Πρόστιμα για εκπομπές CO2: Τι συμφώνησαν οι εταιρείες - Ποιες κερδίζουν χρήματα;
Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι οι πιστώσεις μπορεί να κοστίζουν περίπου 20 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να ανταποκριθούν στα κυριότερα σημεία των μέσων εκπομπών CO2 αγοράζουν δικαιώματα ρύπων από αμιγώς ηλεκτρικές μάρκες για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα πρόστιμα που επιβάλλει η ΕΕ.
Εταιρείες όπως η Tesla, η BYD, η Geely αλλά και η Leapmotor θα μπορούν να πουλήσουν πιστώσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε άλλες μάρκες που δεν καταφέρουν να προσαρμοστούν και επιλέγουν αυτή τη λύση για να περιορίσουν το ποσό που προστίμου.
BUY NOW
Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι οι πιστώσεις μπορεί να κοστίζουν περίπου 20 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα οι εταιρείες αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να κερδίζουν πολλά δισ. ευρώ!
Σύμφωνα με πληροφορίες αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να πληρώσουν την Tesla για να συνδυάσουν τις εκπομπές CO2 των νέων οχημάτων τους που πωλούν κατά την διάρκεια του 2025 με αυτές των Tesla καθώς φέτος είναι το έτος της επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης του ευρωπαϊκού στόλου αυτοκινήτων και πρέπει τουλάχιστον το 25% των νέων ΙΧ που πωλούνται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά!
Καθώς οι αγοραστές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να μην τελειώσουν τη χρονιά σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Βρυξελλών. Επομένως εκτίθενται σε σημαντικά πρόστιμα... εκτός κι αν ενώσουν τις δυνάμεις τους με συγκεκριμένους ανταγωνιστές που είναι πιο εξειδικευμένοι σε αυτόν τον τομέα. Αυτό ισχύει για τον αμερικανικό κατασκευαστή Tesla, του οποίου η γκάμα αποτελείται μόνο από 100% ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με φάκελο που κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι κατασκευαστές Stellantis, Toyota, Ford, Mazda και Subaru σχεδιάζουν να συνενώσουν τις εκπομπές CO2 με την Tesla την οποία και θα πληρώσουν αδρά βέβαια. Άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτόν τον όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων. Όσοι επιθυμούν έχουν περιθώριο έως τις 5 Φεβρουαρίου 2025 να το δηλώσουν.
Ο όμιλος Stellantis βέβαια έχει ακόμη μία εταιρεία με μηδενικούς ρύπους που δεν είναι άλλη από την Leapmotor με αποτέλεσμα ο όμιλος να δαπανήσει λιγότερα χρήματα για αγορά ρύπων και βέβαια να επιτύχει πιο εύκολα τις μέσες εκπομπές CO2 που έχει ορίσει η ΕΕ.
Το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι εκπρόσωπος του ομίλου Stellantis είπε ότι η συμμετοχή του σε αυτή τη «δεξαμενή» θα επιτρέψει στην εταιρεία «να επιτύχει τους ευρωπαϊκούς στόχους της για το 2025 βελτιστοποιώντας τους πόρους και την ίδια στιγμή ο όμιλος Stellantis συνεχίζει να εστιάζει στην ανάπτυξη καινοτόμων ηλεκτρικών τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών που βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής της».
Την ίδια στιγμή που δημιουργήθηκε μια τεράστια συμμαχία γύρω από την Tesla, μια άλλη «συγχώνευση» βρίσκεται σε εξέλιξη γύρω από τη Mercedes-Benz η οποία φαίνεται να έχει απόλυτη ανάγκη από πιστώσεις άνθρακα για να κλείσει ήσυχα τη χρονιά, παρά την ιδιαίτερα εκτεταμένη ηλεκτρική προσφορά με τη σειρά EQ της Mercedes.
Ο Γερμανός κατασκευαστής premium στράφηκε στην Polestar, η οποία έχει γίνει μια 100% ηλεκτρική μάρκα από μόνη της εντός του κινεζικού ομίλου Geely. Η Mercedes-Benz θα πρέπει επίσης να μπορεί να βασιστεί στην Smart, την κοινοπραξία της με την Geely, καθώς και τη Volvo Cars.
Η Suzuki επίσης αναμένεται να ενταχθεί στην ευρωπαϊκή δεξαμενή CO2 της Volvo Cars και της Geely.