Τι αυτοκίνητο αγοράζεις με 1.000 ευρώ; 10 συν 2 προτάσεις που κοστίζουν όσο ένα κινητό
Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό αλλά απολύτως υπαρκτό μιας και η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στη χώρα μας εξακολουθεί να προσφέρει ευκαιρίες, οι οποίες μας κλείνουν το μάτι με τιμές που δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ.
Έχοντας ήδη απαντήσει στο ερώτημα αν μπορείς στη χώρα μας να αποκτήσεις ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο με μόλις 1.000 ευρώ, καλούμαστε πλέον να επιλέξουμε ποιο θα είναι αυτό.
Μπορεί, λοιπόν, το budget να φαντάζει με την πρώτη ματιά εξαιρετικά… περιοριστικό, ωστόσο, οι επιλογές ανάμεσα στις οποίες μπορούμε να επιλέξουμε είναι περισσότερες απ’ ότι θα μπορούσε κανείς να φανταστεί, προκαλώντας έναν ευχάριστο πονοκέφαλο σε εκείνους που θα θελήσουν να εμπιστευτούν το ένστικτό τους και θα προχωρήσουν σε μια χαμηλού ρίσκου επένδυση.
BUY NOW
Ένα χρήσιμο τρικ πριν την αναζήτησή μας είναι να ορίσουμε δύο βασικές παραμέτρους που δεν είναι άλλες από τον αριθμό των διανυθέντων χιλιομέτρων και την κατασκευαστική ηλικία. Όσο πιο… διαλλακτικοί είστε τόσο περισσότερες επιλογές πρόκειται να ξεδιπλωθούν μπροστά σας.
Αυτοκίνητο πόλης με 1.000 ευρώ
Το μέγεθος στην προκειμένη περίπτωση δεν μετράει, καθώς η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης είναι μια από τις δημοφιλέστερες στην αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στη χώρα μας.
Οι Ιταλοί έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, διαθέτοντας μια πλούσια παράδοση στην εν λόγω κατηγορία και προτάσεις οι οποίες προσφέρονται πλέον σε τιμές χαμηλότερες των 1.000 ευρώ.
Το Fiat Sceicento είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, ωστόσο, με όρια τα 1.000 ευρώ μπορεί να βρει κανείς και μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις όπως η Lancia Ypsilon και το Fiat Punto.
Στην προκειμένη περίπτωση, πέρα από το χαμηλό κόστος απόκτησης των ιταλικών τετράτροχων, οφείλει κανείς να αναγνωρίσει και το ιδιαίτερο σχεδιαστικό στιλ τους, μια αρετή που δεν θα συναντήσει κανείς π.χ. στη γαλλική πόσο δε μάλλον στην ιαπωνική σχολή.
Ένα ακόμα στοιχείο που μπορεί να επιχειρηματολογήσει υπέρ των παραπάνω επιλογών είναι η γκάμα των εκδόσεων τους, οι οποίες κατά κύριο λόγο απαρτίζονται από κινητήρες χαμηλού κυβισμού.
Οικογενειακό με 1.000 ευρώ
Η πάλαι ποτέ κραταιά κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks διέθετε στο παρελθόν μια ευρεία γκάμα μοντέλων καθώς όλοι οι κατασκευαστές διεκδικούσαν μια θέση σε αυτήν.
Ανάμεσα σε αυτές τις αυτοκινητοβιομηχανίες ανήκε και η Alfa Romeo, η οποία με τις 145 και 146 κέρδισε από την πρώτη κιόλας στιγμή τις καρδιές των απανταχού φίλων της ιταλικής σχολής.
Οι κινητήρες βενζίνης που θα συναντήσετε τον τετρακύλινδρο σύνολο Twinspark του 1,4 λίτρου και του 1,6 λίτρου. Αυτός είναι ο κανόνας, γιατί την εξαίρεση αποτελεί ο boxer του 1,7 λίτρου, ο οποίος εφοδίαζε την πιο… ενδιαφέρουσα από πολλές απόψεις έκδοση του αυτοκινήτου.
Σχεδόν παράλληλη με τις Alfa Romeo 145 και 146 ήταν η πορεία του Peugeot 306. Το Peugeot 306 έμεινε στην παραγωγή έως και το 2002, με την πλειονότητα των μοντέλων να εφοδιάζονται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,4 λίτρου.
Στις τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις προσθέστε και την soft top cabrio εκδοχή με τη σχεδιαστική υπογραφή του οίκου Pininfarina για την οποία ωστόσο θα χρειαστεί να υπερβείτε το budget των 1.000 ευρώ.
Απέναντι στο Peugeot 306 θα μπορούσε κάλλιστα να τοποθετήσει κανείς τα Citroen ZX και Xsara ή ακόμα και τη Lancia Delta, μένοντας πάντα κάτω από ψυχολογικό όριο των 1.000 ευρώ.
Η κλασική μπερλίνα των 1.000 ευρώ
Το όνειρο της απόκτησης μιας Mercedes-Benz συνδέει όλους τους φίλους της αυτοκίνησης, αναγνωρίζοντας στο «άστρο» της γερμανικής φίρμας αξίες όπως η αντοχή στον χρόνο, η αξιοπιστία και η ποιότητα.
Ως εκ τούτου, το γεγονός ότι με ένα ποσό της τάξης των 1.000 ευρώ μπορεί κανείς να αποκτήσει μια πλήρως λειτουργική Mercedes-Benz 190 E της δεκαετίας του 1990, δημιουργεί τις προϋποθέσεις εκπλήρωσης ενός ευσεβή πόθου και μιας χαμηλού ρίσκου επένδυσης για το μέλλον.
Κι αυτό γιατί είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια η αξία της «baby Benz» στο χρηματιστήριο των κλασικών οχημάτων πρόκειται σιγά-σιγά να αρχίσει να ανεβαίνει, δικαιώνοντας όσους επιλέξουν σήμερα να την προσθέσουν στο γκαράζ τους έναντι ενός ευτελούς ποσού.
Σημειώστε ότι οι συνήθεις και πιο προσιτές εκδόσεις είναι εκείνες με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης 1,8 και 2,0 λίτρων, οι τιμές των οποίων ξεκινούν κάτω από τα 1.000 ευρώ.
Μιας άλλης σχολής, αλλά με τον ίδιο premium προσανατολισμό, το Rover 620 Ti είναι κάτι περισσότερο από μια καλοβαλμένη βρετανική μπερλίνα, κρύβοντας κάτω από το καπό της έναν δίλιτρο-υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 200 ίππων.
To Rover 620 πέρασε στην παραγωγή το 1993 και μέχρι το 1999 πρόλαβε να αποκτήσει τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις βενζίνης, εκ των οποίων μόνο μία είχε την τύχη να εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.
Για τους προφανείς λόγους, λοιπόν, αυτή είναι και η δική μας επιλογή, παρά το γεγονός ότι ο δίλιτρος κινητήρας κρύβει δυσανάλογες φορολογικές επιβαρύνσεις αποτελώντας τη βασική αιτία που η αξία της συγκεκριμένης πρότασης έχει πέσει σημαντικά κάτω από τα 1.000 ευρώ.
Το ονειρικό cabrio των 1.000 ευρώ
Το γεγονός ότι η Saab δεν υπάρχει πια στη ζωή, δημιουργεί ένα επιπλέον κίνητρο σε εκείνους που ενδεχομένως θελήσουν να ταξιδέψουν στο ένδοξο παρελθόν της σουηδικής φίρμας με την απόκτηση του δημοφιλέστερου -με διαφορά- μοντέλου τους.
Το Saab 900 ήταν εκείνο κατέστησε ευρέως γνωστή μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία χαρακτηρίστηκε από τη σχέση της με την αεροπλοΐα.
Με τους κινητήρες να ξεκινούν από τα 2,0 λίτρα και να προσφέρονται σε ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις, το Saab 900 αποτέλεσε σύμβολο άνεσης, ασφάλειας, πολυτέλειας και τεχνολογικής πρωτοπορίας.
Στην ελληνική αγορά, οι εμφανίσεις του αρχίζουν πλέον να σπανίζουν, πόσο μάλλον στις τρίθυρες και cabrio εκδόσεις, οι τιμές των οποίων είναι κατά κανόνα υψηλότερες. Αν λοιπόν έχετε σκοπό να βάλετε τους Σουηδούς στη ζωή σας, τότε αυτή ίσως είναι η καλύτερη στιγμή.