Η Mercedes εισήγαγε στις κορυφαίες EQS και S-Class φώτα ημέρας που παίρνουν τιρκουάζ απόχρωση όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 - η οποία λαβε έγκριση σε δύο Πολιτείες των ΗΠΑ.
Η Καλιφόρνια και η Νεβάδα έγιναν οι δύο πρώτες Πολιτείες της Αμερικής -μετά τη Γερμανία και τη Γαλλία στην Ευρώπη- που ενέκριναν την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 της εταιρείας της Στουτγάρδης, για τη χρήση της σε δημόσιους δρόμους. Η τεχνολογία αυτή έχει την ονομασία Drive Pilot, και βασίζεται στο σύστημα ανίχνευσης Lidar για να προσφέρει πλήρως αυτόνομο έλεγχο του αυτοκινήτου με ταχύτητα έως και 40 km/h.
Η τεχνολογία αυτή κρατά το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και ελέγχει διαρκώς την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Επίσης, αναγνωρίζει τις οδικές ταμπέλες και σημάνσεις και προχωρά αυτόνομα σε μανούβρες ή αλλαγές κατεύθυνσης όταν χρειαστεί.
BUY NOW
Με τη λειτουργία του συστήματος αυτού δεν απαιτείται η συμμετοχή του οδηγού, που θεωρητικά πια μπορεί να έχει στραμμένη την προσοχή του ολοκληρωτικά στην κεντρική οθόνη ή στο smartphone του σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ωστόσο, βάσει νόμου, οι οδηγοί πρέπει να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να πάρουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ειδικά αν επιδεινωθούν οι καιρικές συνθήκες ή γίνονται έργα στο δρόμο.
Αν ο οδηγός δεν το κάνει, και δεν αντιδράσει στις πολλαπλές ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις, το ηλεκτρονικό σύστημα του αυτοκινήτου ενεργοποιεί μια διαδικασία έκτακτης ανάγκης με την οποία το ακινητοποιεί με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου, ανάβει τα αλάρμ και ξεκλειδώνει τις πόρτες.
Όταν το σύστημα αυτό βρίσκεται σε λειτουργία, τα φώτα ημέρας των Mercedes θα παίρνουν τιρκουάζ απόχρωση ώστε να ενημερώνουν τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου ότι το συγκεκριμένο όχημα κινείται αυτόνομα με το σύστημα Drive Pilot και δεν υφίσταται η πλήρης προσοχή του οδηγού.
Η γερμανική εταιρεία επέλεξε το πολύ ιδιαίτερο τιρκουάζ χρώμα διότι, όπως είπε, είναι εύκολα διακριτό και ξεχωρίζει από όλα τα άλλα χρώματα που χρησιμοποιούνται στο δρόμο ή στα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τη Mercedes, επίσης, το σύστημα αυτό μπορεί να διευκολύνει και το έργο της Αστυνομίας.
“Όσο περισσότερο τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης θα γεμίζουν τους δρόμους, τόσο πιο σημαντική θα γίνεται η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση μεταξύ του οχήματος και του γύρ περιβάλλοντος” είπε ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της Mercedes, Markus Schafer.
Το Drive Pilot της γερμανικής εταιρείας είναι το πρώτο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που έλαβε έγκριση τύπου. Επιτρέπεται να τίθεται σε λειτουργία με ταχύτητα μέχρι 40 km/h, σε προκαθορισμένους αυτοκινητόδρομους και μόνο στη διάρκεια της μέρας με καθαρό καιρό.
Θυμίζουμε ότι η αυτόνομη οδήγηση διαθέτει 6 επίπεδα, από το 0 μέχρι το 5, όπου τα 0-2 προϋποθέτουν τη διαρκή προσοχή του οδηγού στο δρόμο, με τα χέρια του στο τιμόνι. Το επίπεδο 3 επιτρέπει στον οδηγό να αποσπά την προσοχή του χωρίς να έχει τα χέρια στο τιμόνι. Το 4 προσφέρει ακόμη περισσότερο έλεγχο αλλά με τους ίδιους όρους με το επίπεδο 3, ενώ το 5 δεν περιλαμβάνει καν τιμόνι ή χειριστήρια οδήγησης.