Αν και σήμερα τόσο η SEAT όσο και η νεοσύστατη CUPRA παράγουν συμβατικά ή πιο σπορ μοντέλα, στο παρελθόν ελάχιστοι θυμούνται κάποια αξιοπερίεργα σχεδιαστικά projects, που δεν προχώρησαν ποτέ. Ας θυμηθούμε μερικά.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η ισπανική εταιρεία πούλησε σε παγκόσμιο επίπεδο πέρσι 288.400 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση 24% σε σχέση με το 2022 (232.700 πωλήσεις). Την ίδια περίοδο η αδελφή CUPRA σημείωσε 230.400 πωλήσεις.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά concepts της SEAT, δεν ήταν άλλο από το εικονιζόμενο στην πρώτη φωτογραφία Ateca «Mattracks», το ξεχωριστό SUV, το οποίο αντί για κανονικούς τροχούς εφοδιαζόταν με… ερπύστριες. Το συγκεκριμένο όχημα εθεάθη το 2017 στο Ateca Snow Experience και η ίδια ιδέα εφαρμόστηκε λίγο αργότερα σε ένα CUPRA Ateca.
BUY NOW
Στην πρώτη περίπτωση, το τετρακίνητο αυτοκίνητο (4Drive) εξοπλιζόταν με έναν 2λιτρο TDI κινητήρα με 190 ίππους, ενώ το αμάξωμα είχε αυξημένο ύψος από το έδαφος. Στη δεύτερη, το Ateca χρησιμοποιούσε 2λιτρο TSI μοτέρ με ιπποδύναμη 300 ίππων.
Γυρίζοντας πίσω στο μακρινό 1980, είχαμε την πρώτη γενιά του Ibiza. Μια εποχή που τα ανοιχτά αυτοκίνητα ήταν αρκετά ελκυστικά, η φίρμα είχε σκεφτεί την cabrio εκδοχή του μοντέλου. Ένα πολύ απλό σε γραμμές 2+2 αυτοκίνητο, που δεν διέθετε roll bar και ήταν σχεδιασμένο από το studio Italdesign του Giugiaro.
Ποτέ δεν καταλάβαμε ένα τόσο καλαίσθητο και πιθανότατα προσιτό αυτοκίνητο στην εποχή του, γιατί να μην έχει τη συνέχεια που του άρμοζε. Ίσως για να μην… «κανιβαλίσει» το Golf I Cabriolet τηςVolkswagen.
Εν έτει 2014, υπήρξε το SEAT Ibiza Cupster, ένα speedster με πολύ κοντό παρμπρίζ και φουσκώματα στο πίσω μέρος. Τέλος, κάποια στιγμή είδαμε το Marbella Pick Up, ένα αστικό όχημα μεταφορών. Κανένα όμως τελικά από τα δύο δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή από την ισπανική μάρκα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ