Τέλος στο δρόμο καρμανιόλα -Πότε θα ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας
Με αμείωτη ένταση προχωρούν οι εργασίες στον νέο αυτοκινητοδρόμο της Πελοποννήσου ο οποίος θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει τις αποστάσεις.
Ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρος θα ενώνει σε μερικούς μήνες την Πάτρα με τον Πύργο, διασφαλίζοντας ότι οι μετακινήσεις θα γίνονται ταχύτερα και πολύ ασφαλέστερα.
Η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025.
BUY NOW
Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 332 εκατ. ευρώ, εκ των οποία τα 216 χρηματοδοτούνται από την Ολυμπία Οδό (106 εκατ. ευρώ από δάνεια και 10 εκατ. ίδια κεφάλαια) και τα υπόλοιπα από την ΕΕ και το ελληνικό Δημόσιο.
Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 75 χλμ. και αφορά στην αναβάθμιση ενός τμήματος 13 χλμ. (Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαγιά) και την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητοδρόμου 62 χλμ. με νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.
Θα έχει δύο λωρίδες και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωρηστική νησίσα, ενώ -μεταξύ άλλων- θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι, δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.
Παράλληλα, για την κατασκευή του εργάζονται τρεις όμιλοι, καθένας εκ των οποίων έχει αναλάβει από ένα τμήμα: Ο ΑΒΑΞ το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα, η ΑΚΤΩΡ το τμήμα Καράιικα - Γαστούνη, και η ΤΕΡΝΑ το τμήμα Γαστούνη-Πύργος.
Πιο προχωρημένο τμήμα (40%) είναι αυτό που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ, ενώ αυτό της ΑΒΑΞ είναι το πιο απαιτητικό καθώς περιλαμβάνει την διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου με ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων στα πρώτα 12 χιλιόμετρα (Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαγια).
Με την ολοκλήρωσή του, θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, θα δοθεί μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην Πελοπόννησο και ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.
Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 23 χρόνια χρόνια.