ΕΕ: Ποιες μάρκες θα πετύχουν τις μειωμένες εκπομπές CO2 το 2025;

SUV CO2

Μόλις μία αυτοκινητοβιομηχανία δεν χρειάζεται να μειώσει τις μέσες εκπομπές CO2 σε αντίθεση με όλς τις υπόλοιπες υπόλοιπες.

Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβάλλει νέους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών. Αυτός ο κανονισμός, που αναφέρεται ως πρότυπα απόδοσης εκπομπών CO2 της ΕΕ, έχει σχεδιαστεί για να οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς την επίτευξη πωλήσεων οχημάτων 100% μηδενικών εκπομπών έως το 2035.

Αυτή η ενημέρωση προβλέπει νέους μειωμένους στόχους CO2 για κάθε κατασκευαστή το 2025 (81 γρ./χλμ.), με βάση τις πιο πρόσφατες επίσημα στοιχεία και εκτιμά το μέγιστο μερίδιο νέων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) που απαιτείται για τη συμμόρφωση. Αυτό το μέγιστο μερίδιο προϋποθέτει ότι οι κατασκευαστές δεν θα μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές CO2 από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές αναλύει τους 10 μεγαλύτερους κατασκευαστές και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι όλοι αυτοί οι κατασκευαστές εκτός από τη Volvo πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 για να επιτύχουν τους στόχους του 2025. Αυτό απαιτεί μέγιστη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με τους κατασκευαστές να χρειάζεται να αυξήσουν το μερίδιό τους στο BEV κατά μέσο όρο 12 ποσοστιαίες μονάδες, από 16% το 2023 σε περίπου 28% έως το 2025.

Εκτός από την αύξηση του μεριδίου τους στις πωλήσεις BEV, οι ευελιξίες συμμόρφωσης εντός της νομοθεσίας, η τεχνολογική πρόοδος και οι προσαρμοσμένες στρατηγικές μάρκετινγκ προσφέρουν στους κατασκευαστές πρόσθετες επιλογές για την επίτευξη των στόχων. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι στόχοι του 2025 φαίνεται να είναι εφικτοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχο ανά κατασκευαστή για εκπομπές CO2 το 2025

Η έκθεση εκτιμά τους ειδικούς στόχους του κάθε κατασκευαστή για εκπομπές CO2 για το 2025, λαμβάνοντας υπόψη τα επίσημα δεδομένα του 2023, τις προσαρμοσμένες εκπομπές CO2 των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) και τον αντίκτυπο των κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών στους υπολογισμούς στόχων CO2. Η ανάλυση δείχνει ότι:

Η Volkswagen και η Ford αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη προσπάθεια μείωσης, με απαιτούμενες περικοπές περίπου 21%.

Η Hyundai, η Mercedes-Benz και η Toyota πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά περισσότερο από τον μέσο όρο του 12%.

Οι BMW, Kia και Stellantis είναι πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων τους, με τις μειώσεις CO2 που απαιτούνται μεταξύ 9% και 11%.

Στόχοι εκπομπών CO2 ανά κατασκευαστή το 2025 έναντι απόδοσης στόλου το 2023

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημείωση: Οι στόχοι του 2025 προσαρμόζονται για τις αναμενόμενες αλλαγές στις εκπομπές CO2 plug-in υβριδικών. Τα δεδομένα (ταξινομημένα αλφαβητικά) εμφανίζονται για τους 10 μεγαλύτερους κατασκευαστές, αφήνοντας εκτός την Tesla, έναν κατασκευαστή που πουλά αποκλειστικά BEV.

Επιλογές για την επίτευξη των στόχων του 2025

Οι κατασκευαστές μπορούν να εξετάσουν διάφορες προσεγγίσεις για να επιτύχουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2.

Η πρώτη προσέγγιση για τους κατασκευαστές είναι να αυξήσουν τα μερίδιά τους BEV το πολύ κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες κατά μέσο όρο, από περίπου 16% το 2023 σε περίπου 28% το 2025. Αυτή η εκτίμηση λαμβάνει υπόψη τη μέγιστη απαιτούμενη αύξηση και προϋποθέτει ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω μειώσεις των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτές οι αυξήσεις θα κυμαίνονταν από 8 έως 18 ποσοστιαίες μονάδες ανάλογα με τον κάθε κατασκευαστή, αλλά η στρατηγική συγκέντρωση μπορεί να μειώσει την απαιτούμενη αύξηση του μεριδίου BEV σε 4-12 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι κατασκευαστές με υψηλότερες εκπομπές μπορούν να συνεργαστούν με κατασκευαστές χαμηλότερων εκπομπών. Για παράδειγμα, η Volkswagen θα πρέπει να αυξήσει το μερίδιο BEV κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες το πολύ όταν συνενώνεται με την Tesla αντί για 17 ποσοστιαίες μονάδες.

Μέσα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο μοντέλων τους, οι κατασκευαστές μπορούν να προσαρμόσουν τη στρατηγική πωλήσεών τους μακριά από βαριά οχήματα και οχήματα με υψηλές εκπομπές CO2 προς πιο αποδοτικά μοντέλα. Επιπλέον, οι κατασκευαστές μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά τις εκπομπές CO2 μεμονωμένων μοντέλων με την ανάπτυξη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και είναι επιζήμιο για το κλίμα λόγω των πολύ υψηλότερων εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η αύξηση του μεριδίου αγοράς συγκεκριμένων plug-in υβριδικών μοντέλων θα μειώσει σημαντικά τις μέσες εκπομπές CO2 του στόλου των κατασκευαστών.

Η επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 φαίνεται εφικτή

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η επίτευξη των στόχων CO2 για το 2025 είναι εφικτή λαμβάνοντας υπόψη τις ιστορικές μειώσεις του CO2, τις κανονιστικές ευελιξίες και τους τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης και τη διαθεσιμότητα τεχνολογίας.

Οι μειώσεις εκπομπών CO2 που απαιτούνται είναι περίπου οι μισές από τις προηγούμενες μειώσεις που είχαν επιτευχθεί από τους κατασκευαστές. Η μέση μείωση των εκπομπών CO2 κατά 12% που απαιτείται από το 2023-2025 είναι περίπου το ήμισυ της μέσης μείωσης εκπομπών CO2 κατά 23% που παρατηρήθηκε μεταξύ 2019 και 2021.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς BEV που απαιτείται για τις υποθετικές ομάδες κατασκευαστών είναι περίπου 1–1,5 φορές υψηλότερη από την αύξηση που παρατηρήθηκε από το 2019 έως το 2021. Αυτή η αύξηση των πωλήσεων BEV από το 2019 έως το 2021 σημειώθηκε παρά την περιορισμένη ποικιλία μοντέλων BEV και τους λιγότερους σταθμούς φόρτισης.

Οι μειώσεις των υφέσεων των εκπομπών CO2 θα μπορούσαν να επιταχυνθούν γρήγορα. Η ιστορική τροχιά της απόδοσης εκπομπών CO2 των κατασκευαστών παρουσιάζει ξαφνικές και γρήγορες αλλαγές. Ενώ οι εκπομπές αυξήθηκαν κατά 1% ετησίως από το 2015 έως το 2019, μειώθηκαν κατά 1% μηνιαίως από το 2019 έως το 2021, όταν εισήχθη ένας αυστηρότερος στόχος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ