Οι σπορ εκδόσεις του hatchback και του συμπαγούς SUV της Hyundai φτάνουν στο τέλος της διαδρομής τους, και οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 στην Ευρώπη είναι μία από τις αιτίες.
Το Hyundai i30 N μετρά ήδη μια πενταετία στην ήπειρό μας, από το 2017 που εμφανίστηκε ως μια εναλλακτική πρόταση στα hot-hatch με τεχνογνωσία από την εμπειρία της κορεατικής εταιρείας στο WRC. Όμως, μετά από μία μόλις γενιά θα εξαφανιστεί, και τη θέση του αναμένεται να πάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό hatchback επιδόσεων. Αντίστοιχα, αναμένεται να αποτελέσει παρελθόν και το Kona N.
Ένας εκ των τεχνικών συμβούλων στη διοίκηση της Hyundai, ο Albert Biermann, αποκάλυψε πρόσφατα ότι οι επερχόμενες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 πιθανότατα θα βάλουν τέλος στο i30 N. Όπως είπε, «αγορές σαν την ευρωπαϊκή κάνουν όνειρα, και υπάρχει το ενδεχόμενο να μην υπάρχουν πλέον αυτοκίνητα Hyundai N με θερμικό κινητήρα σε ορισμένες αγορές, με τις προδιαγραφές Euro 7 προ των πυλών».
BUY NOW
Πάντως, οι νέες προδιαγραφές ρύπων δεν φαίνεται ότι είναι η μοναδική αιτία για το «ξαφνικό θάνατο» του i30 N. Διότι η sedan εκδοχή του -το i30 N sedan που πωλείται σε πολλές αγορές ως Elantra N- θα περάσει και σε δεύτερη γενιά, κανονικά με κινητήρα βενζίνης.
Όσο για το διάδοχο του i30 N, ο Biermann επιβεβαίωσε πως πιθανότατα θα έρθει με τη μορφή ενός αμιγώς ηλεκτρικού hatch, «αλλα ίσως χρειαστούμε λίγο χρόνο για να το πετύχουμε σωστά». Θυμίζουμε ότι ο σπορ βραχίονας της κορεατικής εταιρείας ετοιμάζει και θα αποκαλύψει σύντομα την «καυτή» εκδοχή Ν του ηλεκτρικού Ioniq 5, με μηχανικές και ηλεκτρονικές αναβαθμίσεις ακόμα και για χρήση στην πίστα - καθώς και με κοινά ηλεκτρικά μέρη με το Kia EV6 GT (δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 577 ίππων και ροπής 740 Nm).