5 κινήσεις που πρέπει να κάνεις το πρωί για να μην σπάσεις τον κινητήρα του αυτοκινήτου

Engine start 1

Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να εξασφαλίσουν τη μακροζωία του κινητήρα σας και η καθημερινή εφαρμογή τους μπορεί να αποτρέψει σημαντικές βλάβες που κοστίζουν εκατοντάδες ευρώ.

Η πρώτη κίνηση είναι να μην ενεργοποιείτε αμέσως με το που ξεκινήσετε την πορεία σας το ραδιόφωνο και τον κλιματισμό, ώστε αφενός να μην επιβαρύνεται παραπάνω η μπαταρία του αυτοκινήτου και, αφετέρου, όλη η θερμότητα που παράγεται να παραμένει στον κινητήρα.

kinhthras-xeimonas-1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεύτερον, για όσους έχουν χειροκίνητο κιβώτιο, είναι καλό να πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος τον κινητήρα, ώστε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε νεκρά, αφού συνήθως πολλοί από εμάς αφήνουμε ταχύτητα στο κιβώτιο αφού παρκάρουμε το αυτοκίνητο. Άλλωστε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο δεν επιτρέπουν στον οδηγό να βάλει μπρος τον κινητήρα αν δεν πατήσει το φρένο και τον συμπλέκτη.

kinhthras-xeimonas-2

Ως γνωστόν, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο, όλο το λιπαντικό επιστρέφει στο κάρτερ, με αποτέλεσμα τα σημεία τριβής στα μηχανικά μέρη του κινητήρα συνήθως να στεγνώνουν. Επίσης, ως αποτέλεσμα του κρύου, το λάδι γίνεται πιο παχύρρευστο. Ωστόσο τα σύγχρονα λιπαντικά αφήνουν μια λεπτή επίστρωση πάνω στα μηχανικά μέρη του κινητήρα, ακόμη και όταν αυτός δεν λειτουργεί.

kinhthras-xeimonas-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρ’ όλα αυτά, είναι καλό να περιμένουμε για λίγα δευτερόλεπτα αφού βάλουμε μπρος τον κινητήρα προτού ξεκινήσουμε την πορεία μας. Οι ειδικοί προτείνουν να παραμένουμε ακινητοποιημένοι τουλάχιστον για τριάντα δευτερόλεπτα, αφού με την προθέρμανση του κινητήρα το λιπαντικό φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία απόδοσής του, κι έτσι διασφαλίζεται ότι η λίπανση θα είναι επαρκής όταν αυξάνονται οι στροφές κατά την οδήγηση.

kinhthras-xeimonas-4

Ακόμη και αφού ξεκινήσουμε την πορεία μας έπειτα από το ζέσταμα του κινητήρα, είναι καλό να οδηγούμε ήπια για τα πρώτα χιλιόμετρα, αποφεύγοντας τις υψηλές στροφές, κάτι που θα επιτρέψει στον κινητήρα να φτάσει βαθμιαία στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Τέλος, είναι καλό στην αρχή να μην πιέζουμε πολύ το πεντάλ του γκαζιού και να διατηρούμε χαμηλές ταχύτητες, καθώς έτσι επιτρέπουμε να «ζεσταθούν» ομαλά και τα μηχανικά μέρη που συναποτελούν το σύστημα μετάδοσης, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ