Μια ματιά στην ιαπωνική αγορά έχει πάντα το δικό της μεγάλο ενδιαφέρον ως προς τα εγχώρια αλλά και «αλλοδαπά» μοντέλα που κυριαρχούν στις πωλήσεις της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Μια από τις μεγαλύτερες αγορές νέων αυτοκινήτων στον κόσμο, η Ιαπωνία είδε τις εγχώριες πωλήσεις της να μειώνονται κατά 3,3% τη χρονιά που μας πέρασε σε σχέση με το 2020, με την ασιατική αγορά να απορροφά 4,44 εκατ. αυτοκίνητα το 2021.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της ιαπωνικής αγοράς βρέθηκαν για δεύτερη σερί χρονιά κάτω από το όριο των πέντε εκατομμυρίων μονάδων λόγω της αναστάτωσης που έχει προκαλέσει στις εφοδιαστικές αλυσίδες η πανδημία, παρά το θετικό πρόσημο με το οποίο έκλεισε το πρώτο μισό της χρονιάς.
BUY NOW
Οι πωλήσεις στο δεύτερο μισό του 2021 «χτυπήθηκαν» από την έλλειψη ημιαγωγών αλλά και άλλων εξαρτημάτων που χρειάζονται για την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου με αποτέλεσμα πολλοί κατασκευαστές να χρειαστεί να κλείσουν κάποιες από τις γραμμές παραγωγής τους, ενώ και οι τιμές των καυσίμων που έχουν πάρει την ανιούσα και στην Ιαπωνία, δεν βοήθησαν στις πωλήσεις.
Η μάρκα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας παραμένει η φυσικά η Toyota, η οποία κατέχει παράλληλα και το 32%, με την Suzuki και την Honda να ακολουθούν με μερίδιο αγοράς στο 13,7% και 13% αντίστοιχα.
Και ενώ η κυριαρχία των ιαπωνικών μοντέλων στις πωλήσεις μπορεί να είναι κάτι που περιμένει κανείς από την αγορά της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων των Ευρωπαίων κατασκευαστών που δείχνουν και τις προτιμήσεις του αυστηρού εγχώριου κοινού στα τετράτροχα προϊόντα της Δύσης.
Σύμφωνα και με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ως κατασκευαστής η Mercedes παρέμεινε και το 2021 η πιο δημοφιλής μη ιαπωνική μάρκα καταλαμβάνοντας την 11η θέση στις συνολικές πωλήσεις, με τις BMW και Volkswagen να ακολουθούν.
Τα πιο δημοφιλή ευρωπαϊκά μοντέλα στην Ιαπωνία για τη χρονιά που μας πέρασε ήταν τα MINI με τις πωλήσεις τους να είναι σχεδόν οι διπλάσιες από εκείνες του δεύτερου δημοφιλέστερου μοντέλου της ιαπωνικής αγοράς, του VW T-Cross. Στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα βρίσκεται η BMW Σειρά 3 και τα Volvo της σειράς 60 (XC60, S60 και V60) με την πρώτη πεντάδα να κλείνει από το VW Golf.