Toyota Hilux Hybrid 48V: Ο εξηλεκτρισμός του ιαπωνικού Pick-up

Toyota Hilux Hybrid 48V

Μετά από περισσότερα από 50 χρόνια σταδιοδρομίας στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, το Toyota Hilux εμπλουτίστηκε με ήπιο υβριδικό σύστημα, που συμβάλλει και στις εντός και εκτός δρόμου ικανότητές του.

Η παγκόσμια επιτυχία του Hilux κάνει σχεδόν επικτακτική τη διαρκή του εξέλιξη, κι έτσι στο πνεύμα των καιρών μας υιοθέτησε πλέον και αυτό υβριδική υποβοήθηση του κινητήρα του, με ένα 48βολτο σύστημα που συνδυάζεται με τον 2.8 diesel κινητήρα των 204 ίππων και 500 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Toyota Hilux Hybrid 48V είναι η σύγχρονη και τεχνολογικά εκλεπτυσμένη εκδοχή του σκληροτράχηλου ιαπωνικού ημι-φορτηγού, που το κάνει ακόμα πιο “πολιτισμένο” στην άσφαλτο και στο ταξίδι -με λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς- χωρίς να θυσιάζει τη διαχρονική του αντοχή και αξιοπιστία σε σοβαρές εργασίες και μεταφορικές ανάγκες.

Το υβριδικό σύστημα 48V έχει στον πυρήνα του τον turbodiesel κινητήρα 2.8 λίτρων του Hilux, που συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μετατροπέα DC-DC. Ο ηλεκτρικός κινητήρας προσθέτει 12 kW ισχύος και 65 Nm ροπής στο υβριδικό σύστημα κίνησης κατά την επιτάχυνση.

Αυτά τα νέα εξαρτήματα του συστήματος είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν τις σκληρές συνθήκες λειτουργίας που πιθανόν να συναντήσει το Hilux. Για παράδειγμα, ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας-γεννήτρια είναι τοποθετημένος αρκετά ψηλά ώστε να διατηρείται η ικανότητα διάβασης σε νερό βάθους 700 χιλιοστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου 48V διαθέτει 13 κυψέλες και χωρητικότητα 4,3 Ah. Ζυγίζει μόλις 7,6 κιλά και είναι αρκετά συμπαγής ώστε να τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα του οχήματος, για να μην γίνονται συμβιβασμοί στους χώρους των επιβατών.

Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 204 ίππων (150 kW) στις 3.400 σ.α.λ. και ροπή 500 Nm από τις 1.600 στροφές. Διαθέτει σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail, μεταβλητή τουρμπίνα και υδρόψυκτο intercooler. Όπως και με άλλα μοντέλα Hilux, το Hybrid 48V είναι συμβατό με το HVO100 diesel, ένα μη ορυκτό καύσιμο που παράγεται από 100% ανανεώσιμες πηγές.

Το ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια του συστήματος Hilux Hybrid 48V συνδυάζεται με την αναγεννητική πέδηση, ανακτώντας την ενέργεια που παράγεται όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, για τη φόρτιση της μπαταρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πιο τραχιές, εκτός δρόμου επιφάνειες, το μοτέρ-γεννήτρια ενισχύει την εκτός δρόμου ικανότητα του Hilux, κάτι που υποστηρίζεται περαιτέρω από τη μείωση κατά 20% της ταχύτητας στο ρελαντί του κινητήρα, από τις 720 στροφές στις 600 στροφές ανά λεπτό.

Η υποβοήθηση ισχύος που παρέχει το ηλεκτρικό μοτέρ μειώνει επίσης το φορτίο του κινητήρα σε χαμηλή απόδοση, συμβάλλοντας στη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατάσταση λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα εμφανίζεται στην πολυλειτουργική οθόνη του οδηγού με ένδειξη CHG (αναγέννηση ενέργειας), ECO (υποβοήθηση) και PWR (παροχή υποβοήθησης). Παράλληλα, το σύστημα stop-start έχει δεχθεί βελτιώσεις και προσφέρει τώρα ταχύτερη απόκριση του γκαζιού από στάση και πιο αθόρυβη επανεκκίνηση του κινητήρα.

Το Hilux Hybrid 48V είναι το πρώτο Hilux που διαθέτει το σύστημα Multi-Terrain Select. Αυτό προσαρμόζει την απόκριση του γκαζιού, την ανάρτηση και τα φρένα για να βελτιώσει την πρόσφυση, την ευελιξία και τη σταθερότητα σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Το σύστημα έχει έξι ρυθμίσεις: Άμμος, Λάσπη, Βράχοι, Χώμα, Χιόνι και Αυτόματο. Στην Αυτόματη λειτουργία, οι αισθητήρες γύρω από το όχημα αξιολογούν τις συνθήκες του δρόμου και εφαρμόζουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι λειτουργίες Άμμος, Λάσπη, Βράχοι και Αυτόματο μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το Hilux βρίσκεται στη λειτουργία υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (L4), ενώ οι λειτουργίες Χώμα, Άμμος, Λάσπη, Χιόνι και Αυτόματο μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη λειτουργία τετρακίνησης H4. Η νέα πολυλειτουργική οθόνη διαθέτει διαφορετική απεικόνιση για κάθε λειτουργία.

Το νέο Hilux Hybrid 48V έχει μήκος 5.325 mm, πλάτος 1.855 mm/1.900 mm και ύψος 1.865 mm. Διατίθεται αποκλειστικά με τη μορφή διπλής καμπίνας (Double Cab) και o χώρος φόρτωσής του έχει μήκος 1.555 mm. Το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν μειώνει καθόλου την ικανότητα φόρτωσης: το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.000 κιλά και η ικανότητα ρυμούλκησης τους 3 τόνους.

Πάνω στην αρχιτεκτονική body-on-frame τα σκληρά ελατήρια της πίσω ανάρτησης και οι δίδυμοι αποσβεστήρες κραδασμών συμβάλλουν στην άνεση και πρόσφυσή του στην άσφαλτο, ενώ εκτός δρόμου το ιαπωνικό Pick-up επωφελείται από την απόσταση 31 εκατοστών από το έδαφος και από τις γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης που είναι στις 29 και 26 μοίρες αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, το Hilux Hybrid 48V διαθέτει την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης Toyota Safety Sense. Ένα βελτιωμένο σύστημα πρόληψης της σύγκρουσης (PCS) μπορεί να εντοπίζει καλύτερα πεζούς τη νύχτα, ποδηλάτες την ημέρα και διερχόμενα οχήματα ή πεζούς στις διασταυρώσεις. Όταν εντοπιστούν τέτοιοι κίνδυνοι, το σύστημα προχωρά σε ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις, πριν εφαρμόσει τη δύναμη πέδησης εάν χρειαστεί.

Το Adaptive Cruise Control (ACC) με την Υποβοήθηση Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων (RSA) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει γρήγορα την ταχύτητα σύμφωνα με τις αλλαγές στα όρια ταχύτητας. Το ACC μπορεί επίσης να επιβραδύνει αυτόματα το όχημα για να εξασφαλίσει κατάλληλη ταχύτητα στις στροφές του αυτοκινητόδρομου.

Κατά την οδήγηση τη νύχτα, η λειτουργία Automatic High Beam (AHB) εξαλείφει την ανάγκη εναλλαγής των επιπέδων των φώτων, ώστε να μην θαμπώνονται οι άλλοι οδηγοί. Παράλληλα, ο πλούσιος εξοπλισμός του υβριδικού Hilux περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, και το πακέτο premium ηχοσυστήματος JBL με εννέα ηχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Toyota Smart Connect δίνει στον οδηγό πρόσβαση σε πλοήγηση βασισμένη στο cloud, ενώ το σύστημα πολυμέσων διαθέτει και δυνατότητα χειρισμού με φωνητικές εντολές - πέραν, φυσικά, της ενσωμάτωσης του smartphone μέσω Apple CarPlay (ασύρματα) και Android Auto (ενσύρματα).

Επίσης, η εφαρμογή MyToyota στο κινητό τηλέφωνο προσφέρει απομακρυσμένο χειρισμό ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών και χρήση του συστήματος κλιματισμού για να ζεστάνετε ή να δροσίσετε την καμπίνα πριν από μια διαδρομή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ