Ρομπότ πέφτουν στον βυθό της θάλασσας -Πού κατασκευάζεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο
Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο θα ενώνει τις ακτές της Δανίας με τη Γερμανία, ενώ για την κατασκευή της θα χρησιμοποιηθούν ρομπότ που θα ενώσουν τα μεγάλα τσιμεντένια μπλοκ.
Το 2022 η Γερμανία και η Δανία κατέληξαν σε μια ιστορική συμφωνία να κατασκευάσουν μία υποθαλάσσια σήραγγα που θα συνδέει τις δύο χώρες. Προς το παρόν, ο τρόπος για να ταξιδέψει κανείς από τη μία ακτή στην άλλη είναι με πλοίο, το οποίο χρειάζεται 45 λεπτά για να ολοκληρώσει το ταξίδι.
Με μήκος 18 χλμ., η σήραγγα θα ενώνει τη μικρή δανέζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Lolland) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Fehmarn), και θα φέρει την επανάσταση στις μεταφορές μεταξύ της Σκανδιναβίας και της Κεντρικής Ευρώπης.
BUY NOW
Η σήραγγα θα έχει τέσσερις λωρίδες, δύο για Ι.Χ. και δύο για τρένα, ενώ έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2029, όταν και θα προσφέρει τη δυνατότητα στους διερχόμενους να διασχίσουν τη συγκεκριμένη απόσταση σε μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 με αυτοκίνητο.
Το Fehmarn Belt Fixed Link (ή Fehrmarnbelt tunnel), όπως ονομάζεται αυτό το έργο, θα κατασκευαστεί από τεράστια τσιμεντένια μπλοκ, ενώ αναμένεται ότι θα χρειαστεί τεράστια ποσότητα χάλυβα για την κατασκευή του, περίπου 50 φορές μεγαλύτερη από αυτή που χρειάστηκε για τον Πύργο του Άιφελ.
Αλλά το πιο αξιοσημείωτο δεν είναι το τεράστιο μέγεθος της σήραγγας, ούτε η δυνατότητα αλλαγής χώρας σε μόλις επτά λεπτά. Το πιο εκπληκτικό είναι ότι δεν θα γίνει με παραδοσιακά μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων, αλλά με ρομπότ.
Η εταιρεία MC Wire είναι η ιδιοκτήτρια αυτών των ρομπότ, τα οποία θα είναι υπεύθυνα για την ένωση του 70% των χαλύβδινων ράβδων που συγκρατούν μαζί τα τσιμεντένια μπλοκ.
Αυτά τα ρομπότ θα συναρμολογήσουν καθένα από τα 89 τσιμεντένια μπλοκ που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή. Κάθε ένα από τα μπλοκ έχει μήκος 217 μέτρα και ζυγίζει 73.500 τόνους.