O διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-AMG υποστήριξε ότι η οκτακύλινδρη μονάδα έχει ζωή ακόμη μίας δεκαετίας, σε αντίθεση με πολλά δημοσιεύματα.
Αρχικά υπήρχε στις ΗΠΑ η εκτίμηση ότι η αιτία για την οποία η Mercedes AMG περιόριζε ραγδαία τα διαθέσιμα αυτοκίνητά της με κινητήρα V8 στη χώρα ήταν τα προβλήματα στην αλυσίδα προμηθειών ηλεκτρονικών συστημάτων - στο πλαίσιο του αντίστοιχου παγκόσμιου φαινομένου που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όμως, τις τελευταίες μέρες ένα δημοσίευμα του αμερικανικού «Road & Track» φιλοξένησε δηλώσεις του επικεφαλής της AMG, Philipp Scheimer, που είπε ότι ο V8 εν μέρει και περιστασιακά αποσύρεται λόγω «ζητημάτων ποιότητας» και ότι η Mercedes-Benz προχωρά σε νέες δοκιμές εξέίξης του κινητήρα.
BUY NOW
Τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο περίπλοκα όταν έγινε γνωστό ότι τα ζητήματα αυτά αφορούν στους V8 κινητήρες των αυτοκινήτων μόνο της αμερικανικής αγοράς. Όπως και από την απόφαση της Mercedes AMG να αποσύρει αυτόν τον κινητήρα από ορισμένα αυτοκίνητά της μόνο, και να συνεχίζει να τον διαθέτει σε άλλα - όπως στη Mercedes-Benz S580, καθώς και στις Aston Martin που χρησιμοποιούν ακριβώς το ίδιο μοτέρ.
Η επίσημη θέση της Mercedes-Benz, την οποία φιλοξένησε το άρθρο του αμερικανικού περιοδικού, ανέφερε πως η εταιρεία της Στουτγάρδης εστιάζει σε «διάφορες παγκόσμιες, εξωτερικές και εσωτερικές προδιαγραφές», επιβεβαιώνοντας ότι γίνονται εκ νέου δοκιμές του V8 κινητήρα.
Ο Scheimer, ωστόσο, δήλωσε πως ο V8 έχει ακόμα ζωή μίας δεκαετίας -κυρίως στην αμερικανική αγορά, όπου η ζήτηση για πολυκύλινδρα θερμικά μοτέρ παραμένει υψηλή- παρά το γεγονός ότι η Mercedes-Benz στρέφει όλο και περισσότερο την προσοχή της στην ηλεκτροκίνηση και στην βιώσιμη κινητικότητα.
Οδεύοντας προς αυτόν τον προορισμό, η Daimler δεν πρόκειται να επενδύσει στην εξέλιξη ενός καινούριου V8, αλλά σίγουρα θα προχωρά σε διαρκείς βελτιώσεις του υφιστάμενου οκτακύλινδρου - ενώ ήδη έχει συνδεθεί με έναν ηλεκτροκινητήρα (στη νέα GT 63 S E-Performance / φωτό πάνω) για να δημιουργηθεί ένα υβριδικό σύστημα υψηλών επιδόσεων και 831 ίππων.
Αυτή θα είναι μια διάταξη, όμως, που θα αφορά τις κορυφαίες εκδόσεις της Mercedes AMG. Οι λίγο λιγότερο ισχυρές, όπως οι νέες C63 και GLC 63 αναμένεται να έχουν υβριδικό σύστημα με το τετρακύλινδρο θερμικό μοτέρ από τις AMG 45. Όλα αυτά, βεβαίως, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, δεδομένου ότι η εταιρεία της Στουτγάρδης από το 2030 θα διαθέτει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα - στην Ευρώπη τουλάχιστον.
Στην Αμερική, όμως, ίσως αυτό να συμβεί λίγο αργότερα. «Πιστεύω ότι για τα επόμενα δέκα χρόνια θα χρησιμοποιούμε τους V8, σίγουρα. Έχουμε πολλούς πελάτες που αγαπούν τα αυτοκίνητά τους και πιστεύω ότι θα εξακολουθούν να τα αγοράζουν για πολύ καιρό ακόμη. Έχουμε πολύ υψηλή ζήτηση από όλο τον κόσμο», τόνισε ο Scheimer.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ