Η τιμή του αμιγώς ηλεκτρικού τουρκικού SUV έχει χαρακτηριστεί ως «τσιμπημένη», αλλά δεν στέκεται ικανή να μετριάσει τον ενθουσιασμό που επικρατεί στην Τουρκία.
Φρενίτιδα επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στη γειτονική Τουρκία, μετά τη γνωστοποίηση των τιμών του πρώτου “Made in Turkey” ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και τα εγκαίνια της πλατφόρμας που δέχεται τις προπαραγγελίες των ενδιαφερόμενων.
Πρόκειται για το μήκους 4,6 μέτρων SUV T10X της αυτοκινητοβιομηχανίας TOGG, μιας κοινοπραξία πέντε μεγάλων εταιρειών της χώρας, η οποία υποστηρίζεται ποικιλοτρόπως από τον Τούρκο Πρόεδρο, Ταγίπ Ερντογάν.
BUY NOW
Η κυβέρνηση έχει συνδράμει καθοριστικά στο εγχείρημα της κοινοπραξίας με φοροαπαλλαγές, δωρεάν παραχώρηση γης, χαμηλό κόστος δανεισμού και μια εγγύηση για κρατική αγορά 30.000 οχημάτων έως το τέλος του 2035.
Με αρχική τιμή 953.000 τουρκικές λίρες -περίπου 47.000 ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες- το TOGG T10X έχει χαρακτηριστεί ως απρόσιτο για τον ασθμαίνοντα οικονομικά μέσο Τούρκο πολίτη, πολλώ δε μάλλον όταν το SUV φέρει τον χαρακτηρισμό «αυτοκίνητο του λαού».
Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι δεν έχουν εμφανιστεί υποψήφιοι αγοραστές για το μοντέλο, και μάλιστα σχεδόν διπλάσιοι απ’ όσους μπορεί να εξυπηρετήσει η σημερινή παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου της TOGG στην περιφέρεια Gemlik στην Προύσα.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, μέσα σε μόλις 24 ώρες υποβλήθηκαν 22.500 προπαραγγελίες για το Τ10Χ, την ώρα που τα «κομμάτια» που θα παραχθούν δεν θα υπερβαίνουν τις 12.000.
Με δεδομένη, λοιπόν, την αδυναμία της TOGG να εξυπηρετήσει το σύνολο των ενδιαφερόμενων, οι «τυχεροί» θα αναδειχθούν μέσω κλήρωσης που είναι προγραμματισμένη στις 28 Μαρτίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην κλήρωση είναι η καταβολή προκαταβολής ύψους 60.000 τουρκικών λιρών, ήτοι σχεδόν 3.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι παραδόσεις των πρώτων T10X θα ξεκινήσουν στο τέλος Μαρτίου, όπως πρόσθεσε στην ανακοίνωσή της η TOGG, η οποία ευχαρίστησε τον τουρκικό λαό για το τεράστιο ενδιαφέρον.
Υπενθυμίζεται ότι προσώρας είναι διαθέσιμη για παραγγελία αποκλειστικά η πισωκίνητη έκδοση με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας είτε 52,4 kWh, είτε 88,5 kWh και αυτονομία 314 ή 523 χλμ. αντίστοιχα.
Σε αμφότερες τις εκδόσεις η ιπποδύναμη ανέρχεται σε 218 ίππους και η ροπή σε 350 Νm, με την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα να «έρχεται» σε 7,4 δλ.