Παρατάθηκε η ισχύς του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Δημιουργείται «γέφυρα» μεταξύ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», ενώ υπάρχουν και αλλαγές σε κάποιες διαδικασίες.

Παράταση έως τα τέλη Απριλίου 2024 αλλά και αλλαγές στο πρόγραμμα επιδότησης απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσε το κυβερνητικό επιτελείο σε ένα διπλό στόχο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρώτος αφορά στην μεταφορά των διαθέσιμων χρημάτων από τα ηλεκτρικά εταιρικά ποδήλατα προς άλλες κατηγορίες οχημάτων ώστε να μπορεί και πάλι να δέχεται αιτήσεις στο σύστημα ενώ παράλληλα τα στελέχη του ΥΠΥΜΕ αναζητούν επιπλέον πόρους ώστε η ηλεκτρονική πλατφόρμα να μπορεί να δεχθεί ικανό αριθμό αιτήσεων έως τα τέλη Απριλίου 2024.Επίσης στο ξεκαθάρισμα των αιτήσεων θα βοηθήσει πολύ ο χρονικός περιορισμός των 45 ημερών έως και των 8 μηνών που έχει προστεθεί καθώς θα απελευθερωθούν αρκετά εκατομμύρια ευρώ από ανενεργές αιτήσεις που έχουν όμως έχουν δεσμεύει σημαντικά ποσά.

Παράλληλα ο δεύτερος και πιο σημαντικός στόχος του ΥΠΥΜΕ αφορά στην συνέχιση των προγραμμάτων επιδότησης ώστε να μην έχουν άγχος οι αγοραστές των ηλεκτρικών οχημάτων ότι δεν θα λάβουν την επιδότηση. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει μια «γέφυρα» από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και όσοι αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν την δυνατότητα να καταθέτουν στο σύστημα τις αιτήσεις τους καθώς συνεχώς θα ενισχύεται με νέους πόρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με χρονικό περιορισμό η ολοκλήρωση των διαδικασιών

Αυτόματο «ξεκαθάρισμα» αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των αιτήσεων για επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων το αμέσως επόμενο διάστημα απελευθερώνοντας, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του ΥΠΥΜΕ πολλά εκατομμύρια ευρώ για νέους υποψήφιους αγοραστές.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση θα πρέπει εντός 45 ημερών (δηλαδή έως τις 12 Ιανουαρίου 2024) από την έκδοση της απόφασης Υπαγωγής στην οποία συμπεριλαμβάνεται η αίτησή του, να αναρτάται στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης: α) το δελτίο παραγγελίας του οχήματος, στο οποίο θα αναγράφεται η σχετική προκαταβολή που έχει καταβληθεί, ή β) τη σύμβαση μίσθωσης (leasing), εφόσον πρόκειται για μακροχρόνια μίσθωση οχήματος, συνοδευόμενη από τιμολόγιο ή απόδειξη ως προκαταβολή μισθωμάτων, ισόποση με το ποσό της ενίσχυσης.

Σε περίπτωση που το παραπάνω χρονικό διάστημα των 45 ημερών παρέλθει άπρακτο, η έγκριση απορρίπτεται αυτομάτως και ο ωφελούμενος χάνει το δικαίωμα λήψης της εγκεκριμένης ενίσχυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης εντός 8 μηνών από την έκδοση της απόφασης Υπαγωγής, να υποβάλει αίτημα ολοκλήρωσης της πράξης αναρτώντας τα δικαιολογητικά ολοκλήρωσης και καταβολής της ενίσχυσης.

Σε περίπτωση που το παραπάνω χρονικό διάστημα των 8 μηνών παρέλθει άπρακτο, η έγκριση απορρίπτεται αυτομάτως και ο ωφελούμενος χάνει το δικαίωμα λήψης της εγκεκριμένης ενίσχυσης.

Τονίζεται μαλιστα στην ΚΥΑ ότι η προθεσμία των 45 ημερών ισχύει και για τους ωφελούμενους, των οποίων οι αιτήσεις έχουν συμπεριληφθεί σε αποφάσεις υπαγωγής που έχουν ήδη εκδοθεί, αλλά δεν έχει υποβληθεί εκ μέρους τους αίτημα ολοκλήρωσης της πράξης μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας. Για τους εν λόγω ωφελούμενους, η παραπάνω προθεσμία των 45 ημερών εκκινεί από την έναρξη ισχύος της παρούσας.

Επίσης δικευκρινίζεται ότι η προθεσμία των 8 μηνών αφορά ωφελούμενους για τους οποίους εκδίδεται Απόφαση Υπαγωγής μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξαιρέσεις

Ειδική εξαίρεση από την διετή υποχρέωση κτήσης του οχήματος Κατηγορίας Β έχουν όσοι επιθυμούν την δωρεά του επιδοτούμενου οχήματος με την προϋπόθεση ότι η δωρεά γίνεται αποκλειστικά για κοινωφελείς σκοπούς ή στο πλαίσιο προώθησης της δράσης για την ηλεκτροκίνηση, ενδεικτικά μέσω διενέργειας κληρώσεων προς το καταναλωτικό κοινό, δεν συνοδεύεται από οικονομικό αντάλλαγμα, δεν δημιουργεί εισροή κεφαλαίου, δεν προκύπτει άμεσο οικονομικό όφελος και υπάρχει σχετική εγγραφή στα λογιστικά βιβλία της εταιρίας που κάνει την δωρεά. Ωστόσο για τη δωρήτρια εταιρία παραμάνει η υποχρέωση τήρησης του Κανόνα Σώρρευσης Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας.

Ανακατανομή πόρων

Η κατανομή της Δημόσιας Δαπάνης ανά κατηγορία Ωφελούμενου/Τελικού Αποδέκτη αλλά και ανά Κατηγορία Οχημάτων, όπου υπάρχει σχετική πρόβλεψη ποσόστωσης, δύναται να αναπροσαρμόζεται, κατόπιν εισήγησης του Φορέα Διαχείρισης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ανάλογα με την απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων, εντός του ορίου της συνολικής δαπάνης του παρόντος άρθρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεχόμενες αναπροσαρμογές ανακοινώνονται μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του προγράμματος - https://kinoumeilektrika2.gov.gr.

Επισημαίνεται μάλιστα στην ΚΥΑ ότι ο συνολικός προϋπολογισμός της Δράσης ανέρχεται σε 65 εκατ. ευρώ αλλά ο προϋπολογισμός της Δράσης δύναται να τροποποιείται με σκοπό να προστεθούν και ποσά που θα προκύψουν από το ποσοστό για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων ηλεκτροκίνησης από τα έσοδα από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την Κοινή Υπουργική Απόφαση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ