Στον αέρα 30.000 εργαζόμενοι -Η ιστορική απόφαση που παίρνει μεγάλη γερμανική εταιρεία

Τα άνω κάτω σε ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα έρθουν εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν τη ZF να βάζει πωλητήριο σε κεντρικό τμήμα της.
Μια ιστορική απόφαση που ενδεχομένως θα ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και το σύνολο της οικονομίας της χώρας φαίνεται ότι είναι έτοιμη να λάβει η ZF, μια εκ των ισχυρότερων εταιρειών στον κλάδο της κατασκευής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Handelsblatt -επικαλούμενο δηλώσεις ανώτατων στελεχών της ZF- η εταιρεία εξετάζει την απόσχιση ολόκληρου του τμήματος της που κατασκευάζει συστήματα κίνησης για αυτοκίνητα, ενώ μέσα στο επόμενο έτος εκτιμάται ότι θα προχωρήσει στην πώλησή του.
BUY NOW
Ειδικότερα, πρόκειται για το τμήμα υπό την κωδική ονομασία “Division E” που κατασκευάζει συστήματα μετάδοσης κίνησης για κάθε είδους οχήματα, από βενζινοκίνητα και diesel μέχρι plug-in hybrid και συνεισφέρει 11,5 δισ. ευρώ στη ZF, το ένα ¼ της συνολικής αξίας των πωλήσεών της.

Το Division E είναι «απλωμένο» σε συνολικά 12 τοποθεσίες, μόνο στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων των κεντρικών γραφείων της στην πόλη Friedrichshafen η οποία βρίσκεται στο νότιο τμήμα της χώρας, στο κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης.
Όπως επισημαίνει η Handelsblatt, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες της, θα τεθούν αυτομάτως σε κίνδυνο περίπου 30.000 θέσεις εργασίας, προκαλώντας ταυτόχρονα κλυδωνισμούς στο σύνολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους για το Division E είναι η Hyundai, όπως και η Foxconn, η μεγάλη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών ειδών από την Ταϊβάν.
Βέβαια, η Handelsblatt διατηρεί αμφιβολίες για το αν οι ενδιαφερόμενοι δείξουν πρόθυμοι να εκταμιεύσουν ένα μεγάλο ποσό για το εν λόγω τμήμα της ZF. Παρόλο που η εταιρεία έχει εξασφαλίσει παραγγελιές-ρεκόρ ύψους 30 δισ. ευρώ, οι συμφωνίες με τους αγοραστές «έκλεισαν» σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, προκειμένου να αποκλείσουν πιθανούς ανταγωνιστές.

Εφόσον, λοιπόν, οι παραγγελίες ολοκληρωθούν στο σύνολό τους ενέχει ο κίνδυνος να καταγράψει ζημιά που μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 6 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε ότι πριν από λίγους μήνες η εταιρεία είχε ανακοινώσει περικοπές 14.000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2028, συρρικνώνοντας το εργατικό δυναμικό της στη χώρα κατά ¼.
Δημοσιεύματα τότε ανέφεραν ότι η ΖF έχει πληγεί από υψηλό χρέος που προήλθε κυρίως από την εξαγορά των προμηθευτών αυτοκινήτων TRW και Wabco, ενώ πρόσθεταν ότι σχεδιάζει να βάλει λουκέτα σε όσα εργοστάσια δεν κρίνονται κερδοφόρα.