Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει στο όραμα της Toyota για ένα βιώσιμο και ουδέτερο ανθρακικά μέλλον στους τέσσερεις τροχούς.
Το αναθεωρημένο όραμα της Toyota αναφορικά με την ανθρακική ουδετερότητα της ήταν το κυρίως θέμα που συζητήθηκε κατά το ετήσιο event Kenshiki, το οποίο πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Ο ιαπωνικός κολοσσός ανανέωσε την δέσμευσή του προς ένα βιώσιμο μέλλον και μέσω των υψηλόβαθμων στελεχών του ανακοίνωσε την επιτάχυνση των σχεδίων του για ανθρακική ουδετερότητα.
BUY NOW
Τα εν λόγω σχέδια της Toyota έρχονται τώρα μια 10ετία νωρίτερα και αντί του αρχικού στόχου που ήταν το 2050, οι Ιάπωνες θέλουν να επιτύχουν ανθρακική ουδετερότητα επί ευρωπαϊκού εδάφους έως το 2040.
Σύμφωνα με τον Matt Harrison, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Toyota Ευρώπης, όλα τα νέα οχήματα των Ιαπώνων, που θα είναι διαθέσιμα στις αγορές της Ε.Ε., του Ηνωμένου Βασιλείου αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών, θα είναι απαλλαγμένα από εκπεμπόμενους ρύπους έως και το 2035.
Πέντε χρόνια νωρίτερα από το παραπάνω η Toyota θέλει να πετύχει ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα και σε όλες τις παραγωγικές εγκαταστάσεις που έχει επί ευρωπαϊκού εδάφους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και με τη μείωση της ενέργειας που απαιτείται για τις λειτουργίες της, όπου αυτό είναι εφικτό.
Σημαντικό ρόλο στα σχέδια των Ιαπώνων θα παίξουν και οι καινοτομίες της Toyota που προκύπτουν από την διάσημη επιχειρηματική φιλοσοφία Kaizen της διαρκούς βελτίωσης και της αλλαγής προς το καλύτερο.
Οι άνθρωποι της Toyota ανέφεραν επίσης ότι για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του κοινού θέλουν να έχουν σε παγκόσμια κλίμακα μια προσέγγιση που θα έχει στον πυρήνα της τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας.
Το τελευταίο δείχνει για μια ακόμη φορά την άποψη της Toyota ότι το μέλλον των τεσσάρων τροχών δεν πρέπει να καθοριστεί από τους νομοθέτες και τις όποιες πολιτικές εφαρμόζονται και «σπρώχνουν» επί της ουσίας τις εξελίξεις προς μία μόνο κατεύθυνση. Με λίγα λόγια αυτό σημαίνει ότι η Toyota θα παρουσιάζει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά δίπλα σε αυτά θα έχει υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά με κυψέλες υδρογόνου αλλά και αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου.
«Οδηγούμαστε από μία απλή αρχή: το διοξείδιο του άνθρακα είναι ο εχθρός, όχι κάποιο συγκεκριμένο σύστημα κίνησης», δήλωσε μεταξύ άλλων ο δρ. Gill Pratt, ο επικεφαλής επιστήμονας της Toyota και διευθύνοντας σύμβουλος του Ινστιτούτου Ερευνών των Ιαπώνων.
Η διαρκής εξέλιξη προηγμένου λογισμικού και των συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης, ασφάλειας και υποβοήθησης βρίσκεται επίσης στις προτεραιότητες της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ κανονικά συνεχίζεται και η δημιουργία της πρωτοποριακής πόλης Woven της Toyota κοντά στο όρος Fuji της Ιαπωνίας.
Η πρότυπη πόλη της Toyota αναμένεται να αποτελέσει ένα πραγματικά μοναδικό πεδίο δοκιμών για τα συστήματα και τις τεχνολογίες της εταιρείας σε πραγματικές συνθήκες και αναμένεται να συνεισφέρει στην επιτάχυνση των εξελίξεων σε όλους τους τομείς της δραστηριότητάς της.