Πόσο επηρέασαν τις πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών ΙΧ οι επιπλέον δασμοί;

Haval SUV

Οι πολιτικές εντάσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, με το Πεκίνο να απειλεί με αντίποινα εν μέσω συνομιλιών για επίλυση του ζητήματος.

Οι επιπλέον δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβράδυναν την εισροή ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής τον Ιούλιο, καθώς η ΕΕ επέβαλε νέους δασμούς για να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από τον κινέζικο ανταγωνισμό που επωφελείται από το χαμηλό κόστος κατασκευής των EV.

Ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν στην ΕΕ κατέγραψε μείωση κατά 45% τον περασμένο μήνα, σε σχέση με τον περασμένο τον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της Dataforce, η οποία συγκέντρωσε αποτελέσματα σε 16 χώρες μέλη της ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι προσωρινοί δασμοί στα κινέζικα EV, που αυξάνουν τους εισαγωγικούς δασμούς έως και 36,3%, έχουν σκοπό να προστατεύσουν μια σημαντική βιομηχανία της ΕΕ από κινέζους ανταγωνιστές που απολαμβάνουν διαρθρωτικά πλεονεκτήματα σε βασικούς τομείς όπως η τεχνολογία μπαταριών η οποία έχει επωφεληθεί από κρατικές επιδοτήσεις. Οι πολιτικές εντάσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, με το Πεκίνο να απειλεί με αντίποινα εν μέσω συνομιλιών για επίλυση του ζητήματος.

Τα στοιχεία του Ιουλίου δεν δείχνουν ότι οι κινεζικές μάρκες έχουν μετριάσει τις φιλοδοξίες τους να επεκταθούν στην Ευρώπη όπως αναφέρει το Bloomberg. Από το 2019 οι κινέζικες μάρκες αυξάνουν σταθερά το μερίδιό τους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ φθάνοντας τον Ιούλιο 2024 στο 8,5% τον Ιούλιο. Με βάση τα στοιχεία της Dataforce, ένα χρόνο νωρίτερα το ποσοστό τους ήταν 7,4%. Ενώ τα EV εξακολουθούν να αποτελούν μικρό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς, πρόκειται να κυριαρχήσουν με την πάροδο του χρόνου καθώς τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης καταργούνται σταδιακά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι νέοι δασμοί τέθηκαν σε εφαρμογή μετά από έρευνα της ΕΕ που διαπίστωσε ότι το Πεκίνο επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων του σε βαθμό που προκαλεί οικονομική βλάβη στις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ. Οι εισφορές θα γίνουν μόνιμες τον Νοέμβριο 2024, αν δεν υπάρξει μια νέα συμφωνία μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου.

Στη Γερμανία, οι κινεζικές μάρκες αποτελούσαν το 8% των ταξινομήσεων οχημάτων τον Ιούλιο, από 13% τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Dataforce. Στη Γαλλία, η πτώση ήταν στο 5% από 8%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο δεν είναι μέλος της ΕΕ, οι κινεζικές μάρκες κέρδισαν έδαφος.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen και Stellantis, έχουν συνάψει συνεργασίες για EV με κινέζους ομολόγους τους για να βοηθήσουν στη μείωση του κόστους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επισπεύδουν επίσης τα σχέδια συναρμολόγησης EV στην Ευρώπη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ