Πρώην πρόεδρος γνωστής εταιρείας χάνει το υπερπολυτελές σκάφος του -Γιατί θα το επιστρέψει
Νέες περιπέτειες για τον πρώην πρόεδρο της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, ο οποίος από αυτοκράτορας των περικοπών έγινε φυγάς.
Ο Κάρλος Γκοσν, κάποτε ένας από τα πιο ισχυρά πρόσωπα στην αυτοκινητοβιομηχανία, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια νέα δικαστική καταδίκη που έρχεται να προστεθεί στο ήδη βεβαρημένο ποινικό μητρώο του.
Ένα δικαστήριο στις Βρετανικές Παρθένους Νήσους αποφάσισε ότι ο Γκοσν οφείλει να επιστρέψει στην Nissan το πολυτελές γιοτ του των 37 μέτρων, με την ονομασία "Shachou" (πρόεδρος στα Ιαπωνικά) που κοστολογείται πάνω από 10 εκ. ευρώ, και να καταβάλει επιπλέον αποζημίωση 28,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για τον άνθρωπο που κάποτε θεωρούνταν κορυφαίο στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναζωογονώντας την Renault και σώζοντας την Nissan από την χρεοκοπία.
BUY NOW
Η υπόθεση αφορά χρήματα που φέρεται να υπεξαιρέθηκαν από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία την εποχή που ο Γκοσν βρισκόταν στο τιμόνι της, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των δικηγόρων της Nissan, για την αγορά και τη συντήρηση του "Shachou". Ο Γκοσν, ο οποίος διαμένει στο Λίβανο από το 2019, αφού δραπέτευσε με θεαματικό τρόπο από την Ιαπωνία, αρνείται τις κατηγορίες και δηλώνει ότι θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Γεννημένος στη Βραζιλία από Λιβανέζους γονείς, ο Γκοσν σπούδασε στη Γαλλία και ξεκίνησε την καριέρα του στη Michelin. Το 1996, εντάχθηκε στη Renault, όπου ηγήθηκε μιας δραματικής ανάκαμψης της εταιρείας, κερδίζοντας το παρατσούκλι "cost killer" για τις δραστικές περικοπές κόστους που εφάρμοσε.
Το 1999, ανέλαβε την ηγεσία της Nissan, η οποία βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Μέσα σε λίγα χρόνια, ο Γκοσν κατάφερε να την αναζωογονήσει, εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που περιελάμβανε μαζικές απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων. Το 2005, έγινε Διευθύνων Σύμβουλος και της Renault, ηγούμενος της Συμμαχίας Renault-Nissan. Το 2016, η Mitsubishi εντάχθηκε στη Συμμαχία, με τον Γκοσν να αναλαμβάνει και την ηγεσία της. Στην κορυφή της δύναμής του, ο Γκοσν ήταν ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους και ισχυρούς επιχειρηματίες στον κόσμο.
Η πτώση του ήταν όμως εξίσου δραματική. Το 2018, συνελήφθη στην Ιαπωνία με κατηγορίες για οικονομικά εγκλήματα, όπως απόκρυψη εισοδήματος και κατάχρηση εταιρικών κεφαλαίων. Ο Γκοσν αρνήθηκε τις κατηγορίες, ισχυριζόμενος ότι έπεσε θύμα συνωμοσίας από στελέχη της Nissan που αντιτίθενταν στα σχέδιά του για περαιτέρω ενοποίηση της Συμμαχίας.
Στις 29 Δεκεμβρίου 2019, ενώ βρισκόταν σε κατ' οίκον περιορισμό στην Ιαπωνία, ο Γκοσν δραπέτευσε κινηματογραφικά από τη χώρα, κρυμμένος σε μια θήκη μουσικού οργάνου, και μέσω Κωνσταντινούπολης κατάφτασε στο Λίβανο, όπου θεωρείται πολίτης της, καθώς η χώρα δεν έχει συμφωνία έκδοσης με την Ιαπωνία.
Εκτός από την υπόθεση με το γιοτ, ο Γκοσν προσπαθεί να αποφύγει επίσης την καταβολή προστίμου 92 εκατομμυρίων ευρώ όπου του επέβαλε ιαπωνικό δικαστήριο ερήμην του, με τον πρώην πρόεδρο να κατηγορείται από την Nissan ότι υπεξαίρεσε χρήματα μέσω διαφόρων χρηματοοικονομικών σχημάτων για προσωπικούς σκοπούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γκοσν παραμένει ενεργός στον επιχειρηματικό κόσμο, διδάσκοντας σε πανεπιστήμια και δίνοντας διαλέξεις. Μάλιστα έχει γράψει ένα βιβλίο για την εμπειρία του, με τίτλο "Boundless", ενώ το 2022 κυκλοφόρησε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο Fugitive:The Curious Case of Carlos Ghosn, το οποίο εξιστορεί την πολύκροτη ιστορία του.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ