Ποια είναι η διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων βενζίνης, diesel ή ηλεκτρικών;

Service auto 1

Οι ερευνητές εξέτασαν σχεδόν 300 εκατομμύρια αποτελέσματα τεχνικού ελέγχου σε περισσότερα από 29 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Μια τεράστια μελέτη σε πάνω από 29 εκατομμύρια αυτοκίνητα επιτρέπει να βγάλουμε ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τη διάρκεια ζωής των βενζινοκίνητων, diesel και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι επίσης μια ευκαιρία να μάθουν οι καταναλωτές ποια μάρκα αυτοκινήτου είναι η πιο αξιόπιστη και ποιον κινητήρα να επιλέξει.

Η επιλογή ενός αυτοκινήτου δεν είναι τόσο απλή αφού οι περισσότεροι καταναλωτές αναρωτιούνται αν πρέπει να επιλέξουν κινητήρα βενζίνης ή diesel ή ηλεκτροκινητήρα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι τρομάζουν όσους δεν τα γνωρίζουν, ειδικά λόγω ερωτημάτων που σχετίζονται με την αυτονομία ή την επαναφόρτιση. Αλλά μερικές φορές ακούτε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αναξιόπιστα, ειδικά λόγω των μπαταριών τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βρετανικό περιοδικό Nature μόλις δημοσίευσε μια τεράστια και πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη για τα αυτοκίνητα. Οι Βρετανοί ερευνητές εξέτασαν σχεδόν 300 εκατομμύρια αποτελέσματα τεχνικού ελέγχου σε περισσότερα από 29 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό επιτρέπει στους ερευνητές να βγάλουν συμπεράσματα και προβλέψεις για διαφορετικούς κινητήρες, αλλά και διαφορετικές μάρκες αυτοκινήτων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μελέτη βασίζεται σε αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μεταξύ 2005 και 2017. Συνεπώς, η μελέτη δεν περιλαμβάνει πολλά πρόσφατα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Tesla Model 3 ή το Model Y για παράδειγμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διάρκεια ζωής σχεδόν 18 χρόνια

Τα αποτελέσματα είναι, ωστόσο, πολύ ενδιαφέροντα. Η μέση διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου είναι 17,8 χρόνια, με μέση χιλιομετρική απόσταση 221.345 χλμ. Για ηλεκτρικό, είναι αντίστοιχα 18,4 χρόνια και 199.849 χλμ. Το diesel έχει μειωμένη διάρκεια ζωής στα 16,8 χρόνια αλλά διανύει 257.077 χλμ. Τέλος, η βενζίνη έχει μέση διάρκεια ζωής 18,7 χρόνια και 186.724 χλμ.

Δεν πρέπει να βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα! Τα diesel δεν είναι απαραίτητα λιγότερο αξιόπιστα από τα βενζινοκίνητα ή ηλεκτρικά οχήματα. Η διάρκεια ζωής τους είναι μικρότερη από αυτούς τους δύο άλλους κινητήρες, καθώς εν μέρει επειδή τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα οδηγούνται πολύ και επομένως διανύουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα. Κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο βλαβών.

Η Tesla κυριαρχεί

Για τα ηλεκτρικά, είναι απλό! Η Tesla κυριαρχεί στην αγορά με μέση διάρκεια ζωής 20,3 χρόνια και έχοντας διανύσει 328.552 χλμ. Οι υπόλοιπες μάρκες που μελετήθηκαν τα πάνε λιγότερο καλά, με μέση διάρκεια ζωής μεταξύ 15,6 και 18,8 ετών, για μέση χιλιομετρική απόσταση μεταξύ 137.416 και 217.000 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα περνάμε στο diesel. Το ρεκόρ κατέχει η Land Rover, με μέση διάρκεια ζωής 20,4 χρόνια και χιλιομετρική απόσταση 283.523 χλμ. Σημειώνεται επίσης η παρουσία των Skoda, Volvo, Volkswagen και Honda, με τιμές μεταξύ 17,6 και 18,6 ετών και 281.800 έως 292.595 χλμ.

Από την πλευρά της βενζίνης, η Audi τα καταφέρνει λίγο καλύτερα από τη Volvo, με μέση διάρκεια ζωής 20,9 χρόνια (σε σύγκριση με 20,5 χρόνια για τον Σουηδό ανταγωνιστή της). Στη διάμεση χιλιομετρική απόσταση, βρισκόμαστε αντίστοιχα στα 230.247 και 228.973 χλμ. Για τις άλλες μάρκες, η μελέτη ολοκληρώνεται με διάρκεια ζωής μεταξύ 17,2 και 18 ετών, για χιλιομετρική απόσταση μεταξύ 213.549 και 217.000 χλμ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, ο ηλεκτρικός είναι ο κινητήρας που σας επιτρέπει να διανύσετε τα περισσότερα χιλιόμετρα. Αλλά να είστε προσεκτικοί, αυτό ισχύει μόνο για τον Tesla!

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μελέτη χρησιμοποιεί μια μεθοδολογία εκτίμησης για τη διάρκεια ζωής, με βάση τα προβλήματα που αναφέρθηκαν από τις τεχνικές επιθεωρήσεις. Όσο περισσότερα προβλήματα έχει μια μάρκα (και κινητήρας), τόσο μικρότερη θα είναι η διάρκεια ζωής της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα Teslas έχουν διάρκεια ζωής 20 ετών, παρόλο που το πρώτο Model S κατασκευάστηκε το 2012.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα νεότερα αυτοκίνητα είναι πιο αξιόπιστα;

Η μελέτη αναφέρει επίσης ότι τα αυτοκίνητα γίνονται πιο αξιόπιστα όσο πιο μικρή είναι η ηλικία τους. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για τα ηλεκτρικά. Έτσι, για τον ίδιο τύπο κινητήρα, η αγορά ενός αυτοκινήτου που είναι ένα χρόνο πιο πρόσφατο μειώνει τον κίνδυνο βλάβης. Αυτή η μείωση κινδύνου είναι της τάξης του 1,9% ετησίως για το diesel σε σύγκριση με 6,7% για τη βενζίνη και 12% για το ηλεκτρικό.

Η έρευνα δείχνει ξεκάθαρα ότι οι θερμικοί κινητήρες (και ιδιαίτερα το diesel) βρίσκονται στο τέλος του ταξιδιού τους, με καινοτομίες που δεν επιτρέπουν πλέον την επανάσταση στην αξιοπιστία τους. Σε αντίθεση με το ηλεκτρικό που βρίσκεται ακόμα στη φάση της δημιουργίας του, με τακτικές σημαντικές καινοτομίες, που αλλάζουν τόσο την απόδοση (αυτονομία, επαναφόρτιση, ισχύ κ.λπ.) όσο και την αξιοπιστία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η μελέτη διευκρινίζει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που οδηγεί κατά μέσο όρο 1,6 χλμ. περισσότερο την ημέρα, αυξάνει τις πιθανότητές του να χαλάσει κατά 2,5% σε σύγκριση με 6,4% για το diesel και 8,4% για τη βενζίνη. Ένα στατιστικό στοιχείο που ενισχύει την ιδέα ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι ο πιο αξιόπιστος κινητήρας μεταξύ των τριών που μελετήθηκαν.

Γιατί η Tesla κυριαρχεί σε αυτή την κατάταξη;

Πράγματι, η Tesla κυριαρχεί σε μεγάλο βαθμό στην κατάταξη, είτε έναντι άλλων ηλεκτρικών ΙΧ, αλλά και έναντι των κινητήρων diesel και βενζίνης.

Για τι; Ένας από τους λόγους βρίσκεται στην ιστορία της μάρκας, η οποία πουλά μεγάλα (και ακριβά) σεντάν (το Tesla Model S) ικανά να διανύσουν αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα την ημέρα από το 2012 τη στιγμή που οι ανταγωνιστές τους χρησιμοποίησαν πιο μικρά και συμπαγή ηλεκτρικά μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, η Tesla ανέπτυξε ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο και ήταν πιο εύκολο δεδομένης της τιμής και του σχήματος και χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό. Σήμερα βέβαια οι καταναλωτές έχουν να επιλέξουν μεταξύ εκατοντάδων νέων ηλεκτρικών μοντέλων.

Επίσης η μελέτη δεν επικεντρώνεται στα υβριδικά, αλλά πρέπει να πούμε, για άλλη μια φορά, ότι πριν από το 2017, αυτός ο τύπος κινητήρα δεν ήταν συνηθισμένος. Σύμφωνα με πολλές κριτικές, τα plug-in υβριδικά είναι τα λιγότερο αξιόπιστα αυτοκίνητα στην αγορά. Τα απλά υβριδικά έχουν επίσης πολλά προβλήματα μπαταρίας που σχετίζονται με το σχεδιασμό τους.

Τέλος αν υπάρχει πρόβλημα με την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι δυνατό να επισκευαστεί (και να αλλάξει ορισμένες κυψέλες) για μερικές εκατοντάδες ευρώ. Δεν είναι απαραιτήτως απαραίτητο να αλλάξετε ολόκληρο το πακέτο των συστοιχιών, που μεταφράζεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ. Ας επισημάνουμε επίσης ότι η διάρκεια ζωής των μπαταριών είναι κατά βάση μεγαλύτερη από τη διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ