Όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το νέο Toyota C-HR

Toyota C-HR

Βασισμένο στο C-HR Prologue, που η Toyota παρουσίασε πρόσφατα, το νέο C-SUV της ιαπωνικής εταιρείας ανεβαίνει επίπεδο σε κάθε πτυχή του και αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το 2024.

Η πρώτη πτυχή του που κλέβει τις εντυπώσεις στο C-HR Prologue είναι φυσικά το design του, που πάει ένα βήμα παραπέρα τον έτσι κι αλλιώς μοντέρνο -στα όρια του τολμηρού- σχεδιασμό της πρώτης γενιάς του SUV. Το νέο πρωτότυπο έχει την υπογραφή του κέντρου European Design Development (ED²) της Toyota, στις ακτές της γαλλικής ριβιέρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota υποστηρίζει ότι η δεύτερη γενιά του C-HR θα είναι σχεδόν πανομοιότυπη με το Prologue. Η βασική φιλοσοφία του σχεδιασμού περιλαμβάνει το επόμενο βήμα από την Coupe-SUV σιλουέτα που έκανε τόσο επιτυχημένη την πρώτη γενιά. Το ED² ονόμασε τη φιλοσοφία αυτή «condensed stance monster», που υποδηλώνει μια εντυπωσιακά δυναμική παρουσία σε μικρό μέγεθος.

Το σχέδιο περιλαμβάνει στοιχεία του αμαξώματος που προεξέχουν από κάθε γωνία για δείξουν ότι το αυτοκίνητο πατά πιο δυναμικά στο έδαφος. Προς την ίδια κατεύθυνση προσανατολίζονται και οι μεγάλοι τροχοί και οι μικροί πρόβολοι. Από το προφίλ, το C-HR Prologue δείχνει να βρίσκεται σε θέση ετοιμότητα για να εκτιναχθεί προς τα εμπρός.

Η Toyota υποστηρίζει ότι το νέο C-HR θα διατηρεί τις σχετικά συμπαγείς του διαστάσεις, με μήκος όχι μεγαλύτερο των 4,5 μέτρων, αλλά παράλληλα θα προσφέρει μεγαλύτερο χώρο τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Κάτι τέτοιο ενδεχομένως έχει επιτευχθεί με την προέκταση της πίσω όμορφης μαύρης κολόνας και της πέμπτης πόρτας προς τα πίσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκοπός του ED² στο σχεδιασμό του πρωτοτύπου αυτού ήταν να δημιουργήσει ένα όχημα «προβοκατόρικο» όσο η πρώτη γενιά του C-HR, αλλά μαζί και πολυτελές και σοφιστικέ. Από αυτό το συνδυασμό προέκυψε η «σχεδιαστική γλώσσα» Precision Organic, που συνδυάζει τις «οργανικές» ρέουσες επιφάνειες με τις «ακριβείς» αιχμές και γραμμές του αμαξώματος.

Στο ρύγχος, οι σχεδιαστές της Toyota ακολουθούν τις τάσεις της εποχής που προβλέπουν μικρότερες γρίλιες -λόγω των μειωμένων αναγκών ψύξης- και λεπτότερα αλλά πιο πολύπλοκα LED φωτιστικά σώματα. Όμως, τις τάσεις αυτές του ρύγχους έχουν προσαρμόσει στην αποκαλούμενη σχεδιαστική ταυτότητα «σφυροκέφαλου καρχαριά», όπως την ονομάζουν, και η οποία υιοθετείται σε αρκετά από τα επερχόμενα νέα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τη διχρωμία του αμαξώματος, που ήταν τόσο δημοφιλής στην πρώτη γενιά, εδώ πάει ένα βήμα παραπέρα καθώς η Toyota την αφομοιώνει ακόμη περισσότερο στο σχεδιασμό και στην αρχιτεκτονική του αμαξώματος, τη φέρνει στον πυρήνα του design αντί να την διαθέτει πια ως απλή εξατομίκευση. Μάλιστα, σε ορισμένες λεπτομέρειες του αμαξώματος οι σχεδιαστές του ED² προσέθεσαν ακόμα και τρίτο χρώμα.

Η έξυπνη επιλογή των χρωμάτων όχι μόνο δίνει έμφαση στις όμορφες γραμμές του C-HR Prologue, αλλά παράλληλα λειτουργεί για να «φωτίσει» συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος και να πετύχει καλύτερη αισθητική ισορροπία. Για παράδειγμα, η διχρωμία στο πίσω μέρος του πρωτοτύπου κάνει την απόσταση μεταξύ του πίσω παραθύρου και του θόλου του τροχού να μοιάζει μικρότερη.

Άλλα κεντρικά στοιχεία του σχεδιασμού είναι η ανύψωση της ουράς, που της χαρίζει περισσότερο δυναμική στάση, οι τριγωνικές νευρώσεις του αμαξώματος στις εμπρός πόρτες, η φωτεινή γραμμή LED που συνδέει την πίσω κολόνα με τα οριζόντια φωτιστικά σώματα -τα οποία δρουν ως αεροδυναμική πτέρυγα- αλλά και ο διαχύτης που έχει τούνελ σε χρώμα που παραπέμπει στο θειάφι και συνδέεται με την ίδιου χρώματος πτέρυγα στην απόληξη της οροφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις ηλεκτρονικές ανέσεις του νέου C-HR θα πρέπει να συγκαταλέγονται οι ηλεκτρικές χειρολαβρές των θυρών (κρυμμένες για τις πίσω πόρτες), καθώς οι πλευρικές κάμερες που λειτουργούν ως ψηφιακοί καθρέπτες στις οθόνες του εσωτερικού. Προς το παρόν, πάντως, η Toyota δεν έχει δείξει με λεπτομέρειες πως σχεδιάζει ή φαντάζεται το εσωτερικό του νέου C-HR.

Ίσως αποκτήσει την κεκλιμένη κεντρική οθόνη και τον αρκετά παράξενο πίνακα οργάνων από το ηλεκτρικό bZ4x, ίσως και μη-κυκλικό τιμόνι με το σύστημα One Motion Grip για τον ηλεκτρονικό έλεγχο του τιμονιού - που φέτος θα προστεθεί στο bZ4x.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, η δεύτερη γενιά του C-HR όλα δείχνουν ότι θα είναι μόνο υβριδική, τόσο σε αυτοφορτιζόμενη όσο και σε plug-in hybrid έκδοση. Δεν θα έχει αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή, καθώς αυτός είναι τομέας της οικογένειας bZ (beyond Zero) της Toyota και όπως φημολογείται θα καλυφθεί σε αυτή την κατηγορία των C-SUV από το επερχόμενο bZ3X.

Εικάζεται ότι η δεύτερη γενιά του C-HR είτε θα διατηρήσει τις δύο υβριδικές εκδόσεις των 122 και 184 ίππων (με τη δεύτερη στην έκδοση plug-in), είτε ότι θα υιοθετήσει το σύστημα του νέου Prius που αποδίδει συνδυαστικά 220 hp. Στην δεύτερη περίπτωση, για την απλή υβριδική έκδοση, θα προστεθεί και μια επιλογή κινητήρα ισχύος 140 ίππων.

Κατά συνέπεια, το πρωτότυπο C-HR Prologue έδειξε ότι η Toyota ανεβάζει τον πήχη σε κάθε πτυχή του επερχόμενου δεύτερου C-HR παραγωγής. Πότε επερχόμενου; Συνήθως, για την Toyota, μεσολαβούν δύο χρόνια από την παρουσίαση του πρωτοτύπου μέχρι το λανσάρισμα του νέου μοντέλου, οπότε θα πρέπει λογικά να περιμένουμε το νέο C-HR προς το τέλος του 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ