Citroen e-C3

Τα 5 πράγματα για το diesel που λίγοι γνωρίζουν

Diesel 1

Το πετρέλαιο κίνησης μπορεί να δέχεται συχνά επικρίσεις, αλλά παραμένει βασική επιλογή για πολλούς οδηγούς - ειδικά για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Ακολουθούν πέντε λιγότερο γνωστές πληροφορίες για αυτό το καύσιμο.

Τα αυτοκίνητα με diesel κινητήρα αρχίζουν να εξαφανίζονται από τη γκάμα πολλών εταιρειών στην Ευρώπη, αλλά στην πράξη ακόμα ο πετρελαιοκινητήρας έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ήπειρό μας. Ιδανικός για την οικονομία σε πολύωρα ταξίδια, ο κινητήρας αυτός έχει και ορισμένα όχι τόσο γνωστά χαρακτηριστικά. Επιλέξαμε πέντε από αυτά:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Ο άνθρακας ήταν η αρχική επιλογή καυσίμου για τους κινητήρες diesel
Ο Rudolf Diesel δεν σχεδίασε τον κινητήρα του αρχικά για να καίει πετρέλαιο. Η πρόθεσή του ήταν να λειτουργεί με σκόνη άνθρακα ή ακόμα και με φυτικά έλαια. Ωστόσο, η σκόνη άνθρακα αποδείχθηκε ακατάλληλη, καθώς παράγει μεγάλη ποσότητα τέφρας και έχει αποξεστικές ιδιότητες που προκαλούν φθορές στους κυλίνδρους. Επιπλέον, η παροχή της στον θάλαμο καύσης ήταν τεχνικά δύσκολη.

2. Τα νανοσωματίδια είναι επιβλαβή για το περιβάλλον
Οι περιβαλλοντολόγοι καλούν συστηματικά τους κατασκευαστές κινητήρων diesel να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Οι μηχανικοί, στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν φτωχότερο μείγμα καυσίμου, προκάλεσαν την εμφάνιση αιθάλης με τη μορφή νανοσωματιδίων, τα οποία είναι εξαιρετικά βλαβερά για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία.

3. Η βενζίνη είναι πιο επιβλαβής από το πετρέλαιο
Με την εμφάνιση των νανοσωματιδίων στα καυσαέρια του πετρελαίου, οι περιβαλλοντολόγοι θεώρησαν ότι η λύση είναι η πλήρης απαγόρευση των κινητήρων diesel. Όμως αποδείχθηκε ότι οι βενζινοκινητήρες με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο παράγουν περισσότερα και πιο επικίνδυνα νανοσωματίδια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Το Adblue «καταστρέφει» τους κινητήρες diesel
Στην Ευρώπη, οι σύγχρονοι κινητήρες diesel διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων με τη χρήση του Adblue, το οποίο είναι διάλυμα απομεταλλωμένου νερού και ουρίας. Η ουρία προέρχεται από συνθετικό αμμωνία, η οποία παράγεται από φυσικό αέριο.

Με την εκτόξευση της τιμής του φυσικού αερίου, η παραγωγή αμμωνίας μειώθηκε δραστικά από εταιρείες όπως η BASF, προκαλώντας εξαπλάσια αύξηση στην τιμή του Adblue. Από το 2008 απαγορεύεται η χρήση diesel χωρίς το συγκεκριμένο καταλύτη στην Ευρώπη.

5. Το πετρέλαιο κίνησης έχει διαφορετικά χρώματα
Οι διαφορές στο χρώμα του πετρελαίου από διαφορετικούς παραγωγούς οφείλονται στις τεχνολογικές διαφορές της παραγωγής. Εάν ένα διυλιστήριο παράγει πετρέλαιο σύμφωνα με δύο διαφορετικά πρότυπα, τα προϊόντα μπορεί να έχουν διαφορετική απόχρωση. Ωστόσο, το χρώμα δεν σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα ή τον παραγωγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το καλοκαιρινό και το χειμερινό πετρέλαιο είναι οπτικά πανομοιότυπα, ενώ η σύγχρονη επεξεργασία έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που καθιστά δύσκολη τη διάκριση ακόμα και μεταξύ πετρελαίου και βενζίνης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ