Παλιές πινακίδες στο αυτοκίνητο - Πότε κυκλοφορείς παράνομα;

Πινακίδα αυτοκινήτου

Μόνο λίγα δεν είναι τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους φέροντας παλαιού τύπου πινακίδες κυκλοφορίας. Υπάρχει λόγος να ανησυχούν οι ιδιοκτήτες τους;

Ακόμα και αν δεν είναι κάποιος κάτοχος ενός αυτοκινήτου και δεν έχει περάσει τα «θρανία» μιας Σχολής Οδηγών γνωρίζει ότι κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην Ελλάδα φέρει πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες λειτουργούν ως ένα είδους «ταυτότητα».

Η υποχρεωτικότητα των πινακίδων οδικής κυκλοφορίας αναφέρεται στο Άρθρο 90 («Πινακίδες Αριθμού Κυκλοφορίας) του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπου ορίζεται ότι «δεν επιτρέπεται σε κανένα μηχανοκίνητο όχημα, ρυμουλκούμενο, μοτοποδήλατο, ή ζωήλατο όχημα να κυκλοφορεί οπουδήποτε στη χώρα, αν δεν φέρει τις πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, οι οποίες χορηγήθηκαν νόμιμα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2004 μέχρι και σήμερα, οι πινακίδες των αυτοκινήτων είναι ευρωπαϊκού τύπου και έχουν την εξής μορφή: Αριστερά έχουν ένα μπλε πεδίο με την ευρωπαϊκή σημαία και το διεθνές αυτοκινητιστικό σήμα της Ελλάδας (GR) και αποτελούνται από 3 γράμματα και 4 αριθμούς υπό τη μορφή ΧΧΧ-0000. Η αλληλουχία γραμμάτων-αριθμών είναι σε μαύρο χρώμα, ενώ το φόντο είναι λευκό.

πινακίδα κυκλοφορίας

Προτού, ωστόσο, περάσουμε στο υφιστάμενο καθεστώς, οι πινακίδες κυκλοφορίας είχαν διάφορες μορφές. Οι πρώτες εμφανίστηκαν το 1911 και αποτελούνταν αποκλειστικά από μαύρους αριθμούς που υποδείκνυαν τον αύξοντα αριθμό που αναγραφόταν στην άδεια του αυτοκινήτου. Ξεκίνησαν από τον αριθμό 1 και έφτασαν το 75.000 όταν άλλαξε το σύστημα.

 Ελληνική πινακίδα περιόδου 1911-54
Ελληνική πινακίδα περιόδου 1911-54
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 1954 έως το 1956 αποτελούνταν από ένα γράμμα, το οποίο αφορούσε στην πόλη που είχε ληφθεί η άδεια (π.χ. “Α” για την Αθήνα), και 2, 3, 4 ή 5 αριθμούς. Είχαν κίτρινο φόντο και αποσύρθηκαν υποχρεωτικά τον Απρίλιο του 1956.

πιμακίδα κυκλοφορίας
Ελληνική πινακίδα περιόδου 1972-1984

Έκτοτε, και μέχρι το 1972 οι πινακίδες ήταν ιδιαίτερες απλές και αποτελούνταν αποκλειστικά από αριθμούς. Η αρίθμηση ξεκινούσε με τον αριθμό 1 και έφτασε περίπου στον εξαψήφιο αριθμό 451.000.

Από το 1972 άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους κάποιες πινακίδες που είναι παραπλήσιες με τις σημερινές. Αυτές είχαν 2 γράμματα και 4 αριθμούς, ενώ από το 1984 ξεκίνησε το σύστημα των 3 γραμμάτων και 4 αριθμών που ισχύει μέχρι και σήμερα.

Όπως προαναφέραμε, το 2004 περάσαμε στις ευρωπαϊκού τύπου πινακίδες, οι οποίες στα αριστερά έχουν ένα μπλε πεδίο με την ευρωπαϊκή σημαία και το διεθνές αυτοκινητιστικό σήμα της Ελλάδας (GR).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι παράνομες οι παλιές πινακίδες;

Με εξαίρεση τις πινακίδες της περιόδου 1954-1956 οι οποίες άλλωστε έχουν εξαφανιστεί… από προσώπου γης, ουδέποτε εκδόθηκε εντολή περί υποχρεωτικότητας αντικατάστασης των παλαιών πινακίδων με τις νεότερες. Γι’ αυτό, άλλωστε, δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε ακόμα και σήμερα τις λεγόμενες «εξαψήφιες» πινακίδες της περιόδου 1956-1972.

Επομένως, ακόμα και αν ένα αυτοκίνητο φέρει παλαιότερες πινακίδες από τις «σημερινές», δεν τίθεται το παραμικρό ζήτημα νομιμότητας. 

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ