Πόσο πουλήθηκε το σπάνιο Fiat Tipo του Nigel Mansell

Fiat Tipo 1.8 DGT Nigel Mansell

Το συγκεκριμένο Fiat Tipo 1.8 DGT έχει συλλεκτική αξία για δύο λόγους: ήταν το αντίτυπο Νο1.000.000 του ιταλικού αυτοκινήτου, και μαζί το δώρο της Fiat στον οδηγό της Ferrari Nigel Mansell το 1990.

Έχοντας μπει στην παραγωγή το 1988, σε ένα χρόνο το Tipo είχε κερδίσει τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» και δύο χρόνια αργότερα η αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνου είχε ήδη φτάσει το ένα εκατομμύριο αντίτυπά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σπάνιο αυτό Tipo με τον αριθμό 1.000.000 το επεφύλασσε για τον τότε οδηγό της Scuderia στη Formula 1, Nigel Mansell. Μάλιστα, η Fiat το έβαψε με το παραδοσιακό «βρετανικό αγωνιστικό πράσινο» χρώμα και το παρέδωσε αυτοπροσώπως στον Βρετανό «λέοντα» ο ίδιος ο τότε πρόεδρος της Fiat, Cesare Romiti, στο πλαίσιο του GP Ιταλίας στη Μόντσα το Σεπτέμβριο του 1990.

Το Tipo ήταν ένα τεράστιο εμπορικό υπερόπλο της Fiat. Με μήκος 3,96 μέτρα, ανταγωνιζόταν το Volkswagen Golf. Το συγκεκριμένο Tipo 1.8 DGT ήταν δεξιοτίμονο, είχε δερμάτινες εσωτερικές επενδύσεις, ηλιοροφή και ψηφιακό πίνακα οργάνων, καθώς και εξειδικευμένες ζάντες αλουμινίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την πώλησή του από τον Mansell το Νοέμβριο του 1991, με μόλις 700 χιλιόμετρα στο κοντέρ του, την επόμενη δεκαετία το συγκεκριμένο Tipo κυκλοφορούσε για αρκετά χρόνια στις βρετανικές νήσους του Isle on Man και του Guernsey, πριν επιστρέψει στην Αγγλία για να τοποθετηθεί σε ένα μικρό ιδιωτικό μουσείο το 2004. Τέσσερα χρόνια μετά, πέρασε στα χέρια ενός Βέλγου συλλέκτη, ο οποίος τώρα το έθεσε σε δημοπρασία μέσω του οίκου Bonhams.

Με το οδόμετρό του στα 81.988 χιλιόμετρα, και επιμελώς συντηρημένο για τρεις δεκαετίες -όπως αποδεικνύει το βιβλιαράκι των σέρβις του- η αρχική εκτίμηση για την τιμή του ήταν της τάξης των 8.000-12.000 ευρώ. Αλλά εντέλει στην πώλησή του δεν ξεπέρασε τα 4.400 ευρώ, και ενδεχομένως κάποιο ρόλο σε αυτό να έπαιξαν και τα σαφή ίχνη σκουριάς στο αμάξωμά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κίνηση της Fiat να κάνει δώρο το συγκεκριμένο Tipo στον Nigel Mansell ήταν μια έξυπνη κίνηση του marketing, αν και ο Βρετανός ενδεχομένως να προτιμούσε μια Testarossa. O Βρετανός έφυγε από το Maranello δύο μήνες αργότερα, για να αναζητήσει την τύχη του στη Williams - με την οποία δύο χρόνια αργότερα θα γινόταν παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη και μοναδική φορά στην καριέρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Mansell, πάντως, θα μείνει για πάντα στην ιστορία ως ο τελευταίος οδηγός που επέλεξε για τη Scuderia προσωπικά ο Enzo Ferrari, πριν το θάνατό του τον Αύγουστο του 1988. Κι ένα μικρό μέρος αυτής της μυθικής ιστορίας είναι και αυτό το ταπεινό Fiat Tipo 1.8 DGT.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ