Την ώρα που πολλοί συνεχίζουν την παραφιλολογία γύρω από τη συνέχεια της κρίσης των chips στην αυτοκινητοβιομηχανία, από τα πλέον επίσημα χείλη των ειδικών επιβεβαιώνεται ότι σιγά-σιγά βαδίζουμε προς την κανονικότητα.
Σχεδόν 2 χρόνια διαρκεί η περίφημη έλλειψη των chips στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, που έχει οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις στις παραγωγές και στις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων στους ιδιοκτήτες τους.
Και πλέον, ίσως αυτή τη στιγμή είναι η πρώτη φορά σε αυτό το διάστημα που αχνοφαίνεται ένα φως στο τούνελ, με κατασκευαστές να ανακοινώνουν ότι πλέον έχουν βρεθεί chips και τα εργοστάσιά τους δουλεύουν και πάλι με full τις μηχανές.
BUY NOW
Η Mercedes και η BMW είναι κάποιες από αυτές τις εταιρείες, οι οποίες βρήκαν λύσεις και βλέπουν τη διέξοδο από την κρίση νωρίτερα από το προβλέπομενο, σε μια περίοδο με πολλές προκλήσεις που έρχονται και από την μετάβαση όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση.
Οι κατασκευαστές λοιπόν δηλώνουν ευχαριστημένοι από τη βελτίωση στην προμήθεια των chips, χωρίς όμως ακόμη να έχουν νικήσει 100% τον εχθρό.
«Ακόμη το παρακολουθούμε εβδομάδα με εβδομάδα, αλλά μέχρι τώρα παγκοσμίως δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την παραγωγή», δηλώνει ο Joerg Burzer, Υπεύθυνος παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας της Mercedes στην Automotive News. «Μπορεί να προκύψουν κάποια ζητήματα εδώ και εκεί, όμως δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι συνέβαινε πριν από ένα χρόνο».
Με τη βελτίωση της προμήθειας των chips, οι κατασκευαστές στρέφουν τα βλέμματά τους προς τη βελτίωση των χρόνων παραδόσεων και τη μείωση της αναμονής των νέων αγοραστών.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του Burzer, ο Karin Randstrom, «αφεντικό» του τμήματος φορτηγών της Mercedes τονίζει: «Η κατάσταση με τα chips δεν είναι τέλεια, αλλά είναι καλύτερη από πέρυσι. Προσπαθώ να μην το γιορτάσω από τώρα, αφού ακόμη παρακολουθούμε από κοντά την όλη κατάσταση».
Ίδια είναι η αισιοδοξία και στις τάξεις της BMW, που πλέον δηλώνει ότι όλα τα εργοστάσια λειτουργούν και παράγουν αυτοκίνητα σε κανονικούς ρυθμούς, χωρίς διακοπές παραγωγής.
«Αυτή τη στιγμή, η κατάσταση είναι πιο σταθερή», δηλώνει εκπρόσωπος της BMW, προσθέτοντας ότι και οι ίδιοι παρακολουθούν σε καθημερινή βάση την κατάσταση με τα chips.
Σταθερότητα στην προμήθεια των chips βλέπει και το Volkswagen Group, με το πρόβλημα να αρχίζει να εξομαλύνεται το δεύτερο μισό του 2022, εν όψει και της νέας χρονιάς.
Αντίστοιχες δηλώσεις κάνει και ο Harry Wolters, Πρόεδρος των φορτηγών της DAF, που αναφέρει ότι η προμήθεια των ανταλλακτικών έχει βελτιωθεί και είναι πολύ καλύτερη από όσο περίμενε 5 με 6 εβδομάδες νωρίτερα.
Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι σιγά-σιγά βρίσκονται λύσεις στο πολύ μεγάλο πρόβλημα με τους ημιαγωγούς (chips) στις παραγωγές αυτοκινήτων, που έχει δημιουργήσει την τελευταία διετία πολλές δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις και μεγάλες αναμονές για τους αγοραστές νέων οχημάτων.
Η λύση αυτή είναι αναγκαία και για την ίδια την αγορά αυτοκινήτου, που ύστερα από την πανδημία του κορωνοϊού έχει να διαχειριστεί και αυτό το –πολύ μεγάλο όπως εξελίχθηκε– πρόβλημα, οδηγώντας εκ νέου σε συνεχείς μειώσεις πωλήσεων, παρά τη ζήτηση που υπάρχει από το αγοραστικό κοινό.