Το πιο περιζήτητο επάγγελμα στην Ευρώπη -Ποιος κλάδος αντιμετωπίζει ελλείψεις δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων

Κίνηση αθήνα

Κραυγή αγωνίας υψώνει για ακόμη μία φορά η IRU, ζητώντας τη δημιουργία δομημένων προγραμμάτων κινητικότητας μεταξύ επιλεγμένων χωρών της ΕΕ και τρίτων χωρών.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για ακόμη μια φορά η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), θέτοντας επί τάπητος το φλέγον ζήτημα της έλλειψης οδηγών φορτηγών.

Όπως επισημαίνει η IRU, η κρίση δεν δείχνει σημάδια ύφεσης, ασκώντας ολοένα και μεγαλύτερη πίεση στους φορείς κινητικότητας και στην εφοδιαστική αλυσίδα. Χωρίς άμεσες λύσεις, το ζήτημα αυτό θα μπορούσε να διαταράξει ολόκληρες οικονομίες και κοινωνίες, προσθέτει.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της, σήμερα οι επαγγελματίες οδηγοί στην ΕΕ ανέρχονται σε 2,7 εκατ., αλλά υφίσταται έλλειψη 500.000 οδηγών, η οποία χωρίς δράση αναμένεται να αυξηθει κατά 17% μέσα στην επόμενη 5ετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οδηγοί φορτηγών

Στο πλαίσιο αυτό καταβάλλονται προσπάθειες προσέλκυσης τοπικών ταλέντων, συμπεριλαμβανομένων νεαρής ηλικίας οδηγών, με την IRU ωστόσο να ζητά επιτακτικά την προσέλκυση οδηγών και από τρίτες χώρες.

Προς αυτή την κατεύθυνση, πρόσφατα η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών, σε συνεργασία με το ρουμανικό μέλος της “UNTRR”, διοργάνωσε συνάντηση μεταξύ βασικών θεσμικών φορέων και περισσότερων από δέκα κορυφαίων μεταφορικών εταιρειών, σχετικά με ένα πιλοτικό πρόγραμμα κινητικότητας οδηγών μεταξύ Αιγύπτου και Ρουμανίας.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που αποτελεί μέρος της πρώτης φάσης του έργου (SDM4EU), το οποίο υποστηρίζεται από το Migration Partnership Facility (MPF) έχοντας ως στόχο τη δημιουργία δομημένων προγραμμάτων κινητικότητας οδηγών μεταξύ επιλεγμένων χωρών της ΕΕ και των Χωρών Εταιρικής Σχέσης Ταλέντων της ΕΕ (EU Talent Partnership Countries).

Μείωση ηλικιακών ορίων για επαγγελματικά διπλώματα

Επιπροσθέτως, η IRU χαιρετίζει τη συμφωνία της Τρίτης 25 Μαρτίου 2025 μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου για τη μείωση της ελάχιστης ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος φορτηγού, από τα 21 στα 18 έτη και λεωφορείου από τα 24 στα 21 έτη, υπό την προϋπόθεση ότι ο υποψήφιος διαθέτει Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα στοιχεία δείχνουν ότι στις χώρες της ΕΕ οι οδηγοί λεωφορείων και φορτηγών κάτω των 25 ετών αντιπροσωπεύουν μόλις το 2,7% και 5% αντίστοιχα, ενώ το 1/3 των επαγγελματιών είναι άνω των 55 ετών. Την ίδια ώρα το ποσοστό των γυναικών οδηγών λεωφορείων και φορτηγών δεν υπερβαίνει το 16% και 4% αντίστοιχα, ενώ εξίσου μικρά είναι και τα ποσοστά των οδηγών λεωφορείων (5%) και φορτηγών (9%) που κατάγονται από τρίτες χώρες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ