Το Volvo EX60 φέρνει την επανάσταση -Πότε περνά στην παραγωγή

Volvo EX90

Το νέο Volvo EX60 είναι εν τη γενέσει αλλά η έλευσή του δεν θα είναι απλά η παρουσίαση ενός νέου μοντέλου – θα σηματοδοτήσει μία νέα εποχή.

Κι αυτό διότι ξεκινώντας από το EX60, η Volvo θα ξεκινήσει την καινοτόμο διαδικασία παραγωγής με mega-casting, πράγμα που θα μειώσει το βάρος των οχημάτων, την πολυπλοκότητα της διαδικασίας παραγωγής αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Η Σουηδική μάρκα ξεκινά αυτή τη μετάβαση από την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών της μοντέλων, αρχής γενομένης από μοντέλα που θα λανσαριστούν το 2026 και θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στην Τορσλάντα.

Παρότι ο εν λόγω κατασκευαστής δεν έχει δώσει τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά, τα παραπάνω συμπίπτουν χρονικά με την έλευση της νέας πλατφόρμας SPA3, που αποτελεί εξέλιξη της αρχιτεκτονικής που βλέπουμε έως τώρα και θα αξιοποιηθεί στην τρίτη γενιά των ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo. Ο επικεφαλής στρατηγικής και διαχείρισης προγραμμάτων της Σουηδικής μάρκας, Erik Severinson, δεν αποκάλυψε κάτι σχετικά αλλά υπέδειξε τον ξεκάθαρο στόχο του brand.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VOLVO EX90

O 45χρονος είπε: «Αυτό που μπορώ να πω είναι πως έχουμε δεσμευτεί έως το 2030 όλη μας η γκάμα να είναι αμιγώς ηλεκτρική και μέχρι τότε, θα πρέπει να έχουμε αλλάξει όλο το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, παρέχοντας ηλεκτρικές επιλογές για όλους τους πελάτες μας. Κι αυτό απαιτεί το λανσάρισμα πολλών νέων μοντέλων μέχρι το 2030».

Παρότι δεν ανέφερε το EX60, ουσιαστικά καθρέφτισε την ανάγκη έλευσής του, αφού εκεί εντοπίζεται το κενό στην ηλεκτρική γκάμα της Volvo – σε ένα μοντέλο που θα στεκόταν δίπλα στο συμβατικό best seller της, το XC60.

Τι θα αλλάξει όμως με την διαδικασία mega-casting; Αυτή περιλαμβάνει την παραγωγή μεγάλων εξαρτημάτων ενός οχήματος, που σχηματίζονται με την έκχυση λιωμένου μετάλλου σε ένα καλούπι.

Αυτό επιτρέπει την εύκολη παραγωγή μεγάλων τμημάτων της πλατφόρμας ενός οχήματος, ως μεμονωμένα κομμάτια. Πράγμα πολύ πιο πρακτικό από το να κατασκευάζονται πολυάριθμα κομμάτια που θα ενωθούν στην πορεία μέσω συγκόλλησης ή βιδώματος. Αυτή η μεθοδολογία στη γραμμή παραγωγής, χρησιμοποιείται ήδη από την Tesla και αναμένεται να την υιοθετήσει και η Toyota.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VOLVO EX90

Με την διαδικασία mega-casting η Volvo θα παράγει το πίσω μέρος του πατώματος των επόμενης γενιάς μοντέλων της, ως ένα ενιαίο κομμάτι από αλουμίνιο. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως μέχρι τώρα, σε αυτό μόνο το κομμάτι του οχήματος, χρησιμοποιούνταν 100 διαφορετικά κομμάτια!

Αυτή η εντυπωσιακή απλοποίηση, θα μειώσει τα σημεία ενώσεων κατά 84% και το συνολικό βάρος αυτού του κομματιού του οχήματος, κατά περίπου 50%!

Σύμφωνα με τον Mikael Fermer, Επικεφαλής Αρχιτεκτονικής για όλες τις πλατφόρμες της Volvo, «…αυτή η διαδικασία θα σηματοδοτήσει πραγματική επανάσταση στην προσέγγιση της εταιρείας. Το πάτωμα αποτελεί ένα καλό εφαλτήριο και αυτή η λύση οδηγεί σε ένα ασφαλές και άκαμπτο πίσω μέρος στο πάτωμα, το οποίο αποτελούνται από 100 κομμάτια, που γίνονται ένα».

Μάλιστα ο Fermer παραδέχθηκε πως προσεχώς θα δούμε αυτή τη λύση να υιοθετείται και σε άλλα μέρη των μελλοντικών οχημάτων της Volvo ενώ υποβάθμισε ανησυχίες πως σε περίπτωση ατυχήματος, τα κόστη θα είναι μεγαλύτερα για επισκευή αφού θα «πληγώνεται» ένα μεγάλο μέρος του οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικά, είπε: «Το ίδιο ισχύει και για τα συμβατικά ατυχήματα. Αν έχουμε ένα σοβαρό ατύχημα που θα καταστήσει απαραίτητη την αλλαγή κι όχι την επισκευή αυτού του μεμονωμένου κομματιού που θα έχει παραχθεί μέσω mega-casting, τότε σε ένα συμβατικό όχημα η ζημιά θα ήταν αντίστοιχης έκτασης και κόστους».

Κι αν εκεί δεχθούμε πως δεν υπάρχει μειονέκτημα, ας επιστρέψουμε στα πλεονεκτήματα. Ένα από αυτά είναι η δραστική μείωση στις παραγωγές ρύπων, τόσο σε ό,τι αφορά στην παραγωγή, όσο και τη μεταφορά μερών που έπρεπε να μεταφερθούν από άλλες εγκαταστάσεις της Volvo.

Παράλληλα, μειώνεται δραστικά η χρήση πρώτων υλών, αφού κάθε κομμάτι αλουμινίου που περισσεύει στο «κόψιμο»,θα χρησιμοποιείται εκ νέου. Αρχικά θα χρησιμοποιείται νέο, συμπιεσμένο αλουμίνιο λόγω των αναγκών ποιοτικού ελέγχου αλλά αξιολογείται η δυνατότητα χρήσης ανακυκλωμένου μετάλλου στο μέλλον.

VOLVO EX90
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τη Volvo, η τεράστια μηχανή χύτευσης που κατασκεύασε στις εγκαταστάσεις της Τορσλάντα στο πλαίσιο πρόσφατης αναβάθμισης το κόστος της οποίας ξεπέρασε τα 900 εκ. ευρώ, απαιτεί περίπου 120 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Μόνο αυτή λοιπόν, μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις της γραμμής παραγωγής για τη «γέννηση» 30 οχημάτων την ώρα.

Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Volvo EX60 θα αποτελέσει το πρώτο μοντέλο της σουηδικής φίρμας που πρόκειται υιοθετήσει τη νέα παραγωγική διαδικασία, συγκεντρώνοντας όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί αυτή να προσφέρει.

Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το Volvo EX60 θα περάσει στην παραγωγή το 2025, πλαισιώνοντας τα μικρότερα σε διαστάσεις EX30, EX40 και EC40.

Ο ηλεκτρικός μετασχηματισμός του XC60 στο ΕΧ60 φυσικά θα ακολουθήσει τη σχεδιαστική «γλώσσα» που εισήγαγε το νέο ΕΧ90. Αυτή περιλαμβάνει πιο λεπτά και εκλεπτυσμένα φωτιστικά σώματα, με νέα φωτεινή υπογραφή του «σφυριού του Θορ», καθώς και λίγο περιορισμένο ύψος που συμβάλλει στη λίγο πιο δυναμική σιλουέτα και εξυπηρετεί τους σκοπούς της βελτίωσης της αεροδυναμικής για αντίστοιχα οφέλη στην αυτονομία.

Στο εσωτερικό είναι εύλογο να περιμένει κανείς το μινιμαλισμό του σχεδίου που έχει και το ΕΧ90, με τη μεγάλη κεντρική οθόνη να κυριαρχεί στο ταμπλό και μια δεύτερη για τον πίνακα οργάνων. Παρότι το ΕΧ60 δεν θα έχει τρίτη σειρά καθισμάτων, όπως το μεγαλύτερο ΕΧ90, θα προσφέρει άπλετο χώρο για τους πίσω επιβάτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές του, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η ύπαρξη δικίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, με την τοποθέτηση ενός και δύο αντιστοίχως ηλεκτροκινητήρων κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του σουηδικού SUV.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ