Μηχανικός αυτοκινήτων προειδοποιεί -Αυτό είναι το πιο συχνό λάθος των οδηγών

car-key-start-1

Σύμφωνα με έναν πολύπειρο μηχανικό αυτοκινήτων, οι περισσότεροι οδηγοί κάνουν καθημερινά το ίδιο λάθος αμέσως μόλις μπαίνουν στο αυτοκίνητό τους, συνήθεια που ενδέχεται να μειώσει το προσδόκιμο ζωής του κινητήρα.

Πολλοί είναι οι ειδικοί που συστήνουν την προθέρμανση του κινητήρα πριν ξεκινήσουμε την πορεία μας, αφού σε διαφορετική περίπτωση είναι πιθανή η πρόκληση ζημιών, ακόμη και στον κινητήρα, τις οποίες θα πληρώσουμε ακριβά στο συνεργείο.

Ως γνωστόν, μετά από το σβήσιμο του κινητήρα, «πέφτει» η θερμοκρασία των εξαρτημάτων του, ενώ το λιπαντικό επιστρέφει στο κάρτερ, που σημαίνει ότι ορισμένα μέρη μένουν χωρίς επαρκή λίπανση.

Κατά τη φάση προθέρμανσης του κινητήρα, τα εξαρτήματά του φτάνουν σταδιακά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, ενώ το λιπαντικό κυκλοφορεί εξασφαλίζοντας ότι τα κινούμενα μέρη λιπαίνονται επαρκώς πριν ο κινητήρας λειτουργήσει σε πλήρη ισχύ. Η παράλειψη αυτής της φάσης μπορεί να οδηγήσει σε παρατεταμένη τριβή μεταξύ των εξαρτημάτων, επηρεάζοντας την απόδοση του κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
car-key-start-2

Για να μην αντιμετωπίσετε το συγκεκριμένο πρόβλημα, καλό θα ήταν να περιμένετε ένα με δύο λεπτά, όταν βάζετε μπρος το αυτοκίνητό σας. Με το που μπείτε λοιπόν στο αυτοκίνητο, βάλτε μπρος τον κινητήρα και μην ξεκινήσετε αμέσως την πορεία σας.

Με την προθέρμανση του κινητήρα το λιπαντικό φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία απόδοσής του, κι έτσι διασφαλίζεται ότι η λίπανση θα είναι επαρκής όταν αυξάνονται οι στροφές κατά την οδήγηση.

Αρχικά θα πρέπει να γυρίσουμε τον διακόπτη της μίζας στην πρώτη «σκάλα», κάτι που θα επιτρέψει στο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου να προετοιμαστεί καταλλήλως, πραγματοποιώντας για παράδειγμα τους απαραίτητους διαγνωστικούς ελέγχους.

car-key-start-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτόν τον τρόπο ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες μιας βλάβης, η οποία θα πυροδοτηθεί από το «στρες» που προκαλεί το ξαφνικό πέρασμα από τον «λήθαργο» στη λειτουργία του κινητήρα και μάλιστα σε πλήρες φορτίο.

Σε αυτό το σημείο, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι οι κατασκευαστές που δηλώνουν ευθαρσώς ότι οι σύγχρονοι κινητήρες δεν απαιτούν αυτό που περιγράφουμε όλοι μας ως ζέσταμα, αφού έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν αυτόματα τη λειτουργία τους.

Ωστόσο για καλό και για κακό, η συμβουλή που θα πρέπει να έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας είναι ότι στα πρώτα λεπτά λειτουργίας ενός κινητήρα αποφεύγουμε τις υπερβολές με το γκάζι, διατηρώντας χαμηλά τον... βιορυθμό, ώστε το σύστημα κίνησης-μετάδοσης να επιτύχει τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ