Οι Ιάπωνες γυρίζουν την πλάτη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ev-charging

Την ώρα που οι Κινέζοι επιλέγουν σε ποσοστό 60% και οι Ευρωπαίοι κατά 30% αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ του συνόλου των εξηλεκτρισμένων στις χώρες τους, οι πωλήσεις των EV στην Ιαπωνία είναι αποκαρδιωτικές.

Η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου είναι η μοναδική στον «δυτικό κόσμο» που περιφρονεί σχεδόν ολοκληρωτικά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα - προτιμώντας με χαώδη διαφορά τις υβριδικές εκδόσεις. Πιθανώς αυτό έχει να κάνει με τις υποδομές, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των Ιαπώνων ζει σε αστικά κέντρα υπερβολικά πυκνής δόμησης, και συνεπώς δεν έχει πρόσβαση σε οικιακό ρεύμα.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως με τις Toyota και Honda, έχει μακρά παράδοση στην υβριδική τεχνολογία, ενώ η Nissan με το Leaf ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου που έκαναν σχετικά προσιτή την αμιγή ηλεκτροκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το bZ4x είναι το πρώτο μαζικής παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικό της Toyota
Το bZ4x είναι το πρώτο μαζικής παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικό της Toyota

Αντιθέτως, ο γίγαντας της Toyota μόλις πρόσφατα παρουσίασε το πρώτο του αμιγώς ηλεκτρικό, το bZ4x, ενώ και η Honda αποκάλυψε το δικό της Honda e μολις την τελευταία διετία. Και οι δύο αυτές εταιρείες δείχνουν να επενδύουν ακόμα βαρέως στα υβριδικά συστήματα, όπως το e:HEV της Honda που πλέον είναι το μοναδικό που διατίθεται στην γκάμα της στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον φετινό Οκτώβριο στην Ιαπωνία ο όγκος πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών ήταν σχεδόν ανύπαρκτος, την ώρα που τα EV είχαν -επί του συνόλου όλων των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων- στην Κίνα μερίδιο άνω του 50% και συνέχιζαν με ανοδική πορεία και στην Ευρώπη.

To νέο Honda HR-V διατίθεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV, όπως όλα τα νέα Honda
To νέο Honda HR-V διατίθεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV, όπως όλα τα νέα Honda

Ακόμα και στις ΗΠΑ, παγκόσμιο προπύργιο των πολυκύλινδρων θερμικών μοτέρ, τα EV βρίσκονται σε σημαντική άνοδο. Μεταξύ άλλων και επειδή αποδίδει θεαματικά το marketing της Tesla, με πλήθος πωλήσεων κυρίως των Model 3 και Model Y.

Τα υβριδικά, αντίθετα, σημειώνουν λαμπρή εμπορική πορεία στην Ιαπωνία - που αγγίζει μερίδιο 60% των πωλήσεων όλων των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων. Τη μερίδα του λέοντος από το υπόλοιπο ποσοστό έχουν τα mild υβριδικά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ