Πώς η BYD κατάφερε να γκρεμίσει την Tesla από την κορυφή της παγκόσμιας ηλεκτροκίνησης

BYD Seal

Το κλείσιμο του 2023 αναμένεται να βρει την BYD στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Διαβάστε πώς η κινεζική εταιρεία ξεπέρασε την εταιρεία του Elon Musk.

Η βαριά βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας είναι ένας από τους τομείς της οικονομίας της που δεν γνωρίζει ύφεση, σε αντίθεση π.χ. με τον κατασκευαστικό τομέα. Η ασιατική χώρα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων του πλανήτη, με το 64% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής και το 59% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2022.

BYD Atto
BYD Atto
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτό το επιχειρηματικό σκηνικό, η BYD -με μεγαλομέτοχο τον Αμερικανό ολιγάρχη Warren Buffett- είναι έτοιμη να περάσει την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023. Το τρίτο τρίμηνο του 2023 η κινεζική εταιρεία πούλησε μόλις 3.000 λιγότερα EV σε σχέση με την εταιρεία της Καλιφόρνιας, αλλά οι ειδικοί της παγκόσμιας αγοράς υπολογίζουν ότι θα την ξεπεράσει στο τέταρτο τρίμηνο.

Φυσικά, οι Tesla και BYD έχουν εντελώς διαφορετικό προφίλ. Η αμερικανική πουλάει μόλις τέσσερα μοντέλα, τα sedan Model 3 και Model S και τα SUV Model Y και Model X, αλλά είναι premium με τιμές από 35 μέχρι σχεδόν 100 χιλιάδες ευρώ. Αντίθετα, η κινεζική διαθέτει πολυπληθή γκάμα προσιτών, κυρίως, ηλεκτρικών, που της δίνει πρόσβαση σε πολύ ευρύτερο κοινό.

BYD Seal
BYD Seal

Για παράδειγμα, το BYD Seagull κοστίζει στην Κίνα 8 χιλιάδες ευρώ και είναι το τέταρτο σε πωλήσεις EV στη χώρα. Στην πρώτη δεκάδα της χώρας βρίσκονται, μαζί, και τα BYD Song, Qin Plus, Dolphin, Yuan Plus και Han. Η Tesla έχει μόνο ένα μοντέλο στη δεκάδα, το Model Y.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD Seagull
BYD Seagull

Η Tesla, πάντως, ήδη προετοιμάζει ένα πιο προσιτό μοντέλο που θα τη βοηθήσει να εκτοξεύσει τον όγκο των παγκόσμιων πωλήσεών της: ένα ηλεκτρικό που ο ίδιος ο Musk έχει επιβεβαιώσει ότι θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ, και φημολογείται πως θα ονομάζεται Model 2. Δεν αναμένεται να το δούμε στην αγορά πριν το 2025, το νωρίτερο, αλλά θα συμβάλλει στο στόχο του Musk να πουλάει η Tesla 20 εκατομμύρια EV το χρόνο, από το 2030. Φέτος θα κλείσει τη χρονιά με 1,8 εκατομμύρια πωλήσεις.

BYD Seal
BYD Seal
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια πολύ σημαντική παράμετρος σε αυτόν τον αμερικανο-κινεζικό ανταγωνισμό είναι η προμήθεια των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι κινεζικές εταιρείες επωφελούνται από το γεγονός ότι η Κίνα ελέγχει την αλυσίδα της προμήθειας ηλεκτρικών μπαταριών (δεδομένου ότι αυτές αποτελούν το 30-50% του κόστους ενός EV) και από τις μεγάλες επενδύσεις της κυβέρνησης στην ανάπτυξη δικτύων φόρτισης.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, οι κινεζικές εταιρείες πλέον “κυριαρχούν στις υποδομές κατασκευής καθώς και στην εξόρυση των πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων”. Η έκθεση αναφέρει ότι ποσοστό έως και 90% της παγκόσμιας αλυσίδας προμηθειών μπαταριών συνδέεται με την Κίνα, όπου έχουν τη βάση τους οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές μπαταριών του κόσμου, CATL και BYD.

Την ίδια στιγμή, οι παγκόσμιοι ανταγωνιστές της Κίνας -όπως οι ΗΠΑ- δεν έχουν καταφέρει να ακολουθήσουν τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, ούτε να ξεκινήσουν τόσο νωρίς όσο ξεκίνησαν οι Κινέζοι την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και της παραγωγής EV και μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Κίνα διαθέτει ήδη το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στον πλανήτη, με ταχυφορτιστές ανά τουλάχιστον 50 χιλιόμετρα σε όλες τις οδικές αρτηρίες τη; αχανούς της ενδοχώρας, γεγονός που ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και αυτή η τάση των Κινέζων συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, παρότι το 2022 η κυβέρνηση έκοψε την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που έδινε ήδη για 11 διαδοχικά χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ