Το Volkswagen ID.2 πλησιάζει όλο και πιο κοντά στη γραμμή παραγωγής

vw id.2 all μακέτα

Το νέο, μικρό ηλεκτρικό citycar των 25 χιλιάδων ευρώ από τη Volkswagen πέρασε από τη φάση του σχεδιασμού και της κατασκευής στις πρώτες του δοκιμές - και μάλιστα στην πίστα του Nurburgring.

Η ηγεσία της Volkswagen έχει δηλώσει ανοικτά ότι αυτή τη φορά δεν υπάρχει κανένα περιθώριο λάθους με τη νέα γενιά ηλεκτρικών της αυτοκινήτων, συνεπώς παρά την εμφάνιση στην αγορά των πρώτων ηλεκτρικών ευρωπαϊκών citycars -όπως του Renault 5- οι Γερμανοί θέλουν να πάρουν το χρόνο τους για να διασφαλίσουν πως το ID.2 θα είναι άρτιο όταν βγει στην παραγωγή.

Παρόλα αυτά οι Γερμανοί αποφάσισαν πρόσφατα να επισπεύσουν το λανσάρισμα του ID.2, και έτσι από τις δοκιμές του πρώτου πρωτοτύπου του αυτοκινήτου που μόλις ξεκίνησαν στην παλιά πίστα του Nurburgring (Nordschleife) μέχρι την έναρξη της παραγωγής του ID.2 αναμένεται να μεσολαβήσει λιγότερο από ένας χρόνος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen ID.2all Concept
Volkswagen ID.2all Concept

Το νέο ID.2, από όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική MEB Entry - μια βελτιστοποιημένη έκδοση της πλατφόρμας του ID.3, που θα προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα.

Αυτό είναι κρίσιμο διότι όχι μόνο θα απλουστεύσει την παραγωγή, αλλά θα επαναφέρει για τα ηλεκτρικά μοντέλα της VW πιο γνώριμες αναλογίες και στοιχεία οδικής συμπεριφοράς, παρόμοια με τα μοντέλα εσωτερικής καύσης της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις δοκιμές του Nurburgring η εταιρεία του Wolfsburg εξελίσσει το ID.2 χρησιμοποιώντας το αμάξωμα του τρέχοντος ID.3, συνεπώς δεν μπορούμε να πούμε πολλά για τη εμφάνιση του νέου μοντέλου. Πάντως, είναι δεδομένο ότι ο σχεδιασμός βασίζεται στο πρωτότυπο ID.2all του Andreas Mindt.

Παράλληλα, το πρωτότυπο δοκιμών φορά τροχούς 20 ιντσών «δανεισμένους» από την Cupra, υποδεικνύοντας ότι το νέο ID.2 σχεδιάστηκε από την αρχή για να μπορεί να αφομοιώνει στοιχεία δυναμισμού. Ένα ακόμη στοιχείο διαφοροποίησης σε σχέση με τα άλλα ηλεκτρικά της πλατφόρμας ΜΕΒ είναι η θύρα φόρτισης, η οποία βρίσκεται τώρα στο μπροστινό φτερό του πρωτότυπου.

Δεδομένης της απλούστερης της αρχιτεκτονικής, δεν αναμένεται η νέα πλατφόρμα MEB Entry να σπάσει τα ρεκόρ σχετικά με το μέγεθος της μπαταρίας ή την ταχύτητα φόρτισης. Όμως, η VW έχει ξεκαθαρίσει ότι η απόδοση είναι υψίστης σημασίας, και ότι ακόμα και αν τα μεγέθη των μπαταριών δεν αυξηθούν, η ενεργειακή τους απόδοση θα επιτρέπει ισοδύναμη ή ακόμα και καλύτερη αυτονομία σε σχέση με το τρέχον ID.3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν αυτών, το ID.2 θα διορθώσει τα κακώς κείμενα της VW και σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία και τις διεπαφές χρήστη στην καμπίνα: τα φυσικά χειριστήρια επιστρέφουν με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, παίρνοντας τη θέση πολλών διακοπτών αφής που γνώρισαν κριτική από τον Τύπο και τους πελάτες της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.

Ο σχεδιασμός -τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά- θα είναι πιο «καθαρός», πιο έξυπνος και πιο άμεσα συνδεδεμένος με τη φιλοσοφία «premium-not-posh» που έκανε τα μοντέλα όπως το Golf και το Polo τόσο ελκυστικά κατά τις πολλές δεκαετίες επιτυχίας τους.

Εκτός από το ID.2, που θα κάνει την εμφάνισή του σχετικά νωρίς το '25, αναμένουμε επίσης ένα crossover παρόμοιου μεγέθους (πιθανώς με την ονομασία ID.2X). Αργότερα θα φτάσει ο αντικαταστάτης του ID.3, που θα πωλείται παράλληλα με το υπάρχον Golf με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ