντίστοιχες με το ευρωπαϊκό ZR-V. Επιπλέον, το Elevate είναι ένα «budget» μοντέλο, δηλαδή πιο προσιτό σε σχέση με τα ευρωπαϊκά SUV της ιαπωνικής εταιρείας, αν και διαθέτει πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων της σουίτας Honda Sensing και αρκετά πλούσιο εξοπλισμό.

Ο τελευταίος περιλαμβάνει από ηλεκτρική ηλιοροφή και ασύρματη φόρτιση κινητού, μέχρι κεντρική ψηφιακή οθόνη 10,25'' με κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματο κλιματισμό για τους πίσω επιβάτες. Όσο για το Honda Sensing, αυτό εμπλουτίζεται εδώ ακόμα και με Adaptive Cruise Control.

Η πιο προσιτή τιμή του αυτοκινήτου δεν προκύπτει τόσο από τα υλικά του εσωτερικού, καθώς -τουλάχιστον στις πρώτες φωτογραφίες- δείχνουν αρκετά ποιοτικά, αλλά από τη χρήση αμιγώς θερμικού κινητήρα. Προφανώς η Honda δεν έχει βρει ακόμα τον τρόπο να κατεβάσει το κόστος των υβριδικών της μονάδων ισχύος, για να τις επεκτείνει σε πιο μαζική κλίμακα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, ο VTEC του Elevate αποδίδει 119 ίππους και 145 Nm ροπής, μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου CVT, στους εμπρός τροχούς. Η απόσταση 22 εκατοστών από το έδαφος, στο μεταξύ, συμπληρώνει τον SUV χαρακτήρα που προσδίδουν τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά και το κάθετο ρύγχος.

Η έλλειψη υβριδικών -καθώς και diesel- εκδόσεων είναι ένα μειονέκτημα για το Elevate σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην ινδική αγορά, το οποίο η Honda προσπαθεί να αντισταθμίσει με την προσιτή τιμή του Elevate. Η οποία θα ανακοινωθεί τον προσεχή Ιούλιο, όταν και θα ξεκινήσουν οι πρώτες παραγγελίες για το νέο ιαπωνικό SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά πριν έρθει η αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή. Μιλώντας για αυτή στο Autocar India, ο πρόεδρος της Honda Cars India, Takuya Tsumura, επιβεβαίωσε πως «επικεντρωνόμαστε στο BEV, που βασίζεται στο Elevate» και συμπλήρωσε λέγοντας πως η φορολόγηση στη χώρα δεν κάνει τα υβριδικά πιο προσιτά σε σχέση με τα αμιγώς θερμικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ