Ο κινεζικός γίγαντας της Xiaomi χάνει περίπου 9.200 δολάρια (8.235 ευρώ) από κάθε αντίτυπο του πρώτου της αυτοκινήτου, του εντυπωσιακού SU7, που διαθέτει στην αγορά.
Ο σχεδιασμός, η εξέλιξη, η κατασκευή και η πώληση ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια δαπανηρή επιχείρηση, και η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Xiaomi το ανακάλυψε με τον δύσκολο τρόπο - χάνοντας εκατομμύρια με την κυκλοφορία του σπορ σεντάν SU7. Ωστόσο, σε ζημία ανά όχημα, τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από κάποιες πιο εδραιωμένες μάρκες.
Η Xiaomi, συγκεκριμένα, πούλησε 27.307 οχήματα (αποκλειστικά και μόνο στην Κίνα) το δεύτερο τρίμηνο του 2024, την ώρα που οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα μπορούσε να κάνει απόσβεση -χωρίς ζημίες- όταν αρχίσει να πουλάει μεταξύ 300.000 και 400.000 αυτοκινήτων ετησίως.
BUY NOW
Αυτό σημαίνει ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε προσαρμοσμένη ζημία 252 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 - το πρώτο της πλήρες τρίμηνο παράδοσης οχημάτων.
Η εταιρεία πιστεύει ότι μπορεί να ξεπεράσει τις 100.000 παραδόσεις μέχρι τον Νοέμβριο, αλλά παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο Lei Jun, διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi, δεν έχει άμεσες φιλοδοξίες να πουλήσει το SU7 -ή τα μελλοντικά μοντέλα- εκτός της Κίνας.
Σε συνέντευξή του στο αμερικανικό δίκτυο CNBC τον Απρίλιο, ο Lei δήλωσε ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στην κινεζική αγορά για τα επόμενα τρία χρόνια, προτού επεκταθεί στην παγκόσμια.
Πάντως, ένα δεύτερο μοντέλο θα βοηθήσει τη Xiaomi να επιτύχει την απόσβεση, και μετέπειτα την κερδοφορία. Το νέο αυτό μοντέλο, που πιθανότατα θα είναι ένα SUV λίγο μεγαλύτερο από το SU7, ενδέχεται να παρουσιαστεί πριν από το τέλος του 2024, με τις παραδόσεις να ξεκινούν στις αρχές του 2025. Δεδομένης της ζήτησης για SUV και crossover, αυτό το μοντέλο θα μπορούσε να αποδειχθεί ακόμη πιο δημοφιλές από το SU7.
Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία της Xiaomi απέχει πολύ από το να είναι κερδοφόρα, τέτοιες ζημίες δεν είναι ασυνήθιστες. Στις αρχές Αυγούστου, αποκαλύφθηκε ότι η αμερικανική Rivian έχασε 1,46 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, που σημαίνει ότι για καθένα από τα μόλις 9.162 οχήματα που παρήγαγε την ίδια περίοδο έχασε 32.705 δολάρια.
Ο κολοσσός της Ford δεν τα πάει καλύτερα, με τα ηλεκτρικά του αυτοκίνητα. Στο δεύτερο τρίμηνο, η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ έχασε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια και πούλησε 23.957 οχήματα, χάνοντας το αντίστοιχο των 47.600 δολαρίων ανά EV που πωλήθηκε.