Προϊόντα χαμηλής ποιότητας, μηδενικής απόδοσης και διάρκειας που δεν σου εξασφαλίζουν καμία απολύτως ασφάλεια στο δρόμο. Τα φθηνά κινέζικα ελαστικά αποτελούν - κατά περίπτωση - μια επιλογή που μπορεί να σου κοστίσει ακριβά.
Σημαντικές είναι, πλέον, οι αυξήσεις και στον τομέα των ελαστικών με πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων να καταφεύγουν σε λύσεις χαμηλού κόστους που εντοπίζουν σε διάφορες ιστοσελίδες και προέρχονται από την αγορά της Κίνας.
Πράγματι, για τα ελαστικά που παράγονται στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη αξιώνονται αρκετά λιγότερα χρήματα συγκριτικά με τις πιο αναγνωρισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες, με την τιμή τους να είναι έως και 4 φορές μικρότερη. Θα πρέπει όμως να δώσετε προσοχή, καθώς οι τιμές που αναγράφουν οι διάφορες ιστοσελίδες για τα «οικονομικά» ελαστικά, δεν περιλαμβάνουν έξοδα μεταφοράς, τοποθέτησης κ.α., με αποτέλεσμα να φτάνουν σε τιμή τις προσιτές επιλογές των μεγάλων και γνωστών εταιρειών.
BUY NOW
Πέρα, όμως, από το οικονομικό όφελος που μπορεί να υπάρξει, δεν υπάρχει άλλος λόγος προτίμησης των κινεζικών προϊόντων, έναντι των ευρωπαϊκών, πόσω μάλλον όταν η απόδοσή τους είναι δραματικά μειωμένη και κατά συνέπεια ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι τα λάστιχα είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ αυτοκινήτου και δρόμου και ως εκ τούτου διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στον τομέα της ασφάλειας.
Ένας βασικός τομέας όπου τα κινεζικά ελαστικά υστερούν σε σχέση με τα προϊόντα των Ευρωπαίων premium κατασκευαστών είναι στο κράτημα. Πρόσφατη σύγκριση σε συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος έδειξαν ότι με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, η απόσταση φρεναρίσματος με τα ευρωπαϊκά ελαστικά ήταν 45,8 μέτρα.
Όταν το ίδιο όχημα εφοδιάστηκε με τα ελαστικά γνωστής κινεζικής εταιρείας, από τη στιγμή που βυθίστηκε το πόδι στο φρένο και μέχρι να ακινητοποιηθεί διένυσε 57,4 μέτρα. Αυτή η διαφορά των 11,6 μέτρων είναι τεράστια, μπορεί να αποδειχθεί μοιραία και φανερώνει το κενό ασφαλείας που χαρακτηρίζει τα κινεζικής κατασκευής ελαστικά.
Υπέρ των ευρωπαϊκών προϊόντων έγειρε η πλάστιγγα και κατά τη σύγκριση σε στεγνό οδόστρωμα, πάλι σε ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Εξοπλισμένο με το προϊόν από τη Γηραιά Ήπειρο, το όχημα ακινητοποιήθηκε μετά από 36,1 μέτρα, ενώ το κινέζικο «πρόσθεσε» στην απόσταση φρεναρίσματος 4,2 επιπλέον μέτρα (40,3).
Τα ανωτέρω αποτελέσματα δεν προκαλούν έκπληξη. Οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής ελαστικών δεν επενδύουν στο τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης στον βαθμό που το κάνουν οι ευρωπαϊκές (σημειώνουμε πως στην Κίνα δραστηριοποιούνται και μεγάλες εταιρείες με ελαστικά υψηλής ποιότητας και τιμές που προσεγγίζουν εκείνες των μεγάλων κατασκευαστών).
Και προκειμένου να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους κάνουν εκπτώσεις στα συστατικά που αφορούν το μείγμα του καουτσούκ, την ίδια ώρα που ακολουθούν λιγότερο ακριβείς διαδικασίες κατασκευής.
Οι δύο αυτές πρακτικές συνθέτουν ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο μείγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του προσδόκιμου ζωής των κινεζικών ελαστικών (από ένα χρόνο έως και μόλις ένα εξάμηνο).
Είναι το οικονομικό κίνητρο αρκετό;
Φαινομενικά, τα κινεζικά ελαστικά είναι φθηνότερα από τα ευρωπαϊκά. Στην πραγματικότητα, όμως, ο οδηγός δεν θα γλιτώσει χρήματα, δεδομένου ότι η γρήγορη φθορά τους θα απαιτήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα τη νέα αγορά ελαστικών.
Αν προσθέσουμε και στην εξίσωση τη φτωχότερη απόδοσή τους, άρα και τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση τους, τότε γίνεται κατανοητό πως η αγορά τους είναι απαγορευτική.