Citroen e-C3

Επίσημο - Τι θα πληρώνουν οι κάτοχοι ΙΧ που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας;

πινακίδες κυκλοφορίας

Οι ιδιοκτήτες τους θα είναι υποχρεωμένοι να τα ασφαλίζουν για διασικές πυρκαγιές αλλά και πλημμύρες.

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήµατος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτοµία και τους µετασχηµατισµούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις» με σημαντικές αλλαγές που αφορούν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα έχουν σε φορολογική ακινησία.

Πιο συγκεκριμένα όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ προχώρησε σε νομοτεχνικές βελτιώσεις λίγο πριν την ψήφισή του νομοσχεδίου μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η υποχρεωτική ασφάλιση ακόμη και για αυτοκίνητα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία ή καλύτερα σε εκείνα που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα στο ψηφισμένο νομοσχέδιο το άρθρο 26 αναγράφει χαρακτηριστικά ότι: «Ασφάλιση οχηµάτων έναντι φυσικών καταστροφών - Προσθήκη άρθρου 5Α και παρ. 2Α στο άρθρο 47 του ν. 5116/2024

1.Στον ν. 5116/2024 (Α΄ 100) προστίθεται άρθρο 5α ως εξής:

«Άρθρο 5Α

Ασφάλιση οχηµάτων έναντι φυσικών καταστροφών

Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου οχήµατος κατά την έννοια της περ. α) του άρθρου 1 του π.δ. 237/1986 (Α΄ 110), µε τόπο συνήθους στάθµευσης στην Ελλάδα, πέραν των υποχρεώσεων ασφάλισης κατά το ανωτέρω προεδρικό διάταγµα, υποχρεούται να καλύπτει µε ασφάλιση το όχηµά του και έναντι των κινδύνων από δασική πυρκαγιά και από πληµµύρα, µε βάση την τρέχουσα εµπορική αξία του οχήµατος. Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγµασι κίνηση ή λειτουργία του οχήµατος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υποχρέωση ασφάλισης του παρόντος δεν ισχύει, εάν το όχηµα ανήκει κατά κυριότητα στο Δηµόσιο ή σε φορέα του δηµόσιου τοµέα, όπως ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), εξαιρουµένου του υποτοµέα Ο.Τ.Α..

Οι υπόχρεοι σε ασφάλιση του παρόντος εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για τα οχήµατα που δεν έχουν ασφαλιστεί σύµφωνα µε την παρ. 1.»

Στο άρθρο 47 του ν. 5116/2024, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, προστίθεται παρ. 2Α, ως εξής:

«2Α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονοµίας και Οικονοµικών, Ανάπτυξης και Κλιµατικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δύναται να εξειδικεύονται το εύρος και οι προϋποθέσεις ασφάλισης, να εισάγονται επιπλέον εξαιρέσεις, να ρυθµίζονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την εξαίρεση και να καθορίζεται κάθε άλλο θέµα σχετικό µε την εφαρµογή του άρθρου 5Α.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ψηφισμένο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται επίσης και η υποχρεωτική ασφάλιση των επαγγελματικών οχημάτων τα οποία ανήκουν σε εταιρείες με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 500.000 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα το άρθρο 25 αναγράφει ότι: «Ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών - Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 5116/2024

Στο άρθρο 5 του ν. 5116/2024 (Α΄ 100), περί ασφάλισης µεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στον τίτλο του άρθρου, η λέξη «µεγάλων» διαγράφεται, β) στην παρ. 1, οι λέξεις «άνω των 2.000.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «άνω των 500.000 ευρώ», και το άρθρο 5 διαµορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 5

Ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών

Επιχειρήσεις µε ετήσια ακαθάριστα έσοδα, κατά το εκάστοτε προηγούµενο φορολογικό έτος, άνω των 500.000 ευρώ, ασφαλίζονται υποχρεωτικά έναντι δασικής πυρκαγιάς, πληµµύρας και σεισµού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ασφάλιση καλύπτει κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο από υλικές ζηµιές που προκαλούνται από κινδύνους της παρ. 1 στις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς και σε λοιπά στοιχεία ενεργητικού της επιχείρησης, όπως τον εξοπλισµό, τις πρώτες ύλες, τα εµπορεύµατα, τα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα επαγγελµατικής χρήσης, τα µέσα παραγωγής και τα αποθηκευµένα προϊόντα και για ποσοστό τουλάχιστον 70% της αξίας του συνόλου του παραπάνω ενεργητικού.

Εάν δεν τηρηθεί η υποχρέωση του παρόντος, επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιµο ύψους 10.000 ευρώ στην υπόχρεη επιχείρηση. Η υπόχρεη επιχείρηση οφείλει, εντός 30 ηµερών από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής του προστίµου, να συµµορφωθεί µε την υποχρέωση της παρ. 1, διαφορετικά το πρόστιµο επιβάλλεται στο διπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος.

Οι υπόχρεες σε ασφάλιση επιχειρήσεις εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για υλικές ζηµιές στα περιουσιακά στοιχεία της παρ. 2 από την επέλευση των κινδύνων της παρ. 1, συµπεριλαµβανοµένης της στεγαστικής συνδροµής.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ερωτηματικά

Η νομοθεσία δεν ξεκαθαρίζει ποιοι θα είναι υπόχρεοι έναντι της ασφάλισης για πυρκαγιές ή πλημμύρες και η εφαρμοστική διάταξη θα δώσει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που προκύπτουν.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στις ακινησίες των οχημάτων περιλαμβάνονται πολλές περιπτώσεις μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η ακινησία λόγω κλοπής ή υπεξαίρεσης οχήματος, κυκλοφορίας στο εξωτερικό, κατάσχεσης ή περισυλλογής ή αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του από δημόσια αρχή, ολοσχερούς καταστροφής, πλειστηριασμού, ανολοκλήρωτης μεταβίβασης, παράδοσης για ανακύκλωση και κάθε άλλης περίπτωσης όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του ή ακόμη λόγω θανάτου του ιδιοκτήτη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ