Οριστικό λουκέτο για γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία -Ποιος κατασκευαστής κατεβάζει ρολά
Με την οικονομική καταστροφή έχει τεθεί αντιμέτωπος ένας πολλά υποσχόμενος Γερμανός κατασκευαστής, ο οποίος δείχνει ανήμπορος να αποζημιώσει όσους πίστεψαν στο αυτοκίνητό του.
Άσχημα τα νέα για τη γερμανική start-up εταιρεία Sono Motors, η οποία ελλείψει κεφαλαίων είχε ανακοινώσει ότι εγκαταλείπει το φιλόδοξο πρότζεκτ λανσαρίσματος του πρώτου, προσιτού ηλιακού αυτοκίνητου του πλανήτη.
Η εταιρεία βρίσκεται στο χείλος της οικονομική καταστροφής, όπως φαίνεται και από την αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε στο Επαρχιακό Δικαστήριο Μονάχου τη Δευτέρα 15 Μαΐου.
BUY NOW
Η εξέλιξη του ηλιακού αυτοκινήτου, υπό την ονομασία Sion, εκκίνησε το 2016, ενώ ένα χρόνο αργότερα η εταιρεία προχώρησε και στην παρουσίαση της πρωτότυπης εκδοχής του. Η έκδοση παραγωγής θα διατίθετο στην αγορά το 2019, αλλά λόγω κάποιων οικονομικών προβλημάτων, το λανσάρισμα μετατέθηκε για το 2024.
Η ιδέα ενός αυτοκινήτου που φορτίζει μέσω ηλιακής ενέργειας και θα κοστίζει 30.000 ευρώ συγκέντρωσε γρήγορα περί τους 44.000 οπαδούς οι οποίοι έσπευσαν να καταθέσουν προκαταβολή για την απόκτηση του οχήματος.
Το ηλιακό αυτοκίνητο της Sono Motors στην τελική μορφή του, είχε τη δυνατότητα ανακτήσει από 112 έως 245 χιλιόμετρα αυτονομίας/εβδομάδα χάρη στα ηλιακά πάνελ που διέθετε στις επιφάνειες του αμαξώματός του, μηδενίζοντας επί της ουσίας τις ανάγκες φόρτισής του από μια εξωτερική πηγή ενέργειας.
Τα πράγματα, ωστόσο, δεν εξελίχθησαν όπως θα επιθυμούσε η Sono Motors, και τον Φεβρουάριο του 2022 ανακοίνωσε ότι σηκώνει… χειρόφρενο στην εξέλιξη του μοντέλου, με 250 εκ των συνολικά 400 υπαλλήλων της να μένουν χωρίς δουλειά.
Παράλληλα δεσμεύθηκε ότι θα επιστρέψει τα καταβληθέντα ποσά -που αγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ- στους πελάτες της, μέσα σε ένα διάστημα δύο ετών, ενώ ήδη έχει καταβάλει συνολικά 1,7 εκατ. ευρώ σε όσους δεν δέχθηκαν να υπαχθούν στο καθεστώς της σταδιακής αποπληρωμής.
Επιστροφές χρημάτων αναμένουν χιλιάδες ακόμη πελάτες, οι οποίοι ωστόσο μόνο σίγουροι δεν θα πρέπει να αισθάνονται για την αποζημίωσή τους, μιας και η εταιρεία δείχνει ανήμπορη να ικανοποιήσει τις δεσμεύσεις της.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τα απαραίτητα κεφάλαια για τις αποπληρωμές θα χορηγούνταν από χρηματοδότη, αλλά ο αυτός αποφάσισε να εγκαταλείψει την όποια συνεργασία μαζί της, λόγω του κλίματος αβεβαιότητας που επικρατεί στην κεφαλαιαγορά, «μετά την αγορά της Credit Suisse από τη βασική ανταγωνίστριά της, UBS, και την πτώχευση της Silicon Valley Bank».
Σημειώνεται ότι η Sono Motors υπέβαλε αίτηση ώστε να υπαχθεί σε καθεστώς «προστατευτικής ασπίδας», μια δυνατότητα που παρέχεται από τον γερμανικό πτωχευτικό κώδικα, ώστε η διοίκηση της εταιρείας να συνεχίζει να έχει την εξουσία στη λήψη αποφάσεων.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η προστατευτική ασπίδα ίσως της επιτρέψει να μείνει ζωντανή και να μετασχηματιστεί σε μια εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογιών σχετικές με την ηλιακή ενέργεια που θα ενσωματώνονται σε αυτοκίνητα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Η εστίαση στη μετασκευή και την ενσωμάτωση της ηλιακής τεχνολογίας σε οχήματα τρίτων είναι το λογικό επόμενο βήμα. Τα καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας στην ηλιακή τεχνολογία έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις εταιρείες OEM», ανέφερε μεταξύ άλλων στέλεχος της παγκόσμιας δικηγορικής εταιρείας Dentons που θα συνδράμει στη διαδικασία αναδιάρθρωσης της Sono Motors.