Για τους ενδιαφερόμενους υπάρχει δυνατότητα επιλογής οχημάτων από 7 συνεργαζόμενους κατασκευαστές.
Μια νέα ολοκληρωμένη πρόταση ηλεκτροκίνησης για Ταξί στην Αττική με την ονομασία Zap Taxi Club παρουσιάστηκε στην πρωτεύουσα η οποία δημιουργήθηκε από την εταιρεία επενδύσεων SirecEnergy, σε συνεργασία με τις εταιρείες Εθνική Leasing, που είναι ο χρηματοδότης του project και τη Freenow μέσω της οποίας οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων μπορούν να αποκτήσουν εύκολα καινούριο ηλεκτρικό Ταξί και να αυξήσουν κατά τουλάχιστον 30% τα έσοδά τους!
Πιο συγκεκριμένα η ZAP A.E., εταιρεία που δημιουργήθηκε από την SirecEnergy, αναπτύσσει ένα νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για τα ηλεκτρικά ταξί, μέλη του ZAP Taxi Club. Τα συγκεκριμένα ταξί μπορούν να τα αποκτήσουν οι ενταγμένοι στην πλατφόρμα της FREENOW,ιδιοκτήτες άδειας ταξί, αποσύροντας το παλαιό συμβατικό τους όχημα, με σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης από την Εθνική Leasing, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά. Στη συνέχεια, οι ιδιοκτήτες των νέων ηλεκτρικών ταξί – μέλη πλέον του ZAP Taxi Club - ενταγμένοι στην πλατφόρμα της FREENOW, και συγκεκριμένα στον στόλο «Green Taxi» αυτόματα αποκτούν προτεραιότητα στο πρόγραμμα επιβράβευσης συνεργατών οδηγών της εταιρείας. Οι ιδιοκτήτες ταξί συμμετέχοντας στο ZAP Taxi Club και έχοντας εξασφαλίσει τη συντήρηση και την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους, καθώς και την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP 24/7, επωφελούνται από την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί και από τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες, μέσω της πλατφόρμας της FREENOW.
BUY NOW
Η Εθνική Leasing, παρέχει χρηματοδότηση, μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης στους ιδιοκτήτες άδειας ταξί, οι οποίοι εφόσον ενταχθούν στο κρατικό πρόγραμμα μπορούν να λάβουν επιδότηση έως και 22.500 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποσύρουν το παλαιό όχημά τους συμβατικής τεχνολογίας. Για τους ενδιαφερόμενους υπάρχει δυνατότητα επιλογής οχημάτων από 7 συνεργαζόμενους κατασκευαστές (Skoda, Mercedes, VW, KIA, Hyundai, MG, BYD) και συμβολαίων 4ετίας ή 5ετίας με 100.000 και 75.000 χιλιόμετρα ανά έτος αντίστοιχα.
Κατά τη λήξη των συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης οι ιδιοκτήτες ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το όχημα έναντι συμβολικού τιμήματος.
Το μέσο μηνιαίο μίσθωμα θα ανέρχεται ενδεικτικά από 980 έως 1.200 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, και θα διαμορφωθεί ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου που θα επιλεγεί, τα ετήσια χλμ και τα έτη μίσθωσης, και θα περιλαμβάνει το κόστος αυτοκινήτου, ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης πυρός και κλοπής, τακτική συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, κάλυψη βλαβών και φόρτιση στο δίκτυο ZAP για 250χλμ ανά ημέρα.
O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, παρέστη στη παρουσίαση και σημείωσε σχετικά: «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει, ως προτεραιότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ο Προϋπολογισμός της δράσης «Πράσινα Ταξί» ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και επαρκεί για την αντικατάσταση 1.770 παλαιών και ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, με υποχρεωτική προϋπόθεση την απόσυρση του παλαιού οχήματος. Το ύψος της επιδότησης είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς φτάνει έως το 40% - της προ ΦΠΑ - αξίας του ταξί, με τη μέγιστη συνολική ενίσχυση να ανέρχεται στις 22.500 ευρώ. Χαιρετίζουμε τη σημερινή πρωτοβουλία, η οποία έρχεται να αντιμετωπίσει σημαντικό μέρος των προβληματισμών, σχετικά τόσο με την ύπαρξης της αναγκαίας ρευστότητας, όσο και με την ύπαρξη σταθμών φόρτισης σε συγκεκριμένους χώρους. Οι ιδιοκτήτες ταξί, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP, και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες. Μετά και τη σημερινή πρωτοβουλία, καλώ, για ακόμη μια φορά, τον κλάδο των ταξί να ανανεώσει τον στόλο των οχημάτων του, αξιοποιώντας τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις της πολιτείας και τις σημαντικές πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα. Τώρα είναι η ώρα, και η ευκαιρία!».
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ξιφαράς, ο οποίος παρέστη επίσης στην παρουσίαση σημείωσε: «Η Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και τη βελτίωση της καθημερινότητας όλων των συμπολιτών μας. Με δεδομένο ότι τα ταξί εκτελούν περίπου το ένα τρίτο των οχηματοχιλιομέτρων στην πόλη της Αθήνας, καθίσταται σαφές ότι ο εξηλεκτρισμός του κλάδου είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος. Ως εκ τούτου, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εκτιμούμε ότι θα υποστηρίξει και οικονομικά αλλά και σε επίπεδο παροχής ευρύτερων υπηρεσιών τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί οι οποίοι θέλουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση και θα συνεισφέρει στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον κλάδο».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνική Leasing, κ. Θεόδωρος Σπυρόπουλος, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι: «Στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα τον ρόλο μας απέναντι στο περιβάλλον, αναλαμβάνουμε περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες και δράσεις, και παρέχουμε τα κατάλληλα εργαλεία για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης. Για τον λόγο αυτό, αγκαλιάσαμε από την πρώτη στιγμή τη νέα δράση «ZAP Taxi Club» που αφορά στην ηλεκτροκίνηση των Ταξί. Συγκεκριμένα, η ΕΘΝΙΚΗ LEASING αποφάσισε να στηρίξει αυτή την προσπάθεια, χρηματοδοτώντας, μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης, την αγορά επιδοτούμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους επαγγελματίες του κλάδου. Η ΕΘΝΙΚΗ LEASING, παρέχει στους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα, με το οποίο, εκτός από τα απαραίτητα κεφάλαια για την αγορά του αυτοκινήτου, έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν υπηρεσίες συντήρησης, ασφάλισης και παροχής ενέργειας. Ελπίζουμε ότι αυτό το νέο εγχείρημα θα έχει θετική ανταπόκριση από τον κλάδο των επαγγελματιών Ταξί, καθώς και σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον».
Στην παρουσίαση του ZAP Taxi Club, παρέστησαν επίσης υψηλόβαθμα στελέχη των τριών εταιρειών. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της SIrecEnergy, κ. Διονύσης Αλυσανδράτος, αναφερόμενος στο νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης επισήμανε ότι: «Το νέο δίκτυο αναπτύσσεται σε 10 κεντρικά σημεία στην Αττική, συμπεριλαμβανομένων της περιοχής του Αεροδρομίου, του ΟΑΚΑ, της περιοχής του λιμένος Πειραιά, του Κέντρου της Αθήνας, του σταθμού των ΚΤΕΛ Κηφισού, των Βορείων, Δυτικών και Νοτίων προαστίων. Το δίκτυο θα λειτουργεί αποκλειστικά για τα μέλη του Zap Taxi Club σε 24ωρη βάση. Το 1ο σημείο φόρτισης θα παραδοθεί σε λειτουργία εντός του Ιουνίου, τα υπόλοιπα 9 μέχρι το τέλος του 2024 και θα παρέχουν τη δυνατότητα στα ηλεκτρικά ταξί να φορτίσουν μέσα σε 20 λεπτά». Ενώ πρόσθεσε ότι: «Κάθε ηλεκτρικό ταξί χρειάζεται 45KWh ενέργειας ημερησίως, ενέργεια ικανή για αυτονομία 250 χιλιομέτρων, με τη συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας των νέων ηλεκτρικών ταξί να είναι ικανή να παρέχει αυτονομία έως και 600 χιλιομέτρων».
Η Γενική Διευθύντρια της FREENOW, κ. Άσπα Τοπαλίδου, αναφέρθηκε στο ρόλο της FREENOW: «Η FREENOW, με ιδιαίτερα πλούσια εμπειρία στην ηλεκτροκίνηση στα Taxi, η οποία φτάνει το 46% των διαδρομών της εταιρείας πανευρωπαϊκά, έχει αξιολογήσει τις ευρύτερες δραστηριότητες της θέτοντας βραχυπρόθεσμους στόχους εγκεκριμένους από την Πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) για περισσότερο βιώσιμες μετακινήσεις στην πόλη. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η FREENOW θα εξασφαλίζει στους ιδιοκτήτες ταξί του ZAP Taxi Club την απευθείας ένταξή τους στον ειδικό στόλο “Green Taxi”, διευκολύνοντας την επιλογή ηλεκτρικού ταξί από τους επιβάτες, ενώ θα παρέχει και επιπλέον προτάσεις στα μέλη του ZAP Taxi Club για περαιτέρω αναβαθμίσεις με βάση την εμπειρία μας σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, τα μέλη του Club θα έχουν προτεραιότητα στο πρόγραμμα επιβράβευσης συνεργατών οδηγών της εταιρείας, ειδική σήμανση στα οχήματα για την προώθηση της αναγνωρισιμότητας και χρήσης του ZAP Taxi Club, ενώ ο στόλος θα είναι εύκολα προσβάσιμος σε φορείς και κλάδους που επιδιώκουν την «πράσινη» μετακίνηση, όπως ο τουριστικός κλάδος και δημόσιοι φορείς».