H Porsche έχει επιβεβαιώσει ότι εξελίσσει για να παρουσιάσει το 2027 το μεγαλύτερο SUV της γκάμας της, που θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και με τρεις σειρές καθισμάτων.
Το πρόγραμμα εξέλιξής του έχει την ονομασία «Project K1» στα ενδότερα του Zuffenhausen. Όπως είναι εύκολα κατανοητό, το μεγάλο SUV αυτό θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne από άποψη διαστάσεων αλλά και εσωτερικών χώρων. Θυμίζουμε πως και η νέα γενιά της Cayenne, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, θα αποκτήσει τα προσεχή χρόνια και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Το Κ1 θα βασιστεί στην πλέον προηγμένη πλατφόρμα του ομίλου Volkswagen, την SSP που εξέλιξε η Porsche σε συνεργασία με την Audi για τα μελλοντικά τους ηλεκτρικά μοντέλα επιδόσεων. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η αρχιτεκτονική αυτή θα είναι τεχνολογίας 900V, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας της στο 80% σε μόλις 15 λεπτά σε ισχυρούς ταχυφορτιστές.
BUY NOW
Η μπαταρία του αναμένεται να έχει ενεργειακή χωρητικότητα άνω των 100 kWh, η οποία θα είναι αρκετή για να εγγυηθεί αυτονομία που ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα - με φυσιολογικό ρυθμό, βεβαίως, και όχι με τις ταχύτητες με τις οποίες δύναται να κινηθεί μια πανίσχυρη Porsche.
Κι εφόσον αναφερθήκαμε στην ισχύ, μέχρι στιγμής ακούγεται ότι οι ηλεκτροκινητήρες (PSM) του Project K1 θα αποδίδουν μαζί 650 ίππους, αλλά κατά διαστήματα το peak τους μπορεί να αγγίζει ακόμα και τους 1.000 hp.
Θα συνδυάζονται με μηχανικά μπλοκέ διαφορικά για τη βέλτιστη πρόσφυση, μαζί με την αερανάρτηση που θα τροποποιεί το ύψος του SUV από το έδαφος αναλόγως του τερέν - για καλύτερη πρόσφυση στην άσφαλτο ή για τη διάσχιση δύσκολων εδαφών εκτός δρόμου.
Όσο για το σχεδιασμό του, το Κ1 θα έχει μια «ιδιαίτερα σπορτίφ ερμηνεία των SUV, θα είναι κατά το ήμισυ sedan και το άλλο μισό Crossover» σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου VW, Oliver Blume. Προφανώς μέχρι το λανσάρισμά του, το 2027, το μεγάλο αυτό ηλεκτρικό SUV θα έχει βαφτιστεί, με ονομασία στη φιλοσοφία των άλλων μοντέλων της Porsche.
Τον καιρό της παρουσίασής του θα είναι το πέμπτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Zuffenhausen, μετά την υπάρχουσα Taycan και τις ηλεκτρικές Macan, Cayenne και 718 Cayman/Boxster που αναμένονται μέχρι το 2026. Θα ακολουθήσει, κάποια στιγμή, και η ηλεκτρική Panamera, στο πλαίσιο του στόχου της Porsche το 80% των πωλήσεών της το 2030 να αποτελείται από EV.