Έρχεται νέος αυτοκινητόδρομος στη Μακεδονία -Ποιες πόλεις θα φέρει πιο κοντά

αυτοκινητόδρομος ε65

Πρόοδο καταγράφει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα που θα κάνει ασφαλέστερες τις μετακινήσεις σε περιοχή της Μακεδονίας.

Προχωράει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα που μόλις ολοκληρωθεί θα βελτιώσει την ασφάλεια των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της περιοχής.

Με απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ξεκινάει η Β’ φάση του διαγωνισμού, δηλαδή ο διάλογος όπου θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου, ενώ στη συνέχεια τα τρία επιλεχθέντα σχήματα θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για την ανάδειξη του αναδόχου.

Πρόκειται για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη
Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού
ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ» προϋπολογισμού 358,8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (444,91 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
εγνατία οδός

Περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) έχει οριστεί σε 30 χρόνια, με τα τρία εξ αυτών να αφορούν την κατασκευή και τα υπόλοιπα την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης -δίχως να προβλέπονται διόδια.

Ο οδικός άξονας -μεταξύ άλλων- θα έχει σημαντική συμβολή στο να γίνουν ασφαλέστερες οι οδικές υποδομές της κεντρικής Μακεδονίας και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες. Επιπλέον, θα βελτιώσει την οδική προσπελασιμότητα και την πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης του ταξιδιού Θεσσαλονίκη-Έδεσσα θα μειωθεί κατά περίπου 10 λεπτά.

Σήμερα, ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, συνολικού μήκους 80 χλμ., έχει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα, αλλά και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τρία τμήματα που θα αναβαθμιστούν:

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ