Αλλαγές φέρεται να έχει κάνει στα πλάνα της για την διεύρυνση της ηλεκτρικής της γκάμας η Volkswagen, με τη συνεργασία της με τη Rivian να παίζει το ρόλο της.
Αυτή η συνεργασία ανακοινώθηκε πριν ενάμιση μήνα και θέλει τις δύο εταιρείες να δημιουργούν μία κοινοπραξία, με στόχο να δημιουργήσουν νέας γενιάς πλατφόρμες, βασιζόμενες στο software (SDV – Software defined vehicle). Βάσει της συμφωνίας, σε πρώτη φάση η Volkswagen επενδύει 1 δισεκατομμύριο δολάρια στη Rivian, με το πλάνο να αφορά άλλα 4 μελλοντικά.
Μία στρατηγική επιλογή του VW Group που λόγω των μειωμένων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, αλλάζει διαρκώς τακτική και επενδύει στη Rivian αντί για τη δημιουργία ενός νέου υπερσύγχρονου εργοστασίου, αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Εκείνο αναμενόταν να κοστίσει 2.2 δις δολάρια και να αποτελέσει τόπο γέννησης του πολυαναμενόμενου Trinity. Του EV με το οποίο η Volskwagen σκόπευε να καλύψει την απόσταση από την Tesla.
BUY NOW
Θα αργήσει να συμβεί αυτό. Το αρχικό πλάνο μιλούσε για λανσάρισμα του μεγάλου EV μέσα στο 2026 αλλά το χρονοδιάγραμμα αλλάζει συνεχώς από πλευράς Γερμανών. Πήγε το 2028, μετά το 2030, τώρα εκτιμάται πως δεν θα δούμε την ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW πριν το 2032!
Αυτό δημιουργεί ένα ντόμινο, καθώς πρέπει να καλυφθεί επαρκώς το μέτωπο των ηλεκτρικών αλλά και να αξιοποιηθεί η νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) στην οποία, πρώτο, θα πατούσε το Trinity. Κι ένας τρόπος για να συμβεί αυτό, είναι με το να έρθει νωρίτερα χρονικά το λανσάρισμα άλλων μοντέλων. Όπως για παράδειγμα του ηλεκτρικού Golf!
Ή ακόμα κι αν δεν γίνει αυτό, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Handelsblatt, η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο αναβάθμισης της πλατφόρμας MEB, σε MEB+. Ενώ ακόμα και η PPE στην οποία βασίζεται η νέα ηλεκτρική Porsche Macan, μπορεί μέσα στην επόμενη τριετία να λάβει αναβάθμιση λογισμικού, με τη βοήθεια της Rivian.
Πάντως πηγές από το γερμανικό στρατόπεδο, θεωρούν πως το ηλεκτρικό Golf μπορεί να «προσπεράσει» το Trinity, να πατήσει αυτό πρώτο στην SSP και να λανσαριστεί το 2029 ή κι ακόμα νωρίτερα! Πάντως η VW έχει ήδη πιάσει δουλειά πάνω σε αυτό το project ενώ πρόσφατα, ο επικεφαλής τεχνικός υπεύθυνος (CTO) της μάρκας, Kai Grunitz, επιβεβαίωσε πως το όνομα Golf δεν πρόκειται να τεθεί εκτός γκάμας, αφού «…είναι η καρδιά της μάρκας». Ο Γερμανός είχε επίσης τονίσει πως ακόμα και στην ηλεκτρική εκδοχή του «…θα πρέπει να μοιάζει με Golf, να είναι προσιτό σαν Golf αλλά και ικανό σαν Golf».
Κι όταν έρθει η ώρα για το Golf EV, τι θα γίνει με το ID.3 που ουσιαστικά είναι το αντίστοιχο μοντέλο της «οικογένειας» ID; Οι απαντήσεις ίσως δεν αργήσουν αλλά δεδομένου του πόσο ρευστά είναι τα μελλοντικά πλάνα της Volkswagen, θα είμαστε επιφυλακτικοί.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ