Το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης θα βρίσκεται στην Ελλάδα -Τι το κάνει τόσο ξεχωριστό
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα ενσωματώνει ιδιαίτερα προηγμένα συστήματα.
Ένα βήμα-ορόσημο για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στο επιβατικό κοινό έγινε την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου, μιας και υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα στη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» και την κοινοπραξία «THEMA ΑΕ», για τη λειτουργία και τη συντήρηση του μέσου σταθερής τροχιάς σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία».
Το Μετρό θα λειτουργήσει το 2024, αρχής γενομένης με τη βασική γραμμή, η οποία θα έχει 13 σταθμούς, 9 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, αλλά και 18 συρμούς τελευταίας τεχνολογίας που έχουν παραληφθεί, με επιπρόσθετους 15 που έχουν συμβασιοποιηθεί, χωρητικότητας 450 ατόμων.
BUY NOW
Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη, «με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας».
Όπως έχει γίνει γνωστό, οι συρμοί του Μετρό θα είναι driverless (δίχως οδηγό), ενώ επί των αποβαθρών θα υπάρχουν αυτόματες θύρες, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, υψώνοντας ασπίδα προστασίας στους επιβάτες.
Αυτό σημαίνει πως όσοι περιμένουν την έλευση των συρμών, δεν θα μπορούν να πλησιάσουν στο χείλος των αποβαθρών, πέφτοντας στις ράγες. Οι αυτοματοποιημένες θύρες θα είναι πλήρους ύψους που θα ανοιγοκλείνουν ταυτόχρονα με τις πόρτες του τρένου, λειτουργώντας σε συντονισμό με το τροχαίο υλικό, μέσω του συστήματος σηματοδότησης.
Σημειώνεται ότι πέρα από τις πτώσεις στις ράγες, οι θύρες στις αποβάθρες καταργούν το piston effect (επίδραση του εμβόλου), δηλαδή της έντονης ροής του αέρα σε μία σήραγγα - προκαλούμενη από οχήματα που κινούνται σε υψηλές ταχύτητες – και η οποία μπορεί να προκαλέσει απώλεια στην ισορροπία του επιβατικού κοινού.
Η θέρμανση, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός είναι πιο αποτελεσματικά όταν ο σταθμός διαχωρίζεται από τη σήραγγα, η αστυνόμευση είναι καλύτερη καθώς είναι αδύνατη η πρόσβαση στις ράγες και στα τούνελ, και δεν συγκεντρώνονται σκουπίδια τα οποία εμποδίζουν την ομαλή κίνηση των συρμών ή μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι την ασφάλεια θα υπηρετεί και το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC (Communications-based train control), το οποίο συνδράμει καθοριστικά στην αποτροπή της σύγκρουσης των συρμών.
Mε την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων επί των συρμών, το CBTC μπορεί και υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.
Το CBTC θα επικοινωνεί απευθείας με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία.
Όπως είχε αναφέρει κατά το παρελθόν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, η πιθανότητα κρίσιμου λάθους είναι 10 στην ενάτη, «δηλαδή εάν κάνεις κάτι 1 δισ. φορές, υπάρχει μόλις μία πιθανότητα να γίνει λάθος. Πρόκειται για απειροελάχιστη πιθανότητα σε σχέση με αυτό που κάνει ένας άνθρωπος».
Ακόμα, σύμφωνα με την κυβέρνηση, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι και το ομορφότερο στην Ευρώπη, καθώς θα έχει και αρχαία, που θα αναδεικνύουν το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της πόλης.