Τρεις θρύλοι των ράλλυ βγαίνουν στο σφυρί - Η απίστευτη τιμή τους

Audi Quattro S1 E2

Εμβληματικοί εκπρόσωποι του άγριου Group B της δεκαετίας του 1980, τρία γνήσια αντίτυπα των Lancia 037, Lancia Delta S4 και Audi Quattro S1 E2 θα δημοπρατηθούν στις αρχές Νοεμβρίου σε αστρονομικές τιμές.

Και τα τρία αυτά rallycars αγωνίστηκαν στις Ειδικές Διαδρομές της «χρυσής» αλλά και δραματικής εκείνης εποχής του WRC, στα χέρια τριών θρυλικών Φινλανδών. Η Lancia 037 οδηγήθηκε από τον Markku Alen, η Delta S4 από τον Henri Toivonen και το Audi Quattro S1 E2 από τον Hannu Mikkola.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεπώς, όταν θα βγουν σε δημοπρασία -στις 5 Νοεμβρίου 2022- από τον οίκο Sotheby's, στο Λονδίνο, είναι εύλογο ότι θα αποτελέσουν περιζήτητα κομμάτια για τους συλλέκτες - που δείχνουν όλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον τελευταία για τα κλασσικά rallycars του WRC. Και, αντίστοιχα, είναι αναμενόμενο ότι θα πιάσουν αστρονομικές τιμές, που αγγίζουν τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

Lancia 037
Ένα από τα ομορφότερα rallycars όλων των εποχών, χωρίς αμφιβολία, η Lancia 037, κατάφερε να τα βάλει με το επαναστατικό quattro της Audi. Το συγκεκριμένο αντίτυπό της οδήγησε ο Markku Alen στο Rally Costa Smeralda 1982. Ατυχώς, η προσπάθεια του Φινλανδού έληξε άδοξα, όπως και του Attilio Bettega με τη δίδυμη 037, λόγω προβλημάτων στο κιβώτιο ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η Lancia 037 πέρασε, στη συνέχεια, στην ιδιοκτησία της ομάδας Jolly Club, και λέγεται ότι για κάποιο διάστημα άνηκε και στον ίδιο τον Markku Alen. Δεδομένου ότι είναι η πρώτη από τα αρχικά αντίτυπα Evo1 της 037 που χρησιμοποίησε η εργοστασιακή ομάδα της Lancia, η τιμή της υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί στη δημοπρασία μεταξύ των 1,07 και 1,36 εκατ. ευρώ.

Lancia Delta S4
Το συγκεκριμένο αντίτυπο της Delta S4 είναι ιδιαίτερης αξίας, διότι είναι το rallycar με το οποίο κέρδισε την τελευταία του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ο θρυλικός Henri Toivonen. Ο Φινλανδός κατέκτησε με αυτή την S4 τη νίκη στο Rally Monte Carlo του 1986, με αστρονομική διαφορά 4 λεπτών από τον συμπατριώtη του Timo Salonen με το Peugeot 205 T16 E2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Toivonen έμελλε να χάσει τη ζωή του αργότερα εκείνη τη χρονιά, στο δυστύχημα της Κορσικής που ήταν η αρχή του τέλους του Group B. Η Delta S4 της τελευταίας του νίκης, έτσι, έγινε ένα από τα σημαντικότερα σωζομενα rallycars, κι έτσι η τιμή που αναμένεται να αγγίξει στη δημοπρασία της Sotheby's κυμαίνεται στα 1,99-2,56 εκατομμύρια ευρώ.

Audi Quattro S1 E2
Το συγκεκριμένο Audi Quattro είναι ένα από τα 20 αντίτυπα την τελευταίας εξέλιξής του -S1 E2- που κατασκεύασε η Audi. Είναι το τέλος μιας διαδρομής που, με την τετρακίνηση quattro, άλλαξε για πάντα τα δεδομένα της πρόσφυσης στα ράλι. Αυτό το αυτοκίνητο που τώρα δημοπραττείται, είχε οδηγήσει ο εκλιπών Hannu Mikkola στο Rally RAC της Βρετανίας το 1985, όπου ατυχώς εγκατέλειψε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τα 20 αντίτυπα του Quattro S1 E2, εκτιμάται ότι διασώζονται τα 15, και από αυτά μόνο τα 12 έχουν συμμετάσχει σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. To Quattro, όπως και οι δύο σπάνιες Lancia αυτής της συλλογής, έφτασαν στο τέλος της διαδρομής τους μαζί με το Group B - μαζί με την εποχή των πιο άγριων θηρίων που γνώρισαν ποτέ τα ράλι.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ