Ποια είναι τα καλύτερα και τα χειρότερα χρώματα για ένα αυτοκίνητο;

Car colours

Φαίνεται πως οι δεκάδες εντυπωσιακές επιλογές που δίνουν οι κατασκευαστές ως χρώμα για τα αυτοκίνητα τους δεν είναι ικανές να αλλάξουν τη γνώμη για την πλειοψηφία των οδηγών. Ποιο είναι το πιο δημοφιλές χρώμα στον κόσμο;

Η εργοστασιακή εξατομίκευση ενός αυτοκινήτου έχει φτάσει σε νέα ύψη τα τελευταία χρόνια με τους κατασκευαστές να προσφέρουν όλο και περισσότερες επιλογές στο κοινό, αναφορικά με τον «στολισμό» της καμπίνας αλλά και την βαφή του αμαξώματος. Όλοι οι οδηγοί θέλουν να οδηγούν ένα αυτοκίνητο που να είναι διαφορετικό από τα άλλα, ένα αυτοκίνητο που να αποτελεί προέκταση του χαρακτήρα τους και να εκφράζει τον εσωτερικό τους κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, όπως δείχνει και η τελευταία έρευνα-αναφορά του παγκόσμιου κολοσσού παραγωγής χρωμάτων PPG, όταν έρχεται η ώρα της επιλογής, τα παραδοσιακά χρώματα που προσφέρουν οι κατασκευαστές για τα αμαξώματα των αυτοκινήτων τους, εξακολουθούν να αποτελούν επιλογή για την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την αναφορά της PPG για τα πιο δημοφιλή χρώματα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2020, εκείνο που κατέχει την μερίδα του λέοντος στις επιλογές του κοινού είναι το... άχρωμο λευκό.

Audi e-tron Sportback vs Jaguar i-Pace

Το λευκό και οι "αποχρώσεις" του ήταν το χρώμα που κυριάρχησε έχοντας το 34% της πίτας των παγκόσμιων πωλήσεων, ενώ σε σχέση με το 2019, παρουσίασε πτώση στις προτιμήσεις του κοινού μόλις 1%.

Με σημαντική διαφορά στη δεύτερη θέση ακολουθεί το άλλο άκρο του φάσματος, το επίσης άχρωμο μαύρο, το οποίο προτίμησε το 18% των οδηγών που αγόρασε αυτοκίνητο το 2020, ενώ διατήρησε παράλληλα το ποσοστό του σε σχέση με το 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi e-tron Sportback vs Jaguar i-Pace

Ισοβαθμώντας στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης το 2020, αλλά με διαφορετική δυναμική για το καθένα, ακολουθούν το... «παιδί» του λευκού και του μαύρου, το γκρι και το ασημί, και τα δύο με ποσοστό 12%. Ωστόσο, και σε σχέση με το δωδεκάμηνο της προηγούμενης χρονιάς το γκρι παρουσίασε αύξηση της τάξης του 2% ενώ για το ασημί είχαμε πτώση τριών ποσοστιαίων μονάδων.

Ακολουθούν τα... πραγματικά χρώματα με το μπλε και το κόκκινο να κονταροχτυπιούνται το 2020 και να βρίσκονται στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα στις προτιμήσεις του κοινού με ποσοστό 9% και 8%.

Να σημειωθεί ότι το κόκκινο διατήρησε το μερίδιο του, ενώ το μπλε παρουσίασε αύξηση μιας ποσοστιαίας μονάδας, με τους ειδικούς της PPG να αναφέρουν ότι αυτή η τάση θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια για το μπλε, το οποίο για πολλούς λαούς συνδέεται και με την αισιοδοξία η οποία και... χρειάζεται εν καιρώ πανδημίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 2
Τα αμαξώματα με δύο τόνους βαφής είναι επίσης μια κατηγορία που η PPG αναμένει αύξηση πωλήσεων τα επόμενα χρόνια

Επόμενα ήρθαν τα χρώματα που η PPG ονομάζει «φυσικά» με ποσοστό 5%, μια κατηγορία χρωμάτων που σύμφωνα με την εταιρεία αναμένεται να επηρεάσει τις αποχρώσεις του γκρι και του ασημί τα επόμενα χρόνια. Την τελευταία θέση με μόλις δύο ποσοστιαίες μονάδες επί του συνόλου κατέλαβε το πράσινο, που αποτελεί και το λιγότερο δημοφιλές χρώμα σε σχέση με τα υπόλοιπα.

Η Γηραιά Ήπειρος φαίνεται πως ακολουθεί σε γενικές γραμμές τις παγκόσμιες τάσεις στα χρώματα αν και παρουσιάζει διακριτές αποκλίσεις. Το λευκό ήταν και στην Ευρώπη η πιο δημοφιλής επιλογή καθώς κέρδισε το 26% των οδηγών και διατήρησε παράλληλα το ποσοστό του σε σχέση με το 2019, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε το γκρι, πολύ κοντά στο λευκό, με ποσοστό 23% κια αύξηση μιας ποσοστιαίας μονάδας σε σχέση με το προηγούμενο δωδεκάμηνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μαύρο κατέλαβε την τρίτη θέση χάνοντας μία μονάδα με μερίδιο αγοράς στο 18%, ενώ με σταθερό ποσοστό στο 11% για τα δύο έτη, το μπλε ήρθε τέταρτο, με την πρώτη πεντάδα να κλείνει από το ασημί με ποσοστό 8% και πτώση μίας μονάδας συγκριτικά με το 2019.

Peugeot 308 1.2 Puretech

Σταθερά με 7%, στην έκτη θέση βρέθηκε το κόκκινο, με τα φυσικά χρώματα να ακολουθούν με 5% μερίδιο και το πράσινο να τα πηγαίνει ακόμη χειρότερα σε σχέση με το παγκόσμιο αποτέλεσμα του με μόλις μια ποσοστιαία μονάδα επί του συνόλου.

Επί ευρωπαϊκού εδάφους, στα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα, το λευκό (και μάλιστα στην πιο απλή του μορφή που είναι συνήθως και αυτή με το χαμηλότερο κόστος) κυριάρχησε αναμενόμενα με το 25% των οδηγών να το προτιμούν έναντι του γκρι και του μαύρου μεταλλικού που ήρθαν στην δεύτερη και τρίτη θέση με ποσοστό 22% και 13% αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS X-Tronic 2022 2

Στην κατηγορία των SUV η κυρίαρχη επιλογή του κοινού ήταν το γκρι με ποσοστό 24%, με το λευκό να βρίσκεται δεύτερο με 16,5% και το μαύρο μεταλλικό πολύ κοντά του στην τρίτη θέση με 15,5 ποσοστιαίες μονάδες. Το 13% των οδηγών προτίμησε το μπλε που το έφερε στην τέταρτη θέση με την πεντάδα να κλείνει από το ασημί με 9%, το οποίο άφησε έξω το έκτο κόκκινο που συγκέντρωσε το 7% επί του συνόλου στην κατηγορία.

Στα σπορ αυτοκίνητα το γκρι βρέθηκε επίσης στην πρώτη θέση με 24%, με το μαύρο μεταλλικό δεύτερο με 21,5%. Σε συνδυασμό με το απλό μαύρο (4%), είναι ωστόσο το χρώμα με τις περισσότερες προτιμήσεις. Στην τρίτη θέση το μεταλλικό λευκό (!) με 16%, τέταρτο ήρθε το μπλε με 11,5% και πέμπτο λευκό με 9%. Το κόκκινο, το χρώμα που συνδέεται παραδοσιακά με την κατηγορία, βρέθηκε μόλις στην 6η θέση με 6% ποσοστό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai Kona N vs Ford Puma ST

Στις υπόλοιπες κατηγορίες, στα μεσαία αυτοκίνητα, το μαύρο μεταλλικό κατέλαβε την πρώτη θέση (26%), με δεύτερο το γκρι (20%) και τρίτο το μπλε (16%), ενώ στα πολυτελή το μαύρο μεταλλικό προτιμήθηκε από το 28% των αγοραστών και το γκρι από το 20,5%, για την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα. Με 15,5% τρίτο ήρθε το λευκό, με το μαύρο στην τέταρτη θέση και το λευκό μεταλλικό στην πέμπτη με 8% και 6% μερίδιο αντίστοιχα.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ