Citroen e-C3

Toyota MR2: Όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για την αναβίωση του διθέσιου sportscar

Toyota FT-Se concept

Με θερμικό κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και την υπογραφή της Toyota Gazoo Racing έρχεται το νέο MR2, όπως -εμμέσως πλην σαφώς- επιβεβαίωσε η ιαπωνική εταιρεία.

Η Toyota φαίνεται να ετοιμάζεται να επαναφέρει στη ζωή ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα της ιστορίας της, το MR2, μέσω του σπορ και αγωνιστικού της βραχίονα Gazoo Racing (GR).

Το πρωτότυπο Toyota FT-Se toy 2023
Το πρωτότυπο Toyota FT-Se toy 2023
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο διθέσιο sportscar, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουριο turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και ενδέχεται να λανσαριστεί ήδη από το επόμενο έτος.

Η απόφαση αυτή διαφοροποιείται από τα αρχικά σχέδια για ένα πλήρως ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, τα οποία είχαν παρουσιαστεί μέσω του πρωτότυπου FT-Se στα τέλη του 2023.

Αντίθετα, η Toyota ακολουθεί μια διαφορετική κατεύθυνση, παρά την τάση που έχουν δημιουργήσει μάρκες όπως η Porsche, η Alpine και η Lotus, οι οποίες ετοιμάζουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

Το νέο MP2 θα κινείται από τον κινητήρα ‘G20E’, ο οποίος πρωτοπαρουσιάστηκε στο εντυπωσιακό GR Yaris M Concept. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής μηχανικός της GR, Ναόχικο Σάιτο, «αυτός ο κινητήρας σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εξέλιξης που ξεκινά από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό πριν περάσει στην παραγωγή. Με αυτό τον τρόπο εργασίας μαθαίνουμε πολλά».

Η προηγούμενη γενιά του Toyota MR2
Η προηγούμενη γενιά του Toyota MR2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή μέσω του πρωτότυπου GR Yaris M Concept στη σειρά αγώνων Super Taikyu της Ιαπωνίας, όπως είχε συμβεί και με το Lexus LFA που δοκιμαζόταν για δύο χρόνια στις 24 Ώρες του Nürburgring.

Η ισχύς του G20E δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά φημολογείται ότι η απόδοσή του θα κυμαίνεται από 300 έως 400 ίππους, ενώ σε αγωνιστικές εκδόσεις μπορεί να φτάσει έως και 500 ίππους. Παράλληλα, η χρήση υβριδικών συστημάτων της Toyota θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω τις επιδόσεις του.

Ο κινητήρας θα τοποθετηθεί εγκάρσια στο πλαίσιο, όπως και στο GR Yaris M Concept, και πιθανότατα θα συνδυαστεί με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Gazoo Racing. Το αμάξωμα αναμένεται να κατασκευαστεί από ένα μείγμα υψηλής αντοχής χάλυβα και αλουμινίου, για να μειωθεί το βάρος και το κόστος.

Η Toyota προσανατολίζεται επίσης σε διάταξη τετρακίνησης, κάτι που ο Σάιτο χαρακτήρισε ως την «καλύτερη επιλογή για υψηλές επιδόσεις». Αυτή η προσέγγιση ενισχύει τη δυναμική του μοντέλου, το οποίο θα συνδυάζει την κληρονομιά του MR2 με πιο σύγχρονη τεχνολογία και σχεδιασμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός θα βασιστεί στο πρωτότυπο FT-Se, με χαμηλό παρμπρίζ, κοντό καπό και δυναμικές αναλογίες. Αναμένουμε έντονες καμπύλες, μυώδεις πίσω θόλους και επιθετική εμφάνιση, που θα θυμίζει "συρρικνωμένο" αμάξωμα γύρω από το πλαίσιο και τον κινητήρα.

Οι αεραγωγοί στα πλάγια ενδέχεται να παραληφθούν, με την ψύξη του κινητήρα να εξασφαλίζεται μέσω του εμπρός μέρους και του κάτω μέρους του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος, το αυτοκίνητο πιθανότατα θα φέρει LED φώτα παρόμοια με αυτά του πρωτότυπου, έναν επιθετικό διαχύτη και μια μικρή αεροτομή τύπου ducktail - ενώ προαιρετικά θα διατίθενται και πιο εντυπωσιακά αεροδυναμικά εξαρτήματα.

Η καμπίνα θα είναι αυστηρά διθέσια, με χαμηλό ύψος για καλύτερη ορατότητα και λιτή, οδηγόκεντρη σχεδίαση, παραπέμποντας σε σπορ αυτοκίνητα των Lotus ή Porsche. Το ταμπλό θα διαθέτει μικρές ψηφιακές οθόνες, με έμφαση στη λειτουργικότητα παρά στην εντυπωσιακή εμφάνιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περισσότερα αναμφίβολα μπορούμε να περιμένουμε μέσα στο τρέχον έτος, καθώς όλα δείχνουν πλέον ότι η Toyota Gazoo Racing μπορεί να έχει έτοιμη τη νέα γενιά του MP2 ακόμα και μέσα στο 2026.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ