Οι 5 καλύτεροι τετρακύλινδροι γερμανικοί κινητήρες

BMW M Power

Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει μερικούς από τους καλύτερους 4κύλινδρους κινητήρες που έχουν δώσει ώθηση σε τετράτροχα.

Και η λίστα αυτή είναι μακροσκελής, ειδικά δεδομένου πως οι Γερμανοί κατασκεύασαν τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης και έχουν περισσότερα χρόνια στην πρώτη γραμμή, εξελίσσοντας μονάδες κάθε είδους. Την περιορίσαμε όμως σε ένα άτυπο Top-5 τετρακύλινδρων κινητήρων που τοποθετήθηκαν σε εμβληματικά μοντέλα, το οποίο σας παρουσιάζουμε με τυχαία σειρά!

BMW M3 E30
Ένας από τους καλύτερους τετρακύλινδρους κινητήρες που έχουν κατασκευάσει γερμανικές εταιρείες. Η M3 γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του '80 για να αποτελέσει βάσει για ένα αγωνιστικό θηρίο του Group A και «φορούσε» κινητήρα βασισμένο σε 2λιτρο σύνολο που χρησιμοποιούνταν στη Formula 2. Οι Βαυαροί ανέβασαν τη χωρητικότητα στα 2.3 λίτρα, για να ανεβάσουν τα επίπεδα αξιοπιστίας. Πρόσθεσαν επίσης μια νέα κυλινδροκεφαλή 16 βαλβίδων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο εν λόγω κινητήρας απέδιδε 200 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και συνεργαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ήταν στα 235 χλμ./ώρα. Αυτός ο τετρακύλινδρος κινητήρας έλαβε αρκετές βελτιώσεις, ανεβαίνοντας στα 2,5 λίτρα και τα 238 άλογα.

Mercedes 240D W123
Υπήρξε μια εποχή που οι μάρκες έφτιαχναν αυτοκίνητα για να διαρκέσουν μια ζωή και αυτός ο κινητήρας γεννήθηκε, ακριβώς, για να λειτουργεί… εσαεί! Ήδη, έχει συμπληρώσει σχεδόν μισό αιώνα ζωής! Τοποθετήθηκε σε ένα εμβληματικό μοντέλο, τη Mercedes W123 του 1975. Ένα θρυλικό μοντέλο, που αποτελεί πρότυπο αξιοπιστίας, μιας και κυκλοφορεί ακόμα στους δρόμους σε κάποιες αγορές!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η W123 αντικατέστησε τη W114/115 και ήρθε υποσχόμενη υψηλά επίπεδα ασφάλειας, ενσωματώνοντας πολλές νέες τεχνολογίες. Πωλήθηκε σε αρκετές εκδόσεις, από την 200D μέχρι την ισχυρότερη 300D, όμως εστιάζουμε στη 240D για την εξαιρετική αξιοπιστία της. Εφοδιαζόταν με έναν πρακτικά άφθαρτο κινητήρα, έναν αληθινό τετρακύλινδρος βράχο 2,4 λίτρων, που πρόσφερε 75 άλογα. Μιλάμε για ατμοσφαιρικό πετρελαιοκινητήρα, οπότε οι επιδόσεις δεν ήταν το φόρτε του, με το βάρος να παίζει κι αυτό το ρόλο του (περίπου 1.300 κιλά).

Mercedes 190E 2.5 16 Evo
Αποτελούσε την απάντηση στην BMW και την M3. Στην πραγματικότητα, η σκληρή μάχη που έδωσαν και οι δύο γερμανικές μάρκες τη δεκαετία του 1980, ξεκίνησε από την εταιρεία της Στουτγάρδης, όταν το 1984 λάνσαρε τη Mercedes 190 2.3-16.

Αποτελούσε εξέλιξη της 190 2.3, ο τετρακύλινδρος κινητήρας της οποίας είχε αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Cosworth και απέδιδε 185 ίππους. Ωστόσο, βλέποντας την αποδοχή που είχε η Μ3, η Mercedes αντεπιτέθηκε και το 1988 παρουσίασε τη Mercedes 190 2.5-16, η οποία είχε αυξημένη ισχύ – στα 204 άλογα! Κι ένα χρόνο μετά, ήρθε η θρυλική Mercedes 190 2.5-16 Evolution II, με βελτιωμένο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων, η ισχύς του οποίο ανέβηκε στα 235 άλογα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Porsche 718 Boxster/Cayman
Όμως οι εξαιρετικοί γερμανικοί τετρακύλινδροι κινητήρες δεν αποτελούν μόνο κομμάτι του χθες – υπάρχουν και σήμερα, όσο κι αν σταδιακά σπανίζουν. H Porsche 718 του 2019, στις εκδόσεις Boxster και Cayman, είναι εξοπλισμένη με έναν 4ύλινδρο turbo κινητήρα μπόξερ. Αποδίδει 300 άλογα, με μέγιστη τιμή ροπής στα 380 Nm, τιμές που στην έκδοση S ανεβαίνουν στα 350 και 420 αντίστοιχα!

Πρόκειται για σύνολο που άλλαξε τα δεδομένα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου, που εφοδιαζόταν με εξακύλινδρους ατμοσφαιρικούς boxer κινητήρες. Όμως τα ολοένα και πιο αυστηρά αντιρρυπαντικά πρότυπα, ανάγκασαν την Porsche να καταφύγει σε έναν πιο συμπαγή turbo κινητήρα.

Έχει βέβαια κάποια κοινά στοιχεία, όπως τα μπεκ ή ο μηχανισμός ενεργοποίησης μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VarioCam Plus). Παρά το γεγονός ότι είναι πιο συμπαγής, ο κινητήρας είναι πιο ισχυρός από τους προηγούμενους - σε όλες τις εκδόσεις του, ενώ έχει και βελτιωμένες επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης! Οι 718 Boxster και Boxster S με κιβώτιο PDK επιταχύνουν από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 και 4,2 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, ενώ η μέση κατανάλωση είναι 6,9 και 7,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Τη λίστα ολοκληρώνει ένας ακόμα σύγχρονος κινητήρας, που μάλιστα είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος κινητήρας στην αγορά σήμερα. Καρπώνεται τεχνογνωσίας που έρχεται από τη Formula 1 και τη Mercedes-AMG Petronas F1 Team.

Το κωδικό του όνομα είναι M139L («L» για τη διαμήκη του διάταξη) και χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα, όπως για παράδειγμα η Mercedes-AMG C 63 S E Performance. Είναι επίσης ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής στον κόσμο που χρησιμοποιεί υπερτροφοδότηση μέσω ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή, πράγμα που εξηγεί την υψηλή του ισχύ, η οποία ορίζεται στα 476 άλογα και εγγυάται άμεση και ευέλικτη απόκριση.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας έχει κυβισμό 2,0 λίτρων και, χάρη στο ηλεκτρικό τούρμπο, φτάνει τους 476 ίππους και τα 545 Nm ροπής. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που με τη σειρά του προσφέρει 204 άλογα ισχύος και 320 Nm ροπής. Επομένως, έχουμε ένα άκρως αποδοτικό plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, με συνδυαστική ισχύ στα 680 άλογα και ροπή στα 1.020 Nm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων AMG SPEEDSHIFT MCT και η αρμονική αυτή συνεργασία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3.4 δευτερόλεπτα. Η ισχύς περνά και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός συστήματος τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+ με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ