Τέλος η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα στην Εθνική Οδό -Ηλεκτρονικό μπλόκο για τους οδηγούς

κίνηση αντίθετο ρεύμα

Στη μάχη για την καταπολέμηση του φαινομένου αντίθετης κίνησης των οχημάτων έχει ριχθεί ένας αυτοκινητόδρομος, μέσω ενός προηγμένου συστήματος που έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή.

Μια ιδιότυπη «γενοκτονία» συντελείται κάθε έτος στους δρόμους της Ελλάδας, με εκατοντάδες ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα.

Η συντριπτική πλειονότητα αυτών τελείται εντός των πόλεων όπου τα οχήματα συνυπάρχουν με πεζούς, ποδηλάτες και λοιπούς ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, χωρίς ωστόσο να απουσιάζουν και τα δυσάρεστα οδικά συμβάντα σε αυτοκινητοδρόμους.

Όσο υψηλά επίπεδα και αν προσφέρουν οι τελευταίοι, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αδιαφορούν για τα όρια ταχύτητητας, ή προβαίνουν σε επικίνδυνους ελιγμούς αδιαφορώντας για τον κίνδυνο που ενέχει η ασυνείδητη συμπεριφορά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

Θέση στη λίστα των οδηγικών συμπεριφορών που ναρκοθετούν την οδική ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους έχει και η είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, όπως αποδεικνύεται από ένα πλήθος περιστατικών.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που παρουσίασε την Τετάρτη 5 Μαρτίου σε εκδήλωση στη Λάρισα η Αυτοκινητοδρόμος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί), σύμφωνα με τα οποία μόνο εντός του 2024, κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου σημειώθηκαν 565 περιστατικά.

Το πρόβλημα δεν έχει περάσει απαρατήρητο από την εταιρεία που σχεδίασε το δικό της πιλοτικό σύστημα ανίχνευσης αντίθετης κίνησης. Το σύστημα παραδόθηκε στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας και έχει εγκατασταθεί στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς (κλάδος εξόδου), μειώνοντας κατά το περασμένο έτος τα περιστατικά αντίθετης κίνησης στο συγκεκριμένο σημείο κατά 90% (6 συμβάντα).

Σημειώνεται ότι για τη λειτουργία του συστήματος υπεύθυνη είναι η ΕΛΑΣ, καθώς κανένας αυτοκινητόδρομος δεν έχει τη δικαιοδοσία να εκτελεί έργο αστυνόμευσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τη λειτουργία του, το σύστημα ανίχνευσης αντιθέτως κινούμενων οχημάτων συνδυάζει υλικό εξοπλισμό και software. Ειδικότερα, κάμερες και αισθητήρες που επικουρούνται από προηγμένο λογισμικό μπορούν και εντοπίζουν την είσοδο κάθε είδους οχήματος στο αντίθετο ρεύμα.

Πέρα από τον εντοπισμό του αντίθετως κινούμενο οχήματος, το σύστημα παρέχει άμεση ειδοποίηση στον οδηγό που έχει υποπέσει στο λάθος μέσω ειδικής πινακίδας οδικής σήμανσης, την ίδια ώρα που επιτρέπει στις δυνάμεις της Τροχαίας να δράσουν άμεσα ώστε να ακινητοποιηθεί το όχημα και να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια τόσο του ίδιου του οδηγού όσο και των υπόλοιπων χρηστών του αυτοκινητοδρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τη συγκεκριμένη δράση, ο Διευθυντής Διαχείρισης Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Δημήτρης Μανταλόζης, ανέφερε ότι η εταιρεία έχει ζητήσει από την Ελληνική Αστυνομία να εντάξει το συγκεκριμένο σύστημα στα τμήματα Τροχαίας των αυτοκινητοδρόμων. «Εμείς, με το να συλλέγουμε πιλοτικά στοιχεία και τα παραδίδουμε στις αρμόδιες αρχές αναδεικνύουμε το πρόβλημα και τις προσκαλούμε να συνδράμουν και οι ίδιες στην αντιμετώπισή του».

Γιατί κινούνται αντίθετα οι οδηγοί;

Όσον αφορά τα αίτια της αντίθετης κίνησης, τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι «οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί συνήθως αποπροσανατολίζονται και μπαίνουν ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο εξαιτίας αυτού του γεγονότος», εξήγησε ο κ. Μανταλόζης.

Σε άλλες περιπτώσεις, οι οδηγοί -ανεξαρτήτως ηλικίας- εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα διότι βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ, είναι κουρασμένοι, ή βρίσκονται υπό φαρμακευτική αγωγή που υποβαθμίζει τις οδηγικές τους ικανότητες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ